یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق پروستات

اختصاصی از یاری فایل دانلود تحقیق پروستات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق پروستات


دانلود تحقیق پروستات

پروستات
بلوطی شکل بوده و دورتادور مجرای ادرار را احاطه می کند در زیر مثانه و جلوی روده راست قرار گرفته است. در موقع انزال غده پروستات منقبض شده و ترشحات شیری رنگ خود را که قلیایی است به مایع منی اضافه می کند. وظیفه و عمل ترشحی این غده هنوز معلوم نشده است ولی تصور می رود حاوی فرمانی باشد که باعث می شود پس از انزال منی از شکل ژلاتینی به مایع سیال تبدیل شود.
غده پروستات گرچه در اصل مربوط به دستگاه تناسلی است اما سر راه مجرای ادراری قرار گرفته بطوریکه اختلالات آن سبب بروز علائم ادراری تناسلی خواهد شد. به علت وضعیت ترشحی خود، غده پروستات ممکن است در اثر اختلالات دستگاه تناسلی و ادراری آسیب ببیند. یکی از علل بیماری های پروستات سرایت عفونت سوزاکی است که خوب معالجه نشده باشد.(در مورد بیماری سوزاک به نوشته های قبلی مراجعه کنید.)
سوزاک معمولاً قسمت جلوی مجرای ادرار را آلوده می کند ولی گاهی به قسمت های بالاتر هم سرایت کرده و غده پروستات را آلوده می سازد. میکروب های دیگری هم ممکن است در پروستات ایجاد عفونت کند.
در مورد بزرگ شدن غده پروستات هنوز علت بزرگ شدن آن معلوم نیست اما به علت بیماری های مقاربتی و عفونتی هم نیست. معمولاً در بعضی افراد با ازدیاد سن پروستات بزرگ می شود.
چون از نقطه نظر تشریحی پروستات در قاعده مثانه و مجرای ادرار قرار گرفته بنابراین اگر بزرگ شود به مجرای ادرار فشار آورده و باعث اشکال در ادرار کردن و نارحتی های دیگر می شود. در مواقعی که غده خیلی بزرگ شود برای برطرف کردن این ناراحتی ها یا تمام غده یا قسمتی از آن را بر می دارند.
اگر پروستات شدیداً ملتهب شود ترشحات آن ممکن است از قدرت حیات اسپرماتوزئیدها بکاهد ولی رویهمرفته عفونت پروستات در قابلیت تولید مثل اثر زیادی ندارد. اگر غده پروستات را درآورند حجم منی یا کم شده یا اصلاً منی وجود نخواهد داشت گرچه میل جنسی تغییری نمی کند ولی به علت کم بودن منی ممکن است مرد عقیم شود. بنابراین موقعی غده پروستات را عمل می کنند که موضوع بچه دار شدن برای فرد اهمیتی نداشته باشد یعنی در سنین بالا.
 

 

شامل 14 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق پروستات
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.