یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق نقش عوامل بیولوژیک در اختلالات رفتاری

اختصاصی از یاری فایل دانلود تحقیق نقش عوامل بیولوژیک در اختلالات رفتاری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق نقش عوامل بیولوژیک در اختلالات رفتاری


دانلود تحقیق نقش عوامل بیولوژیک در اختلالات رفتاری

چکیده:

اختلالات رفتاری، رفتارهایی هستند که فرد به وسیله آن‌ها حقوق دیگران را نقض می‌کند و قواعد اجتماعی را زیر پا می‌گذارد. این اختلال بیشتر در دوران کودکی یا نوجوانی روی می‌دهد و در پسران بیشتر از دختران دیده می‌شود. بیمارانی که دچار اختلال رفتاری هستند تلاش می‌کنند تا رفتاری مورد پسند جامعه پیدا کنند.
اختلالات رفتاری به دو دسته تقسیم می‌شوند: نوعی که در دوران کودکی آغاز می‌شود (نشانه‌ها پیش از 10 سالگی ظاهر می‌شوند) و نوعی که در دوران نوجوانی آغاز می‌شود (نشانه‌ها پس از 10 سالگی ظاهر می‌شوند). اختلالات رفتاری دارای چهار نوع عمده می‌باشند:

  • رفتار پرخاشگرانه
  • رفتار غیرپرخاشگرانه
  • تقلّب یا دزدی
  • نقض جدّی قوانین

مقدمه:

اصطلاح «اختلال رفتاری»، واژه ای بحث انگیز و منشاء اختلاف نظرهای بسیاری است که با توجه به نیاز جدی متغیر های پژوهشی به شفافیت، صراحت و خالی از ابهام بودن، لازم است. هر چند کوتاه و مختصر آن را مورد بررسی قرار داده شود.

طبقه بندی اختلالات کودکان این سؤال را مطرح می کند که «چند نوع اختلال وجود دارد؟» سؤال اساسی در همه گیر شناسی این است که چه تعداد از کودکان در جمعیت کلی دچار این اختلالات هستند؟ همچنین همه گیر شناسی با تشخیص علل یا عوامل همراه با انتشار اختلالات در جمعیت نیز سر و کار دارد (کار، 1999).
اختلالات رفتاری طیف وسیعی از مشکلات کودکی را از رفتارهای پرخاشگرانه و تکانشی تا رفتارهای افسرده گونه و گوشه گیری را در بر می گیرد. کودکان با اختلالات رفتاری بنا بر ماهیت رفتارهایشان احتیاجات روانی، تربیتی و آموزشی متفاوتی با سایر کودکان دارند لذا برای آموزش، تربیت و ترمیم رفتارهای آنان لازم است. چگونگی طبقه بندی این اختلالات را با توجه به انواع و دشواری های رفتاری آنان تعیین می شود. درباره چگونگی طبقه بندی اختلالات رفتاری، اختلاف نظرها و بحث های گوناگون و فراوانی وجود دارد. اشکالات طبقه بندی اختلالات رفتاری بنابر علل زیر می باشد:

علل متفاوتی می تواند زیر بنای مشکلات رفتاری مشابهی باشد و در مقابل انواع متفاوت مشکلات رفتاری می تواند از علل مشابهی حاصل آمده باشد.

فراوانی و تنوع رفتارهای ناسازگارانه بسیار گسترده است.

چگونگی شروع این گونه رفتارها و کیفیت رشد و پیشرفت آنان متفاوت است.

میزان و درجه رشد آنان مختلف است.

 

 

فایل ورد 25 ص

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق نقش عوامل بیولوژیک در اختلالات رفتاری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.