یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق جغرافیای تاریخی شیروان

اختصاصی از یاری فایل دانلود تحقیق جغرافیای تاریخی شیروان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق جغرافیای تاریخی شیروان


دانلود تحقیق جغرافیای تاریخی شیروان

اساس کار و تحقیق در کتاب (( جغرافیای تاریخی شیروان ))کتب تاریخی ،دایر‌‌‌ه المعارفها اسناد تاریخی وسیاسی , شجره نامه ها , سالنامه ها ,جغرافیای طبیعی ,انسانی واقتصادی , ضرب المثلها وعقایدونظرات مردمی است که درحوادث ووقایع شیروان به نحوه شاهدان عینی بودند . همچنین مسافرت به اکثر روستاها وبررسی نوع خاک , آب , زبان , نژاد , ایل , کتیبه ها , سنگ قبرها , اسناد و متون تاریخی و بناهای قدیمی و تاریخی در طول بیش ازده سال میباشدکه عده ای ازهمکاران فرهنگی وهمشهریان اهل علم وادب ومطالعه و تحقیق با توجه به رشته تخصصی خودشان در موارد مختلف مرا یاری کردند . نگارنده در تا لیف و نگارش کتاب بیش از همه بزرگواران اندیشمندان مرهون راهنماییهای جناب آقای دکترعبا س سعیدی رضوانی و جناب آقای دکتر محمد حسین پاپلی یزدی وجناب آقای دکتر عبدارضا رحمانی فضلی استادان محترم دانشگاه فردوسی مشهد میباشد که در پیشبرد کارها وتحقیقاتش بسیار موثر بوده است.

موقعیت و حدود جغرافیای شهرستان شیروان

شهرستان شیروان طبق تقسیمات وزارت کشور یکی از شهرستانهای استان خراسان است که از طرف شمال به مرز ایران و اتحاد جما هیر شوروی و ازطرف جنوب به شهرستان اسفراین , از خاور به شهرستان قوچان و از باختر به شهرستان بجنورد محدود می شود . فاصله مرکز شهرستان شیروان تا مشهد مرکز استان خراسان 188 کیلومتر است . شهر شیروان با توجه به موقعیت جغرافیایی در 37 درجه و 23 دقیقه و 30 ثانیه عرض شمالی و 57 درجه و 54 دقیقه و 30 ثانیه طول شرقی نسبت به نصف النهار گرینویچ قرار دارد وبا تهران 27 دقیقه و 9 ثانیه اختلاف افق دارد .

شیروان در ارتفاع 1360 متری از سطح دریا در یک چاله ناودیسی وسیع بین کوه های کپه داغ وآلاداغ واقع شده است شهرستان شیروان ازشهرهای مرتفع شمال خراسان وازنظرطبیعی ناحیه ای کوهستانی می باشد بلندترین ارتفاعات آن در شمال کپه داغ ( کپه داغ 2965 متر ) و کوه گلیل ( گلول 2625 متر ) ودرجنوب ,کوه شاه جهان 3032 متر ازسطح دریا می باشد.

گرم شدن هوا دربهاردرمنطقه شیروان نسبت به سایرمناطق خراسان شمالی آهسته ترصورت می گیرد زیرا در فروردین ماه متوسط درجه ای حرارت ماهیانه به 10درجه سانتیگراد می رسد تیر ماه گرم ترین ماه سال را تشکیل می دهد.

پوشش گیاهی شیروان

پوشش گیاهی هر منطقه با آب و هوا و میزان بارندگی و کوه های آن ناحیه ارتباط مستقیم دارد . چون وضعیت آب و هوا تعیین کننده پوشش گیاهی و امکانات زیستی هر محیط است.

منطقه شیروان شامل گیاهان علفی یک یا چند سال است و درخت و درختچه بسیار کم است و اکثر در ارتفاعات دیده می شود که بارندگی نسبتاً فراوانی دارد . بطور کلی پوشش گیاهی منطقه شیروان به سه دسته تقسیم می شود:1- گیاهان درختی2- گیاهان درختچه ای 3- گیاهان بوته ای

1-گیاهان درختی منطقه شیروان به چند گونه است که بیشترین نوع آن درختی به نام سروکوهی که در زبان محلی به آن آرچه و نوع قطع شده آن تراشه نامیده می شود و درختان پراکنده دیگری مانند بادام و انجیر و گردو به مقدار کم در منطقه پراکنده است مثلاً گردوهای منفرد در زو , روستای مشهد طرقی یا انجیرهای پراکنده و بادام و گردو در دره زوارم که دلیل کمی این گیاهان ((  گردو , بادام و انجیر  )) بخاطر این است که در این گیاهان برگ پهن محسوب می شوند و قدرت تبخیر آب زیاد دارند.

شامل 34 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق جغرافیای تاریخی شیروان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.