یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد جهانی شدن

اختصاصی از یاری فایل تحقیق در مورد جهانی شدن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد جهانی شدن


تحقیق در مورد جهانی شدن

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه120

 

فهرست مطالب

 

مقدمه :

2-1) تعاریف

  1. تاریخچه

1-3) نظریه های کلاسیک :

  1. نظریه ها

1-2-3 ) حوزة روابط بین الملل :

    الف ) دیدگاه لیبرالی

2-3) نظریه های جدید :

    از  اواخر هزارة دوم میلادی و شروع هزارة سوم ، بشر در آستانة دورة تاریخی جدیدی قرار گرفته است . گویا جهانی نو در حال شکل گیری است و رویدادهایی در شرف وقوع است که حوزه های مختلف زیست بشری را متأثر ساخته اند . در پی این رویدادها ، صورت بندیهای سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جوامع مختلف دستخوش تغییرات عمده ای گشته اند . نیروی چالش گر این تحولات ، نظم موجود در جهان را بر هم زده و درصدد ایجاد نظم نوینی در جهان است . وسعت این تحولات در جهان وتأثیر گذاری انکار ناپذیر آن بر جنبه های مختلف حیات بشری موجب جلب توجه نظریه پردازان علوم گوناگون برای تحلیل و تشریح این تحولات شده است . به این ترتیب دهه های پایانی سدة بیستم و سالهای ابتدایی سدة بیست و یکم سرشار از بحثهای متنوع پیرامون فرایندجهانی شدن بوده است . به نحوی که امروزه امکان گریز از بحث دربارة این پدیده وجود ندارد . گفت و گو در باب جهانی شدن به موضوعی عادی در میان اندیشمندان ، پژوهشگران ، سیاستمداران ، مدیران ، روزنامه نگاران و حتی مردم عادی در سراسر دنیا تبدیل شده است .

    اصطلاحات مرتبط با جهانی شدن تقریباً وارد همة زبانهای اصلی دنیا شده است . در سطح زندگی روزمره به طور روزافزونی از عبارتهای سیاست  جهانی ، امنیت جهانی ، اقتصاد جهانی ، بازارهای جهانی ، سرمایه جهانی و . . . استفاده می شود . تعداد مدخل های مربوط به جهانی شدن درفهرست کتابخانة کنگره ایالات متحده امریکا از 34 مورد در سال 1994 به 693 مورد در سال 1999 افزایش یافته است . (شولت؛1382 : ص 4 ) و در اکثر دانشگاههای معتبر دنیا واحدها و دوره های درسی تحت عنوان جهانی شدن را دایرگردانیده اند . با این وجود تا کنون هیچ اجماع نظری در میان اندیشمندان و پژوهشگران در ارتباط با این پدیده بوجود نیامده است . همه مسائل مربوط به جهانی شدن به شدت مورد اختلاف است و نمی توان هیچ چیزی را در این باره مسلم و قطعی تلقی کرد . به جرأت می توان گفت تنها اتفاق نظر دربارة جهانی شدن این است که در مورد آن اختلاف نظر وجود دارد .

    در چنین شرایطی شناخت پدیدة جهانی شدن ، مفهوم بندی و ارائه تعریفی از آن که بتواند راهگشای این پژوهش باشد ضروری می نماید . فصل حاضر که در چهار قسمت ارائه خواهد شد به این امر اختصاص یافته است . مطالب این فصل با بحث در باب برداشتها و تعاریف مختلف جهانی شدن و تعریف مختار ما از این پدیده آغاز می شود . قسمت دوم به تاریخچة جهانی شدن و نظریه ها و آراء متفاوت متفکران و نظریه پردازان مختلف در این باره نگاهی خواهد انداخت و نظر پژوهش حاضر را نیز در این زمینه مشخص خواهد نمود . قسمت سوم نیز نظریه های مختلف جهانی شدن را به بحث خواهد گرفت . در این راستا دسته بندی از این نظریه ها ارائه و بر اساس آن نظریه های گوناگون دربارة جهانی شدن به اجمال بررسی خواهند شد . قسمت پایانی این فصل هم بر ابعاد و مصادیق جهانی شدن تمرکز می نماید . در این قسمت سه بعد اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی جهانی شدن و مصادیق این سه بعد واکاوی خواهد شد .

 

  1. برداشتها و تعاریف

1-1) برداشتها

اختلاف نظر بین اندیشمندان قبل از اختلافات آنها در زمینة ارائه تعریفی جامع و واحد از جهانی شدن ، ابتدا بر سر وسعت این پدیده و تحولات و شرایط ناشی از آن آغاز می شود . از یک سو تحلیل گرانی که می توان آنها را جهان گرا نامید ، جهانی شدن را مهمترین رویداد تاریخ معاصر می دانند و معتقدند که روابط اجتماعی معاصر تماماً جهانی شده است . در مقابل ای


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد جهانی شدن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.