یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق عمروبن عاص کیست؟

اختصاصی از یاری فایل دانلود تحقیق عمروبن عاص کیست؟ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق عمروبن عاص کیست؟


دانلود تحقیق عمروبن عاص کیست؟

در مقاله پیش رو به شرح و بیان شخصیت پلید و ملعون عمروبن عاص و زنگینامه فضاحت بار و ننگینش و نیز فتنه ها و آشوب هایی را که برای رسیدن به اهداف کثیف خود برپاداشت من جمله جریان حکمیت که بزرگترین ظلم را در حق امام برحق حضرت علی (ع) نمود پرداخته شده است.

پس از پیروزی حضرت علی) در جنگ  جمل، مرکز توطئه علیه آن حضرت به  شام انتقال یافت و  معاویه، رهبر  بنی امیّه، با کمال سرعت به جذب متنفّذین  کوفه پرداخت تا ریشه مخالفین خود را از میان ببرد. به همین دلیل، به محض رسیدن نخستین نامهای که از علی(ع) به دستش رسید افرادی را که امید داشت به او یاری خواهند رساند، به  شام فراخواند و تأکید کرد که سریعاً به  شام بیایند.

مهمترین فرد در میان مدعوّین  معاویه،  عمرو بن عاص بود؛ که معاویه پس از دریافت نامه حضرت علی (ع)، بدون درنگ او را دعوت کرد. گرچه وردان غلام عمروعاص و عبدالله پسرش نظر خود را به  عمرو بن عاص گفتند و او را از سفر بازداشتند، ولی وعدههای  معاویه آنچنان  عمرو بن عاص را فریفته بود که پند و اندرز غلام و فرزندش در او اثری نگذاشت و سرانجام برای مبارزه علیه علی (ع)  وارد  شام شد. و...

فهرست مطالب : هویت عمروعاص - اسلام عمروعاص - نقش عمروعاص در دوران خلفا - دوران ابوبکر و عمر - دوره خلافت عثمان - دوران امام علی علیه السلام - معامله عمروعاص و معاویه - جنگ صفین و ماجرای حکمیت - عمروعاص در حکومت معاویه - کلام امیرالمومنین و پیامبر خدا (ص) - اعترافات تکان دهنده عمروعاص درباره امام علی (ع) - مرگ عمروعاص - منـابـع و پی نوشت.

(11 صفحه)


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق عمروبن عاص کیست؟
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.