یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایاننامه-بررسی رابطه بین اثر بخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران(500صفحه)

اختصاصی از یاری فایل پایاننامه-بررسی رابطه بین اثر بخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران(500صفحه) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

ارتباطات فرآیندی است که از طریق آن افراد وسازمانها به اهداف خود دست می‌یابند از طریق ارتباط با دیگران ما نگرشها،ارزشها،آرزوها،خواسته‌ها و نیازهای خود را دیگران تقسیم می‌کنیم.

ارتباطات به معنای انتقال مفاهیم است. اگر هیچ تبادل اطلاعاتی یا فکری وجود نداشته باشد ارتباط به وجود نمی‌آید.گوینده‌ای که سخنانش شنیده نشود یا نویسنده‌ای که نوشته‌اش خوانده نشود ارتباط برقرار نکرده است.برای اینکه ارتباط موفقیت آمیز باشد نه تنها معنای آن باید انتقال یابد بلکه باید درک هم بشود پس ارتباط انتقال دادن و درک مفهوم است ارتباط کامل–اگر چنین چیزی امکان پذیر باشد-وقتی وجود دارد که فکر یا اندیشه ارسالی دقیقا به همان منظوری که ارسال شده است دریافت شود.

ارتباط عبارتست از فرآیندی که بدان وسیله افراد درصدد برمی‌آیند در سایه‌ی مبادله پیام‌های نمادین به مفاهیم مشترک دست یابند

تعریفی که ما از ارتباطات نمودیم در برگیرنده سه نقطه اساسی است:

این که ارتباطات مستلزم وجود افراد و مردم می‌شود از این رو درک ارتباطات ایجاب می‌کند تا شیوه‌ای را که مردم با یکدیگر رابطه برقرار می‌کنند درک نمود.

2)و اینک ارتباطات مستلزم مفاهیم مشترک می‌گردد.یعنی برای اینکه افراد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند،‌باید درباره مفاهیم،واژگان،عبارت‌ها و اصطلاحاتی که به کار می‌برند به توافق نظر برسند.

3)ارتباطات جنبه نمادی دارد یعنی به صورت اشاره،صدا،حرف،عدد یا واژه می‌باشد که تنها نمایانگر یا نشان دهنده‌ی عقایدی می‌باشد که بایستی رد و بدل شوند (به دیگران داده شوند یا از آنها گرفته شوند.)

پارسائیان و اعرابی (1375) به نقل از هنری مینتزبرگ اهمیت ارتباطات را در ایفای سه نقش مدیریت بیان می‌کنند.

نخست مدیران در نقشی که در ارتباط با دیگران دارند به عنوان مقام تشریفاتی و رهبر واحد سازمانی به حساب می‌آیند. مینتزبرگ از تحقیقاتی نام می‌برد که نتیجه‌ی آنها نشان می‌دهد که به طور متوسط هر مدیر،45درصد وقت خود را صرف تماس با همکاران و حدود45درصد از وقت خود را صرف تماس با افراد خارج از سازمان می‌نماید و تنها ده درصد از وقت خود را مقامات بالاتر و ارشد می‌گذراند.

سپس، با توجه به نقشی که مدیران در صحنه اطلاعات ایفا می‌کنند،درصدد برمی آیند از همکاران،همتایان،زیردستان وافراد دیگری که با آنها تماس می‌گیرند.اطلاعاتی را به دست آورند.که بر کار و مسئولیت‌های آنان اثر می‌گذارند آنها متقابلا اطلاعات مهم و جالب به طرف مقابل می‌دهند گذشته از این‌،آنها اطلاعاتی را به عرضه کنندگان مواد اولیه،همتایان،همکاران و گروه‌های ذی‌ربط که در خارج از سازمان هستند درباره‌ی کل واحد،می‌دهند.

در نهایت،به عقیده مینتزبرگ،مدیران با توجه به نقشی که از نظر تصمیم‌گیری ایفا می‌کنند طرح‌های جدید را به اجرا درمی‌آورند هر نوع مسئله‌ای را در رابطه با نزاع و کشمکش بین افراد حل،منابع موجود را بین اعضاء و دوایر تقسیم می‌کنند و به آنها تخصیص می‌دهند اگرچه مدیران بسیاری از تصمیمات را به تنهایی می‌گیرند،ولی اساس این تصمیمات اطلاعاتی است که به آنها داده شده است.مدیران به نوبه خود باید این اطلاعات را به دیگران بدهند(به اطلاع آنان برسانند).

از طرف دیگر قدرت ویژگی اساسی نقش یک مدیر بوده و زمینه‌ی اثربخشی او را در سازمان فراهم می‌سازد در واقع یک پدیده‌ی اجتناب ناپذیر در سازمان است.که البته در سازمان‌ها مدیران به آن به عنوان یک پدیده‌ی منفی می‌نگرند.ولی حقیقت این است که این جریان،‌ذاتا یک پدیده منفی نیست،بلکه منفی و مثبت بودن آن بستگی به قضاوت و نوع کاربرد آن دارد.یقینا اگر هدف از قدرت اهداف سازمانی باشد. می‌تواند پدیده‌ای مثبت و کارکردی محسوب گردد،و باعث پویایی سیستم و سازمان شود اما اگر هدف از آن دستیابی به اهداف شخصی و فرد باشد مطمئناً یک پدیده‌ی منفی و ناپسند خواهد بود.

 

در هیچ کجا نمونه این پایاننامه کامل رو پیدا نخواهید کرد.در 500صفحه گرداوری شده است که در نوع خود بی نظیر می باشد به صورت کمی و تمام داده ها تجزیه و تحلیل شده اند منابع پرسشنامه و...همه ذکر شده اند.

 


دانلود با لینک مستقیم


پایاننامه-بررسی رابطه بین اثر بخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران(500صفحه)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.