یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله روش شناسی نظام هزینه یابی بر مبنای فعالیت

اختصاصی از یاری فایل مقاله روش شناسی نظام هزینه یابی بر مبنای فعالیت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله روش شناسی نظام هزینه یابی بر مبنای فعالیت


مقاله روش شناسی نظام هزینه یابی بر مبنای فعالیت

       وقوع رویدادهایی نظیر توسعه رقابت جهانی ، پیشرفت فن آوری اطلاعات و ارتباطات و دسترسی به سیستم های اطلاعات ارزان طی دو دهه گذشتـه و تلاشهای واحـدهای اقتصـادی جهت احـراز رتبـه جهـانی و ورود به بازارهـای بین المللی ، لزوم داشتن نگرشهایی همچون رضایت مشتریان و مدیریت بر مبنای فعالیت را اجتناب ناپذیر کرده است.

       سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت ( (ABCیکی از سیستم های نوین هزینه یابی محصولات و خدمات است که نیازهایی از قبیل محاسبه صحیح بهای تمام شده محصول ، بهبود فرآیند تولید ، حذف فعالیت های زائد ، شناخت محرکهای هزینه و تعیین راهبردهای تجای را برای واحد اقتصادی برآورده می سازد. بطوری که دیکین معتقد است ؛ هزینه یابی بر مبنای فعالیت یک روش هزینه یابی است که بهای تمام شده محصولات را از جمع هزینه فعالیتهایی که منجر به ساخت محصول می شوند ، بدست می آید.

       اگر چه بکارگیری روش ABCتوسط شرکتهای تولیدی مکرر دیده شده است اما تعداد محدودی از شرکتهای تولیدی کوچک « با کارکنانی کمتر از 100 نفر » ، سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت را به کار گرفته اند.و عواملی مانند نبود داده های مورد نیاز ، منابـع فنـی ، منابـع مالـی و سیستمهای کامپیوتری مناسب باعث عـدم بکارگیری ایـن سیستم می شود. در این مقاله یک روش موثر و با صرفه برای به کارگیری سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت در واحدهای کوچک پیشنهاد و ارائه شده است . بطوریکه این روش به صورتی نظام مند ، اطلاعات دقیق بهای تمام شده را در اختیار تصمیم گیرنده قرار می دهد تا برای تعیین استراتژیهای موسسه ، تعیین بهای تمام شده محصولات از آن بهره بگیرد

 

 

 

 

این مقاله به صورت  ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 16صفحه  آماده پرینت می باشد

چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد

مقالات را با ورژن  office2010  به بالا بازکنید


دانلود با لینک مستقیم


مقاله روش شناسی نظام هزینه یابی بر مبنای فعالیت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.