یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله معیارهای جدید در محاسبه کیفیت اطلاعات حسابداری

اختصاصی از یاری فایل دانلود مقاله معیارهای جدید در محاسبه کیفیت اطلاعات حسابداری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

چکیده

         هرقدر کیفیت گزارش های مالی افزایش یافته و از استانداردها و ضوابط معتبری در تهیه و ارائه گزارشهای مالی استفاده شود، ریسک اطلاعات کاهش خواهد یافت. تحقیقات و مطالعات متعدد در مورد تصمیمات استفاده کنندگان از اطلاعات حسابداری نشان میدهد که کیفیت اطلاعات ، به تاثیرپذیری آن از نحوه انتشار اطلاعات حسابداری بستگی دارد. مدیران و مشاوران مالی، تحلیل ها و تصمیم گیریهای خود را برمبنای کیفیت گزارشهای مالی که در اختیارشان قرار می­گیرد، انجام میدهند. در این مقاله هدف اینست که میزان کیفیت درونی اطلاعات حسابداری را از طریق ابزارهای جدید اندازه­گیری نماید. استدلال می­شود که حق الزحمه های حسابرسی تبیین نشده یک معیاری برای کیفیت اطلاعات حسابداری میباشد، این مقاله براساس چارچوب مطالعه آقای پائول هرایبر[1] و دیگران در سال 2010 میباشد. یکی از یافته های تحقیق اینست که هزینه­های حسابرسی که در اندازه گیری کیفیت اطلاعات حسابداری بکار برده میشوند با سایر معیارهای تجربی ارتباط دارند. همچنین معیارهایی ارائه شده که داده ها و ویژگیهای کیفی اطلاعات را از روش­های تحلیل اقتصادی قابل کاربرد در حسابداری، مورد بررسی قرار می­دهند. نتایج دیگر حاصل از این مطالعه، معرفی عوامل و معیارهای جدید کاربردی و پیشنهاد یک مدل، جهت اندازه گیری کیفیت اطلاعات حسابداری بوده است.

کلمات کلیدی

      کیفیت اطلاعات حسابداری[2]، ویژگیهای کیفی، حق الزحمه های حسابرسی تبیین نشده[3]، کیفیت سود[4]

 

 

مقدمه

          یکی از پیش شرط­های بنیادی برای کسب اطمینان سرمایه­گذاران و اعتباردهندگان در جهت فعالیتهای سازنده اقتصادی، تهیه و ارائه اطلاعاتی است که در انجام تصمیم­گیریهای مالی و اقتصادی سودمند واقع شود. وجود مکانیزمهایی برای اطمینان دادن به سرمایه گذاران و سایر استفاده کنندگان، نسبت به کیفیت اطلاعات مالی، با اهدافی همچون کمک به کارایی بازار سرمایه و تخصیص بهینه سرمایه ضروری است. حسابداری که با وظیفه اطلاع رسانی بیطرفانه گام در جامعه اطلاعاتی می­نهد، نقش خطیری در افزایش کیفیت اطلاعات دارد.(ثقفی، 1388)

         علی رغم نقش اساسی کیفیت اطلاعات حسابداری در تصمیم گیری استفاده کنندگان، نائل شدن به این کیفیت، پیچیده و تشخیص آن دشوار است. مشخص کردن و نظارت بر این ویژگی های کیفیتی در استانداردسازی و عملیات حسابداری بسیار مشکل است. بعلاوه، بررسی آنها حتی در مطالعات آزمایشی که از تست های تجربی استفاده می­کنند نیز دشوار است.(بهرامفر،1377)

        تئوریهای اقتصادی نشان میدهد که در محیط رقابتی متعادل، انتظار می­رود که هزینه های حسابرسی در پیش­بینی هزینه­ها موجب پایین آمدن کیفیت درآمد موسسه می­شود. اگر اطلاعات مالی از طرف موسسات اشتباه باشد، شهرت و اعتبار حسابرسان با خطر جدی مواجه می­شود. در پاسخ به آن نیز حسابرسان نیز با افزایش زمان ممیزی، هزینه­های حسابرسی زیادی را در ارتباط با کیفیت اطلاعات حسابداری به موسسه تحمیل می­کنند.(هرایبر،2010)

اهمیت موضوع و بیان مسئله

         موفقیت سیستم حسابداری بستگی به این دارد که بتواند با ارائه اطلاعات حسابداری، تصمیم گیری مدیران را بهبود بخشد. اما تنها ارائه اطلاعات نمیتواند این امر مهم را ارتقاء دهد. اگر سیستم حسابداری نتواند اطلاعات مورد نیاز مدیریت را در کیفیت مناسب ارائه نماید، در تصمیم­گیری مدیریت موثر نخواهد بود. بنابراین نحوه ارائه و روش محاسبه اطلاعات به لحاظ کیفی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است که بایستی مدیران و تحلیلگران مالی توجه خاصی به آن داشته باشند. از طرفی برای ارائه اطلاعات حسابداری نیاز به معیارهایی جهت محاسبه کیفیت این اطلاعات می­باشد. این مقاله معیارهایی را برای ،بسط و اجرای روشی جهت کمّی­سازی کیفیت اطلاعات حسابداری ارائه می­دهد و از عوامل تحلیلی استفاده شده در پژوهش های مختلف مرتبط با موضوع استفاده می­کند. بنابراین مسئله­ای که در این مطالعه مطرح میشود، اینست که چه نوع معیارهایی جهت اندازه­گیری کیفیت اطلاعات حسابداری با در نظر گرفتن شاخصهای کیفی وجود دارد؟ تا اینکه در حین بررسی چارچوب مفهومی عوامل، پیش نیازها و شاخص­های قابل اندازه­گیری کیفیت اطلاعات حسابداری را مشخص نموده و برآورد سطح اطمینان کیفیت را مورد توجه قرار دهد.   


مقاله به صورت ورد قابل ویرایش می باشد 

تعداد صفحات مقاله 8 صفحه می باشد 

فایل مقاله بعد از خرید قابل دانلود می باشد 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله معیارهای جدید در محاسبه کیفیت اطلاعات حسابداری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.