یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله بررسی شکاف موجود بین میزان آموزش دانشگاهی و نیازهای حرفه حسابرسی در ایران

اختصاصی از یاری فایل دانلود مقاله بررسی شکاف موجود بین میزان آموزش دانشگاهی و نیازهای حرفه حسابرسی در ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

چکیده

بررسی تاریخی برنامه آموزش دانشگاهی حسابداری در ایران طی پنجاه سال گذشته نشان‌دهنده این نکته اساسی است که در چارچوب کلی آموزش رسمی حسابداری ، با توجه به تغییرات به وجود آمده در محیط اقتصادی حرفه‌ای حسابداری ، دگرگونی بنیادی صورت نگرفته است . بنابراین پژوهشی به منظور بررسی اثربخشی برنامه‌های آموزش حسابداری در آماده ساختن افراد برای ورود به حرفه و حرفه‌ای شدن پس از ورود انجام شد .

اطلاعات مورد استفاده درپژوهش از طریق پرسشنامه جمع‌آوری گردیده است . جامعه آماری دراین پژوهش ، حسابرسان ارشد و مدیران حسابرسی  سازمان حسابرسی می‌باشند . در این پژوهش دیدگاه‌ها در ارتباط با آمادگی دانشگاهی افراد برای ورود به حرفه حسابرسی در دو مرحله مورد بررسی قرارگرفت . در مرحله اول ، اهمیت نسبی حوزه‌های انتخابی دانش و مهارت‌ها برای موفقیت در بدو ورود به حرفه حسابرسی و ششمین سال اشتغال در آن حرفه شناسایی شد. در مرحله دوم دیدگا‌ه پرسش شوندگان در مورد سطح آمادگی افراد با مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در بدو ورود به حرفه حسابرسی و ششمین سال اشتغال در این حرفه مورد بررسی قرار گرفت .

این پژوهش نتایج چندی به دنبال داشت . از دید پرسش‌شوندگان اهمیت متصور برای حوزه‌های انتخابی دانش در مقایسه با مهارت‌ها در بدو ورود به حرفه حسابرسی و ششمین سال ورود ، یکسان است . گرچه فارغ‌التحصیلان کارشناسی در زمینه دانش مالی و حسابرسی از توان خوبی برخوردارند ولی از لحاظ دانش مالیاتی و مهارت‌های استفاده از رایانه و ایجاد ارتباطات نوشتاری در حد ضعیفی هستند . فارغ‌التحصیلان چه در مقطع کارشناسی و چه در مقطع کارشناسی ارشد نیاز به کسب مهارت و دانش بیشتر برای پاسخ‌گویی به نیاز‌های جامعه می‌باشند .

 

مقاله به صورت ورد قابل ویرایش می باشد 

تعداد صفحات مقاله 18 صفحه می باشد 

فایل مقاله بعد از خرید قابل دانلود می باشد


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بررسی شکاف موجود بین میزان آموزش دانشگاهی و نیازهای حرفه حسابرسی در ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.