یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله معرفی کلی کارخانجات ریسندگی و بافندگی مشکین دشت

اختصاصی از یاری فایل مقاله معرفی کلی کارخانجات ریسندگی و بافندگی مشکین دشت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله معرفی کلی کارخانجات ریسندگی و بافندگی مشکین دشت


مقاله معرفی کلی کارخانجات ریسندگی و بافندگی مشکین دشت

پوشش انسان برای محافظت خویش از سرما و گرما، جانوران و حوادث طبیعی همواره یکی از احتیاجات اولیه و ضروری بوده است. به همین دلیل از دیرباز صنعت نساجی بعنوان یکی از اساسی ترین صنایع در میان جوامع بشری رایج بوده است.

هم اکنون مردم جهان سالانه مقدار زیادی از درآمد خود را صرف تهیه البسه
می نماید و امروزه از فنون پیشرفته ای و همچنین برای تغییر و تنوع در فرمهای گوناگون آن استفاده می شود. برای طراحی پارچه که در آن بهره گیری از کامپیوتر از امور رایج می باشد.

نساجی از قدیمی ترین صنایع کشورهای مشرق زمین بشمار می رفته است و از جمله در کشور ما در زمانهای پیشین رونقی بسزا داشته و پارچه های بافته شده در شهرهای مختلف ایران به سراسر جهان صادر شده است و تا پیش از انقلاب صنعتی نساجی نیز تحت تاثیر ماشین قرار گرفت و متاسفانه نساجی ایران توان رقابت خود را با صنایع نساجی کشورهای صنعتی از دست داد. پیشرفت تکنولوژی نساجی در چند سال گذشته به اندازه ای چشمگیر و تغییرات تکنیکی آن به قدری متنوع بوده است که می توان به جرات آنرا به عنوان دومین تحول بزرگ صنعتی در زمینه تکنولوژی و ماشین سازی بحساب آورد.

اگر اولین تحول بزرگ صنعت نساجی را در قرن نوزدهم با بکار افتادن چرخهای این صنعت توسط نیروی مکانیکی بدانیم بطور قطع اولین تحول بزرگ صنعت نساجی در اواسط قرن بیستم با ارائه روشهای جدید ریسندگی مانند تولید الیاف فیلامنت، ریسندگی اپن اند و در بافندگی ماشینهای بدون ماکو و چند فازی انجام گرفته است. دلائل تحول صنعت نساجی به غیر از مسائل اقتصادی و تکنیکی تولید به عوامل زیر بستگی داشته است:

ازدیاد سریع جمعیت قرن نوزده و بیست می باشد تا نیاز به افزایش تولید کارخانجات نساجی و در نتیجه افزایش تولید ماشین آلات نساجی بیشتر شود.

پیشرفت سریع سایر صنایع و در نتیجه کمبود کارگر و بالا رفتن دستمزد در این صنایع باعث شد کارگران صنعت نساجی به صنایع دیگر روی آورنده در این مورد تنها راه حل علمی اتوماتیک کردن ماشینها برای کم کردن نیاز به کارگر و به موازات آن افزایش تولید ماشین آلات به منظور قادر ساختن کارخانجات به پرداخت دستمزد بیشتر بود. بالا رفتن تمدن ماشین ملتها و تحول روز افزون مد در زندگی عامه مردم سبب شد تا میزان مصرف منسوجات سرانه افزایش یابد.

 

 

 

 

این مقاله به صورت  ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 72صفحه  آماده پرینت می باشد

چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد

مقالات را با ورژن  office2010  به بالا بازکنید


دانلود با لینک مستقیم


مقاله معرفی کلی کارخانجات ریسندگی و بافندگی مشکین دشت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.