یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله علم نانو تکنولوژی چیست

اختصاصی از یاری فایل مقاله علم نانو تکنولوژی چیست دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله علم نانو تکنولوژی چیست


مقاله علم نانو تکنولوژی چیست

انجمن ملی نوبنیاد نانو تکنولوژی که یک نهاد دولتی در کشور امریکا می باشد ، واژه نانو تکنولوژی را چینین توصیف می کند:

"تحقیق و توسعه هدفمند، برای درک و دستکاری و اندازه گیری های مورد نیاز در سطح موادی با ابعاد در حد اتم، مولکول و سوپر مولکولها را نانو تکنولوژی می گویند." (1)

به عبارتی دیگر فناوری ساخت و تشکیل مواد در ابعاد نانومتر را نانو تکنولوژی می گویند. این مفهوم با واحدهایی از یک تا صد نانومتر، همبستگی دارد. (3)

نانو فناوری، دستیابی به فناوری کار بر روی ذراتی با ابعاد متر (نانو متر) می باشد که به نانو ذرات موسومند. دلیل انتخاب این مقیاس برای کار بر روی مواد، خواص خارق العاده ای است که در ذراتی با این سایز ظاهر می شود و امروزه بشدت مورد توجه دانشمندان قرار گرفته است. (6)

برای اینکه تجسمی از موضوع نانو تکنولوژی داشته باشیم، این نکته ذکر می شود که یک نانومتر یک ملییاردیم یک متر است. در حالیکه یک سلول گیاهی یا حیوانی دارای اندازه ای معادل 10 تا 30 میکرومتر که حدود صد هزارم یک متر است می باشد. نانو تکنولوژی با اجزائی سر و کار دارد که اندازه آنها ده هزار برابر کوچکتر از یک سلول است . (4)

این اندازه 000/80 برابر کوچکتر از قطر یک تار موی انسان است . به طور میانگین 3 تا 6 اتم در کنار یکدیگر طولی معادل یک نانو متر را می سازند که این خود به نوع اتم بستگی دارد .

به طورکلی فناوری نانو ، گسترش ، تولید و استفاده از ابزار و موادی است که ابعادشان در حدود 100 1 نانو متر می باشد . (3)

آنچه حیطه نانو برای محققان جالب ساخته در این حقیقت نهفته است که کاهش ابعاد ماده به اندازه نانومتر در خواص فیزیکی ، شیمیایی و بیولوژیکی ماده تغییر ایجاد کرده و در بسیاری از موارد اعمال غیر قابل انتظاری از آنها مشاهده می شود. (3)

به عنوان مثال فلز نقره در ابعاد بزرگ، فلزی با خاصیت واکنش دهی کم ( تا حدی که از آن برای ساختن زینت آلات استفاده می شود.) می باشد زمانی که به ابعاد بسیار کوچک در در حد نانومتر تبدیل می شود خاصیت میکروب کشی آن به حدی افزایش می یابد که می توان از آن برای بهبود جراحات و عفونت ها نیز استفاده نمود. به دلیل بالا بودن سطوح مقطع نانو نقره ها، این ذرات در برخورد با میکروارگانیزمها ، خاصیت جالب توجهی از خود بروز می دهند که با ممانعت از متابولیسم سلولی، جلوی تنفس و رشد و تکثیر هر گونه باکتری یا قارچ را می گیرد. (3)

به طور کلی، نانو تکنولوژی در واقع ادامه تکنولوژی ها است. بدین ترتیب می توان گفت که در علوم دامی نانو تکنولوژی می تواند در راستای افزایش بهره وری از طریق مواد خوراکی و تغذیه، بهداشت ، اصلاح نژاد و پرورش انواع دام و طیور و آبزیان بسیار مؤثر باشد. (4)

نانو تکنولوژی به عنوان یک فناوری قدرتمند به ما اجازه می دهد تا نگرشی در سطح مولکولی و اتمی داشته و قادر باشیم که ساختارهایی در ابعاد نانومتر بیافرینیم

 

 

 

 

 

 

این مقاله به صورت  ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 75صفحه  آماده پرینت می باشد

چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد

مقالات را با ورژن  office2010  به بالا بازکنید


دانلود با لینک مستقیم


مقاله علم نانو تکنولوژی چیست
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.