یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سری مقالات مهندسی ارزش

اختصاصی از یاری فایل سری مقالات مهندسی ارزش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

در اینجا سری مقالات مهندسی ارزش گذاشته شده است نمونه یکی از مقالات به شرح زیر است:

 

شناسـایی و توسعـه فـرصـت‌هـای خـلق ارزش در سازمـان بـا استفـاده از اصـول تفکــر نـاب و مهندسـی ارزش

تالیف: بابک افقهی[1]

مدیر آموزش و همایشهای علمی

مرکز مطالعات و پژوهشهای لجستیکی دانشگاه امام حسین (ع)

Afghahi@Faramad.ir

 

چکیده:

درعصر حاضر که سازمانها در رقابتهای تجاری و اقتصادی گسترده‌ای حضور دارند و نیازهای مشتریان فزونی یافته و با شتاب فوق العاده تحولات فناوری همراه شده است و نیز اثرات مستقیمی که این عوامل بر افزایش سودآوری و حتی بقای سازمانها در سطح جهانی دارد، سمت و سو گرفتن مطالعات، برنامه‌ریزی‌ها و تمامی تلاشهای سازمانها برای ارتقای کیفیت و کاهش هزینه‌های تولیدی به منظور قابلیت صدور محصولات و خدمات در سطح جهانی را اجتناب ناپذیر نموده است.

استفاده از تمامی سازوکارها، اصول، مفاهیم و تکنیکهایی که در جهت این دو امر حیاتی و مهم پاسخگوی نیاز سازمانها باشد، همواره مورد توجه قرار گرفته است.

مهندسی ارزش و تفکر ناب دو رویکردی هستند که بواسطه موفقیتهای شایان توجهی همواره در کانون علاقه سازمانها بوده و هستند.

اما می‌توان با بکارگیری تلفیقی این دو ریکرد، قابلیت مضاعفی را برای ارزش آفرینی هر چه بیشتر در سازمانها بدست آورد. به عبارت دیگر سازمانهایی که امروزه درگیر پیاده‌سازی اصول ناب هستند، بوسیله بکارگیری مهندسی ارزش، بطور روزافزونی می‌توانند تلاشهای خود را برای کاهش هزینه و افزایش ارزش جهت بخشیده و بهبود دهند. بعلاوه در برخی از حوزه‌ها که تکنیکهای ناب حضور ندارند،  مهندسی ارزش می‌تواند اثربخش بوده و به عنوان یک متدولوژی تحلیلی قوی و کارآمد مطرح شود. لذا مدیران سازمانها باید شرایطی را فراهم آورند که با حضور هر دو رویکرد(ناب و مهندسی ارزش)، مزایای بیشتر را در خلق ارزش در سازمانهایشان کسب نمایند.

در این مقاله ضمن معرفی رویکرد مهندسی ارزش و تفکر ناب به تأثیرات این دو رویکرد بر یکدیگر خواهیم پرداخت و در پایان چگونگی بکارگیری ابزارهای آنان در یکدیگر به منظور توسعه خلق ارزش بیان می‌شود.

 


 


دانلود با لینک مستقیم


سری مقالات مهندسی ارزش
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.