یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله اینترنت شاهراه اطلاعاتی

اختصاصی از یاری فایل مقاله اینترنت شاهراه اطلاعاتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله اینترنت شاهراه اطلاعاتی


مقاله اینترنت شاهراه اطلاعاتی

اینترنت (Internet) یا شاهراه اطلاعاتی، در سالهای اخیر محبوبیت چشمگیری کسب کرده است، بطوری که به سختی می­توان در روزنامه­ها یا مجلات و یا برنامه­های تلویزیونی چیزی راجع به آن ندید و یا نشنید. طرح این رساله بر مبنای بخش گرافیکی اینترنت شکل گرفته است. آنچه برای آشنایی دانشجویان گرافیک با اینترنت و بخش گرافیکی آن ضروری به نظر می­رسد، مطالبی هستند که این طرح و سئوالات آن را شکل داده­اند. در متن این رساله سعی شده است سئوالات زیر پاسخ داده شوند:

1- اینترنت چیست، از چه زمانی و چگونه آغاز شده و چه منابعی بر روی آن قرار دارند؟

2- اینترنت از چه مولفه­هایی تشکیل شده است؟

3- در کدام بخش از اینترنت طراحی گرافیک حضور محسوس و مهم می­یابد و صفحات وب چیستند؟

4- طراحی نمای ظاهری صفحات وب به عهدۀ چه کسانی است؟

5- محدودیتها و امکانات طراحی این صفحات برای طراحان گرافیک چیست؟

به علت وسعت دامنۀ مطالب در مورد طراحی صفحات وب، سعی شده است که یک شاخه خاص از صفحات (صفحات وب دانشگاهی) به عنوان نمونه در نظر گرفته شده و کلیۀ مطالب با توجه به طراحی یک صفحۀ وب دانشگاهی و در نهایت یک سایت وب دانشگاهی انتخاب شوند.

مطالب و فصول این پایان­نامه، که در ادامه اشارۀ مختصری به آنها خواهد شد به ترتیب جهت پاسخگویی به سئوالات فوق مرتب شده­اند.

اینترنت که در ابتدا برای مقاصد نظامی مطرح گردید، امروزه یکی از منابع اطلاعاتی و کاری مورد استفاده اشخاص حقیقی و حقوقی، سازمانهای آموزشی و آژانسهای دولتی سراسر دنیا می­باشد. افراد به کمک اینترنت می­توانند در خانه، اداره و یا هر کجا که هستند بلیط هواپیما رزرو کنند، جدیدترین اطلاعات و اخبار را تقریباً در هر زمینه­ای که مایل باشند، مرور کنند یا برای دوستان خود نامه بفرستند.

به طور دقیق­تر می­توان تعریف کوتاه از اینترنت را به صورت زیر بیان کرد:

اینترنت شبکه وسیعی از کامپیوترها در سراسر جهان می­باشد.

شبکه گروهی از کامپیوترهایی است که برای اشتراک اطلاعات به هم متصل شده­اند. این اتصال در برخی مواقع فیزیکی است (مثل کابلهای شبکه و ...) و گاهی اوقات از طریق عناصر دیگری مثل خطوط تلفن، امواج رادیویی و ماهواره­ای می­باشد، با استفاده از خطوط و شبکه­های تلفن می­توان به کامپیوترهای دیگر در اقصی نقاط جهان (دنیا) وصل شد.

خوشبختانه اتصال به اینترنت به سادگی برقراری ارتباط تلفنی می­باشد. همانطور که احتیاجی نیست برای برقراری ارتباط تلفنی کاربران بدانند سیگنالهای تلفنی به چه صورتی از مرکز سوئیچ عبور می­کنند در مورد اینترنت هم لازم نیست چنین جزئیاتی را بدانند. در فصل دوم این رساله به توضیح کامل­تری در مورد اینترنت، تاریخچه آن، مشخصات متمایز کننده و سایر مطالب ضروری در زمینه این شبکه جهانی می­پردازیم.

از میان منابع موجود بر روی اینترنت، آنچه برای طراحان گرافیک از همه جاذبتر و مهمتر است www می­باشد. با پیدایش مرورگرها و صفحات HTML به تدریج روشهای ارائه تغییر کرده­اند و روز به روز پیشرفت بیشتری داشته­اند. کد نویسی HTML که در آغاز تنها برای تهیۀ صفحات حاوی مطالب صرفنظر از اندازه یا شکل یا حضور گرافیک و رنگ در صفحات پیش­بینی شده بود دارای کمبودهای بسیاری است، که به تدریج اصلاح شده و می­شود. به همین ترتیب مرورگرها نیز از زمان پیدایش تغییرات تدریجی داشته­اند و نسخه­های جدیدتری از آنها روزانه به بازار ارائه شده است. کلیۀ این تغییر و تحولات در خدمت یک مسئله می­باشد: تهیۀ یک واسط گرافیکی[1] بهتر برای کاربران اینترنت به نحوی که آنها به این رسانۀ جدید علاقمند بمانند و بتوانند نیاز خود را به راحتی برآورده کنند. واسط کاربر گرافیکی چیزی است شامل وسایل لازم برای برقراری ارتباط با کاربر، تصاویر و ایده­هایی که دربردارنده معنای عملکرد هستند (کاربر با استفاده از آنها به ترتیب و پی در پی کاری را که نیاز دارد انجام می­دهد و همه اینها برای ایجاد فضایی بوجود آمده که احساس دخیل بودن را در کاربر ایجاد کند) و جزئیات تصویری که اجزای این واسط­ها هستند.


 
 
 
 
 
 
 

این مقاله به صورت  ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 96صفحه  آماده پرینت می باشد

چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد

مقالات را با ورژن  office2010  به بالا بازکنید


دانلود با لینک مستقیم


مقاله اینترنت شاهراه اطلاعاتی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.