یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

جانوران زیان آور در کشاورزی

اختصاصی از یاری فایل جانوران زیان آور در کشاورزی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

جانوران زیان آور در کشاورزی


جانوران زیان آور در کشاورزی

 

 

عنوان ارائه:جانوران زیان آور در کشاورزی

ورد

سوسک برگ نارون

سوسک برگ نارون ، یک سوسک برگخوار است و هم حشره بالغ و هم لارو آن از برگها تغذیه می کنند و انها را تبدیل به اسکلت می کنند . این حشرات مانند حشرات بالغ در زمستان ظاهر نمی شوند و در بهار بیرون می آیند و از شاخ و برگ درختان تغذیه می کنند . کمی بعد ، تخمگذاری می کنند که تبدیل به لارو می شوند . لارو چند هفته تغذیه می کند و بعد در خاک تبدیل به شفیره می گردد  . حشرات بالغ در اوایل تابستان برای تولید مثل مجدد بیرون می آیند . اکنون لاروهای اولین تولید مثل در حال تغذیه  هستند و اگذ حشرات بالغ یا لارو های در حال تغدیه را روی برگهای نارون خود دیدید ، اکنون زمانی است که باید آنها را از بین ببرید .

اما اگر درخت نارون شما سالم است ، می تواند در برابر مقداری از تغذیه این سوسک تحمل داشته باشد . همچنین دشمنان طبیعی این سوسک نیز به تعادل جمعیت آنها کمک می کنند . جمعیت انها از سالی به سال دیگر نوسان می کند بنابراین خوب است از درخت خود مراقبت کنید تا اگرنیاز به مقابله با آنها بود ، این کار را انجام دهید .

یکی از مؤثرتین گزینه ها برای مقابله ، استفاده از یک قارچ کش سیستمیک در خاک است ( زیرا امکان اسپری کردن وجود ندارد ) . اگر درخت بزرگ است ، یک درخت شناس متخصص باید آن را درمان کند . گزینه ها شامل مریت و بایر هستند که باید برای درختان بزرگ و بوته ها برای کنترل حشره استفاده شوند . " نیم اُیل " مورد دیگر است BT  ( مثلا باسیلوس ترینگنسیس دیپل ) است . BT   باید برای لاروهای خیلی جوان به کار رود .


کرم شمشاد

کرم شمشاد ، کرمی زره دار است که مواد مغذی گیاه را از طریق برگها ، ساقه ها و پوست آن می مکد . موجب ترشح شهد گیاه نمی شود اما به مرور گیاه را ضعیف می سازد و موجب زرد و پژمرده شدن برگها می شود . مقادیر کم این کرم زیان بار نیست اما اگر ساقه های درخت شما از آن پوشیده شده باشد ، باید شروع به مبارزه با آن کنید زیرا مرحله خزیدن آغاز می شود . روغن گل برزی ( روغن های باغبانی مثل گرین لایت  هورت ، اویل اسپری ، گریت لایت اسکالسید ) خوب عمل می کنند و بی خطر هستند . مالایتون نیز عمل می کند اما برای حشرات مقید مضر است .

شپشه ریشه یاس بنفشه

شپشه های بالغ ریشه یاس بنفش از جاهای مختلفی از گیاهان تغذیه می کنند .

آسیب ناشی از تغذیه حشرات بالغ به آسانی قابل رؤیت است . اما خطر زیادی برای گیاه ندارد . آنها در شب با ایجاد دندانه های نمیه گرد در حاشیه برگ ها از آنها تغذیه می کنند . در زمانی کا لارو هستند از ریشه های گیاهان چوبی مختلف تغذیه می کنند .

...


دانلود با لینک مستقیم


جانوران زیان آور در کشاورزی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.