یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله انگیزش در کلاس درس

اختصاصی از یاری فایل مقاله انگیزش در کلاس درس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله انگیزش در کلاس درس


مقاله انگیزش در کلاس درس

این محصول در قالب ورد و قابل ویرایش در 50 صفحه می باشد.

فهرست مطالب

دانش‌ آموزان دارای انگیزش ۳

بالا بردن انگیزش تحصیلی ۵

روابط معلم و دانش‌آموز ۷

ایجاد روبط مثبت با دانش‌آموزان ۸

اجتناب از تنبیه شدید و مکرر ۹

اجتناب از شوخی ۱۳

پرهیز از پیش‌داوریهای غیر منصفانه ۱۴

ثبات داشتن و بخشنده بودن ۱۶

داشتن انتظارهای بالا و ممکن ۱۷

تحلیل ۱۸

اجتناب از روابط وابستگی‌زا ۲۱

افزایش روابط غیر مشروط میان معلم و دانش آموز ۲۱

یک برنامه مطالعه انتخابی ۲۶

نوعی از صامت خوانی مستمر ۲۶

مطالعه کنندگان متمرد ۳۱

گزارش کتاب و کنفرانسها ۳۳

برگزاری امتحان ۳۵

ارزیابی طرحها ۳۶

ارایه بازخورد ۳۶

فهرست منابع ۴۱

 فهرست منابع:

۱- روانشناسی تربیتی و یادگیری دکتر علی اکبر سیف

۲- انگیزش در کلاس درس مولف چریل ال اسپادرینگ

۳- مترجمان محمدرضا نائینیان اسماعیل بیابانگرد

 

دانش‌ آموزان دارای انگیزش:

معلمان به طور معمول دانش آموزانی را که سخت کوش، ساعی و علاقه‌مند به دروس باشند، در زمره دانش ‌آموزان خوب قرار می‌دهند و یا به طور خلاصه می‌گویند: دانش آموزان خوب، آنهایی هستند که در دروس خود انگیزه دارند. احیاناً منظور ایشان دانش آموزانی است که در فعالیتهای آموزشی خود موفق هستند. به طور کلی همه انسانها به جز بیماران روحی – روانی برای برخی کارها انگیزه دارند و برای برخی دیگر هیچ انگیزه‌ای ندارند. همواره دیده‌ایم که بعضی از جوانان به طور مثال برای بازی فوتبال انگیزه دارند، برخی دیگر فرضا برای خرید موتور سیکلت و برخی هم برای اینکه دیگران ناراحتی‌های مختلف را به وجود آورند، انگیزه دارند. در واقع همگی برای کای انگیخته شده‌اند، و دلیل ندارد که این کار همواره تکالیف مدرسه باشد.

در شرح فوق در زمینه ویژگیهای دانش آموزان خوب می بینیم که نوعا معلمان برهوش تاکید نسبتا کمی دارند. و بیش از هوش به عنوان یک کیفیت خوب، انگیزش دارای اهمیت است. همواره دانش  آموزان سخت کوشی هستند ک در کارهای خود پیشرفت هرچند کند اما یکنواختی دارند و همچنین دانش اموزان باهوشی هستند که از تواناییهای خود به خوبی بهره نمی‌گیرند. معلمان به طور معمول داشتن دانش آموزان نوع اول را بر نوع دوم ترجیح می‌دهند. این معلمان بر این باورند که دانش اموزان دارای انگیزش، حتی اگر از پیشرفت اندکی برخوردار باشند، در محدوده توانایی خود عمل می کنند. بنابراین تلاش برای  افزونی انگیزش تحصیلی از اهمیت بسزایی برخوردار است. دیگر آن که نظارت برکلاسی که دانش آموزان دارای انگیزش دارد، با دشواری چندانی روبرو نمی‌شود. چنین دانش‌آموزانی به برنامه انضباطی نیازی ندارند و به توصیه های معلم توجه می‌کنند و در موارد لازم به بحث و گفتگو با معلم می پردازند. معلم نیز ترغیب می‌شود تا برای بهبود کیفیت آموزش خود تلاش بیشتری کند.

بالا بردن انگیزش تحصیلی:

شیوه معمول معلمان در این مورد عبارت از توجه داشتن به انگیزش بیرونی است. در این جا چند نمونه از آن را برمی شماریم: دانش آموزان در انجام یکی از فعالیتهای خود به طور موفق عمل کرده است. معلم با تبسم کردن به او می‌فهماند، و یا به او جایزه می‌دهد، و یا به او اجازه می‌دهد در رشته ورزشی مورد علاقه خود امکاناتی را به دست آورد. همه اینها موجب افزایش انگیزش بیرونی است. هنگامی هم که معلمی تازه کار به محیط آموزشی وارد می‌شود، همه معلمان استفاده از چنین روشهایی را به او گوشتزد می‌کنند. البته خود این معلمان تازه‌کار نیز در دروان تحصیل خود از جانب معلمان خویش چنین برخوردهایی را همواره تجره کرده است. و برای همین است، که توجه به این روشها همچنان پای‌برجا می‌مانند و گویی اموری بدیهی هستند. اما در مورد عنایت به انگیزش درونی با نمونه‌های اندکی مواجه هستیم. مدیران و معلمان به طور معمول قادر نیستند معلمان تازه‌کار را در این راستا هدایت کنند. پیش از این برای مدتی قلیل از جانب مسؤلان آموزشی تلاش شدن، تا با اتخاذ برخی روشها بتوان انگیزش درونی را نزد دانش آموزان پرورش داد. در این مورد تصمیم گرفته شد، که اداره کلاس بر عهده دانش آموز باشد و هیچ نظارت از پیش تعیین شده‌ای اعمال نگردد. و یا این که دانش‌آموز در پایان سال تحصیلی هرگز با شکست تحصیلی مواجه نشود و به هرصورتی که به فعالیتهای آموزشی خود پرداخت، این امر موجب شکست وی نباشد. اما در عمل این طرحها با موفقیت همراه نبوده است و پس از ناکامی در این امر حتی از  قبل نیز پاداش و تنبیه‌های بیشتری مورد استفاده قرار گرفت. عدم موفقیت چنین طرحهایی برای این است، که اصولا انگیزش درونی آن گونه که لازم است، مورد ادراک قرار نگرفته است. مطلب بسیار ظریفتر از آن است، که در بدو امر به نظر روانشناختی متغیر است و هیچ‌دانش‌آموزی همواره نسبت به فعالیتی خاص از انگیزش درونی ثابت برخوردار نیست. با تغییر شرایط، ادراک کفایت و خودمختاری دانش آموز نیز نسبت به خود تغییر می‌ کند. البته همه دانش‌آموزان همواره نسبت به فعالیتی خاص از انگیزش درونی ثابت برخوردار نیست. با تغییر شرایط، ادراک کفایت و خودمختاری دانش‌آموزان نیز نسبت به خود تغییر می‌کند. البته همه دانش‌آموزان دردوران تحصیل خویش انگیزش درونی را تجربه می‌‌کنند اما معلمان بایستی به دانش آموزان بفهمانند، که چگونه خود را با تغییر شرایط جدید سازگار کنند. البته معلمان نیز باید درنظر داشته باشند که اغلب اوقات شکل‌گیری شرایط جدید درونی در دانش ‌آموزان بسیار به کندی صورت می گیرد. چنین دانش اموزانی پس از سالها شکست در امر آموزش خود به این باور می رسند که اصولا قادر به غلبه برمشکلات نیستند

بدیهی است که تجدید نظر در این گونه‌ باورها به سرعت انجام نمی‌پذیرند. اما هرچند به کندری، لیکن باصبر و استقامت می‌توان به نتایج مطلوب دست یافت. هدف ما در این کتاب آن است، که هم معلمان تازه‌کار و هم معلمان آزموده به انگیزش درونی دانش‌آموزان بیاندیشند و تلاش کرده‌ایم در این راه یاور ایشان باشیم.

روابط معلم و دانش‌آموز:

آموزش، بدون ایجاد رابطه معنایی نخواهد داشت. معلمان درهمان آغاز کار خود پی‌می‌برند که نحوه برقراری ارتباط با دانش‌آموزان بسیار اهمیت دارد. آنان از خود می‌پرسند، آیا باید به پرورش دانش‌آموزان پرداخت و به آنها عشق ورزید و یا باید سخنگو بود و انتظارات زیادی از آنها داشت؟ ایا باید به دانش‌آموزان نزدیک شد یا از آنها فاصله گرفت؟ اینها پرسشهایی است که اغلب معلمان تازه‌کار در اندیشه آن هستند. معلمان با تجربه که شیوه خاصی را پس از طی سالها برگزیده‌اند، کمتر در این موارد می‌اندیشند. به هر حال توصیه می‌شود تا معلمان به تاثیر نوع ارتباط خود برشکل‌گیری گرایش‌های انگیزش دانش‌آموزان توجه کنند. در این فصل و چند فصل  دیگر چندین روش برقراری ارتباط را مورد بحث قرار می‌دهیم، که موجب بهبود انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان می گردد. در آغاز می‌توان گفت که رابطه مبتنی بر محبت، احترام و اعتماد متقابل میان معلم و دانش‌آموز هم موجب می‌شود تا دانش‌آموز به معلم وابسته نشود وهم انگیزه تحصیلی وی را افزایش می‌بخشد.

ایجاد روبط مثبت با دانش‌آموزان :

اولین هدف معلم باید برقرار کردن رابطه ای مطلوب، دوستانه و حمایت کننده با دانش‌آموزان باشد. چنین هدفی فقط با تعامل میان معلم و دانش‌‌آموز حاصل می آید. چند روز اول مدرسه و اولین دیدارهای دانش‌آموزان به آنها احترام نگذاشته‌اند در برابر آنها نخندند. زیرا ایشان بر این باورند که دانش‌اموزان برای احترام گذاشتن به معلم باید از وی بترسند. اما نظریه‌پردازان انگیزش می‌گویند که در روزهای  اول به دانش‌آموزان نشان دهید که به آنها علاقه‌‌ دارید و می‌توانند به شما اعتماد کنند و در صورت نیاز برای هر کمکی به شما رجوع کنند. هدف اصلی در واقع آن است که معلم باید به عنوان فردی بالغ و قابل اعتماد برای دانش‌آموزان مطرح گردد. خوشبختانه راههای بسیاری برای این منظور  وجود دارد و ما به رایج‌ترین آنها خواهیم پرداخت. در این جا باید به یاد داشت که هرگونه برخورد با دانش آموز در تقویت یا تضعیف تصور آنها نسبت به معلم موثر است. بنابراین معلم نمی‌تواند فقط زمان معنی از روز را به برقراری ارتباط با شاگردانش اختصاص دهد. بلکه تلاش برای رابطه مثبت باید همه اوقات معلم و دانش‌آموزان را دربر گیرد.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله انگیزش در کلاس درس

ادبیات شفاهی کودکان

اختصاصی از یاری فایل ادبیات شفاهی کودکان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 15

 

چکیده:

مترادف فرهنگ عامه ،فولکلور است و به آن بخش از هنر گفته می شود که به صورت شفاهی منتقل می شود. یکی از شاخه های فولکلور، ادبیات شفاهی است که شامل روایت های منظوم مانند ترانه ها ،لالایی ها ،نوحه ها،بازی های منظوم و...،همچنین روایت های منثور ماننداسطوره ها، قصه ها،چیستان ها، افسانه هاو...می باشد.

استفاده از ادبیات عامه جهت غنی تر شدن ارتباط والدین با فرزندان الزامی است.برای تقویت زبان مادری کودکان،باید شعر و قصه با زبان شنیداری و گفتاری سروده شود.

در حقیقت همه شاعر به دنیا می آیند ؛اما والدینی که درک عمیقی از عالم کودکی دارند؛می توانند استعداد فرزندانشان را بارور سازند.

اصولا کودکان با زبان برخوردی کاربردی دارند. ادبیات فولکلوریک کمک شایانی به زبان نوشتاری کودکان می کند.

نتیجه ی درخشان نوشتن به زبان کودک، پدید آمدن پیوندی صمیمانه تر میان کودک و ادبیات و به ویژه آنان وآفرینندگان این ادبیات خواهد بود .

کودکان بیش از آنکه ما بتوانیم به آنان بیاموزیم ؛می توانند به ما بیاموزند.

واژه های کلیدی و مهم :

فولکلور،ادبیات شفاهی،ادب عامه،اسطوره،نثر مسجع،سبک و سیاق ،سرودواره

تعریف فرهنگ عامیانه

"فولکلور (Folklore) ‌ در زبان‌ فارسی‌ به‌ فرهنگ‌ مردم‌، فرهنگ‌ عامه‌، دانش‌ عوام‌، فرهنگ‌ توده‌ و... ترجمه‌ گردیده‌ است‌و ناظر بر پژوهش‌هایی‌ است که‌ در زمینه‌ عادات‌، آداب‌ و مشاهدات‌، خرافات‌ و ترانه‌هایی‌ که‌ از ادوار قدیم‌ باقی‌ مانده‌اند ‌.

کلمه فولکلور از دو جزء تشکیل شده است:

1) فولک((folkبه معنای مردم و ‌عامه ،‌توده مردم نظایر آن وکمابیش عوام در معنای غیر تخفیف آمیز آن،‌در برابر خواص‌ که نخبگان و فرهیختگان جامعه‌اند.

2) لور( Lore) یعنی دانش، ادب به معنای قدیم این کلمه که متفاوت با ادبیات است و بیشتر مترادف با فرهنگ ‌مجموعه‌‌ای از " معارف " و دانستنیها و دانش و بینش غیر تخصصی است و مجموعاً بهترین معادل این کلمه یعنی کلمه فولکلور،‌ فرهنگ عامه است.

البته در تعریف این کلمه هنوز هم بین علمای این علم اختلاف است.اما نقطه ی مشترکی در همه این تعریف ها هست و آن به شیوه انتقال این دانش بر می گردد. فولکلور به‌ آن‌ بخش‌ از دانش‌ و هنر گفته‌ می‌شود که‌ به‌ صورت‌ شفاهی‌ و زبان‌ به‌ زبان‌، از نسلی‌ به‌ نسل‌ دیگر منتقل‌ شود.

ادب عامه یا ادب شفاهی :

یکی از شاخه های فرهنگ عامیانه یا فولکلور،ادب عامه یا شفاهی است که شامل قصه ها،افسانه ها ، اسطوره ها، وترانه ها و تصنیف ها، بازی ها، امثال وحکم، متل ها و چیستان هایی است که شفاهاً از فردی به فرد دیگر یا از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود. این مجموعه، از مشترکات فرهنگی یک ملت و عامل پیوند آنان است. این نوع ادبیات در واقع بازتاب زندگی اجتماعی و فرهنگی مردم، شیوه ی کار و تولید آن ها و نشان دهنده ی رفتار و منش و اندیشه و احساس و مذهب و اخلاق و اعتقادات هر جامعه است که بعضاً هنوز هم صورت مکتوب نیافته و ثبت وضبط نشده است .

با مطالعه در آثار مهم کلاسیک،‌اعم از شعر و نثر، پی می بریم که دست مایه ی این آثار به طور مستقیم و غیر مستقیم ادب شفاهی و عامه بوده است. آیا شاهنامه فردوسی جزگردآوری و بازآفرینی روایات گذشتگان است ؟

ساختمان ادبیات عامه بر دو اصل واقع گرایی و خیال پردازی استوار است که از آمیختن این دو، صورت هایی دلپذیر و زیبا و مقبول به وجود می آید .محتوا و درون مایه ی آن نیز اغلب برداشت ها و تلقی های ساده و بی پیرایه اقوام ابتدایی و روستایی از زندگی و مرگ، جهان لاهوت و ناسوت، کاینات و طبیعت، آرزوها،‌تصویر مدینه ی فاضله ی انسانی و ....است. هنر شفاهی، زبانی روان و ساختی بی پیرایه دارد چرا که از زبان مردمانی ساده نقل می شود .در هنر شفاهی بر اثر بیان و انتقال، دخل و تصرفاتی صورت می گیرد تا بتواند در هر جامعه ای با نظام اجتماعی و تفکر آن جامعه انطباق یابد و هم نوا گردد. از این روست که از یک قصه، اسطوره، شعر و متل عامه با یک مضمون و محتوا، روایات و گونه های مختلفی یافت می شود. این روایات و گونه ها از زبان گویندگانی ناشناس نقل شده است. شاید بتوان گفت، گونه های ادب عامه حاصل و بازتاب ذهن جمعی افراد جامعه است که به منظور ارائه ی طریق و دستور عمل زندگی و شناساندن ارزش های اجتماعی به اعضای جامعه پدید می آیند. بنابراین ادب عامه یکی از ابزارهای مطالعه در جوامع گذشته است.

نقش آموزشی ادب عامه را نباید از نظر دور داشت چرا که تجربیات مفید و ارزنده را با اشکال گوناگون به نسل بعد منتقل می سازد. ادب عامه موجب استحکام رفتارهای اجتماعی می شود و اصول اخلاقی را تحکیم می بخشد. ادب عامه تلاش انسان هاست در گریز از محدودیت ها و ناکامی ها و نا برابری های اجتماعی و اقتصادی و محرومیت های گوناگون و به همین جهت است که آروزها و تمنیات درونی و قلبی خود را با آرامش خیال در قالب افسانه ها و قصه ها وترانه ها بیان می کنند. ادب عامه که گنجینه ای برای ادبیات مکتوب محسوب می شود، نقش مهمی در دوام و پایداری فرهنگ قومی و استمرار آن در تاریخ دارد. اکنون به اختصار انواع ادب عامه و جلوه های گوناگون آن را از نظرمی گذرانیم.

روایت های منثور:

روایت های منثور ادبیات شفاهی بیشتر شامل اسطوره ها، افسانه ها ،قصه ها، مثل هاو چیستان هاست .

اسطوره ها:

در جوامع ابتدایی، اسطوره، گزارشی حقیقی بوده است. از وقایعی که می پنداشتند در گذشته ی دور اتفاق افتاده و با توسل به آن ها،‌به رغم جهل و ابهام و بی اعتقادی های موجود، همواره پاسخی مطمئن و صریح پیش روی خود داشتند.اسطوره ها عموماً متضمن اصولی عقیدتی و ایمانی هستند که درباره ی اصل جهان بشر، زندگی و مرگ، خصایص انسان و حیوان و...در قالب داستان مطالبی را ارائه می دهند.شخصیت های اسطوره معمولاً آدمی زاد نیستند ولی صفات و خصوصیات آدمی زادگان را دارند. اسطوره ها معمولاً از جامعه ای به جامعه ی دیگر منتقل می شود. از مشهورترین اساطیر


دانلود با لینک مستقیم


ادبیات شفاهی کودکان

دانلود فایل ضرورت بازاریابی تک به تک در کسب رضایت مشتری

اختصاصی از یاری فایل دانلود فایل ضرورت بازاریابی تک به تک در کسب رضایت مشتری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود فایل ضرورت بازاریابی تک به تک در کسب رضایت مشتری


دانلود فایل ضرورت بازاریابی تک به تک در کسب رضایت مشتری

 

هنر بازاریاب امروز "فروش یخچال به اسکیمو" نیست؛ بلکه اسکیمو را به عنوان یک مشتری خشنود، همواره در کنار داشتن است. امروزه بسیاری از مفاهیم، تئوری‌ها و کلاً ادبیات مدیریت بر محور "مشتری" بازنگری و بازنویسی شده‌اند. "مشتری تاج سرماست!" دیگر یک شعار نیست بلکه مشتری، محور فعالیتهای سازمان‌ها قرار گرفته است. "کیفیت" که یک مفهوم و دغدغة دیرپای مدیریت است نیز امروزه در رابطه با رضایت مشتری تعریف شده و گفته می‌شود: "کیفیت یعنی جوابگویی به نیازهای مشتری." در شرایط رقابتی تمام دغدغه شرکتها آن است که نه تنها مشتریان جدید را جذب کنند، بلکه مشتریان قدیمی خود را نیز نگه دارند. شاید به جرأت بتوان ادعا کرد که نگهداری مشتریان قدیمی برای شرکتها و مؤسسات بیش از جذب مشتریان جدید اهمیت دارد. دلیل این نکته نیز خیلی ساده است: هزینه فروختن به مشتری قدیمی کمتر از هزینه تلاش برای جذب مشتری جدید است. لذا برای موفقیت در نظام بازاریابی تک تک نه تنها از بازاریابی و فروش بلکه از تولید، تکنولوژی اطلاعات و مدیریت توزیع نیز باید بهره برد.


رضایت مشتری چیست؟

رضایت احساس مثبتی است که در هر فرد پس از استفاده از کالا یا دریافت خدمات ایجاد می‌شود. اگر کالا و خدمت دریافت شده از جانب مشتری، انتظارات او را برآورده سازد، در او احساس رضایت ایجاد می‌شود. در صورتی که سطح خدمت و کالا پایین تر از سطح انتظارات مشتری باشد، به نارضایتی‌اش منجر خواهد شد.

بازاریابی تک به تک چیست؟

بازاریابی تک به تک در یک جمله ایجاد و مدیریت بر رابطه فردی با تک تک مشتریان است. تفاوت بازاریابی سنتی با بازاریابی تک به تک در این است که در بازاریابی سنتی شاخص موفقیت، سهم بازار (market share) محصول است ولی در بازاریابی تک به تک شاخص موفقیت، سهم از تعداد مشتری (customer share) است. بازاریاب سنتی سعی دارد مشتریان بیش‌تری برای محصولات خود پیدا کند، حال آنکه بازاریاب تک به تک در پی پیدا کردن محصولات بیشتر برای مشتریانش است. بازاریاب سنتی محصولاتش را مدیریت می‌کند و مدیرانش، مسئول میزان فروش فعلی محصولاتش هستند. در حالیکه بازاریاب تک به تک مشتریان را مدیریت می‌کند و مدیرانش مسئول پاسخگویی به رشد ارزش‌های مورد انتظار این مشتریان طی زمانی که شرکت فعالیت می‌کند می‌باشند.

فایل ورد 21 صفحه

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود فایل ضرورت بازاریابی تک به تک در کسب رضایت مشتری

ویندوز دات نت سرور

اختصاصی از یاری فایل ویندوز دات نت سرور دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 13

 

ویندوزNET Server.

مایکروسافت در بازار سیستم عامل های سرور هم پیشتاز است،اما برای حفظ این جایگاه نیاز به تلاش مضاعفی دارد0 مایکروسافت با معرفی نسخه جدید سیستم عامل سرور خود به دنبال تثبیت این موقعیت در آینده است0 سکوی جدید،نسخه ارتقا یافته ویندوز2000 سرور است که قرار است در اوایل سال 2003 عرضه شود0 سیستم عامل سرور جدید فعلاًNET Server2003

نام دارد و عامل پایدارتر،سریع تر و ایمن تر از نسخه های قبلی ویندوز سرور است0

مایکروسافت می گوید که سکوی جدید را براساس توصیه های کاربران ویندوز سرور توسعه داده است 0 در این نسخه مایکروسافت ضمن ادغام بیشتر سیستم عامل با Microsoft Active Directory

و استفاده بهینه از NET framework0نسخه جدیدتری از llsرا نیز عرضه می کند0

این که آیا مایکروسافت به وعده های خود درباره ویندوز NET Server عمل خواهد کرد ویا آن که این محصول تا چه حدی موفق خواهد بود، موضوعی است که فکر بسیاری از کاربران را به خود معطوف کرده است0 آزمایشگاه مجله PC Magazine تا زمان عرضه نسخه نهایی اقدام به انجام چنین آزمایشاتی نخواهد کرد0 اما براساس آن چه که ما از نسخه نسخه preview این سیستم عامل برداشت می کنیم، جواب سئوالات مثبت است و قابلیت های گسترده و ابزارهای مدیریتی ارتقایافته مثل ویزاردهای گرافیکی و فرامین خط فرمان (command line) به مایکروسافت در دستیابی به سهم بیشتری از بازار کمک خواهد کرد0

پیش بینی می شود که همه کاربرانی که از ویندوز2000 سرور یا NT4یا نسخه Advanced Server

استفاده می کنند،باید به فکر ارتقاسیستم های خود به ویندوزNET Server باشند0

ویندوزNET Server. در سه ویرایش متفاوت عرضه خواهد شد0 نسخه استاندارد(SE) نسخه

DataCenter مایکروسافت تأکید کرده است که تمامی این نسخه ها برای محیط های مدیریتی طراحی شده اند و در طراحی آن ها اندازه شرکت ها و مؤسسات مد نظر نبوده است0 اما نسخه استاندارد بیشترین تطابق را با کاربردها شرکت هایی که تعداد کارکنان آن ها کمتر از 1000 نفر است0 خواهد داشت و نسخهEnterpriseبرای شرکت های بزرگ تر مناسب تر استفاده خواهد بود0(مثلاً شرکت هایی که در فهرست 500 Fortune دیده می شوند0) البته قرار است نسخه دیگری برای محیط هایی با 50 کاربر عرضه شودکهMicrosoft Small Business Server نام دارد0تا این لحظه تاریخی برای عرضه این محصول اعلام نشده است0

رقیبNET Server0

شاید بزرگ ترین رقیب NET Server لینوکس باشد0 براساس تحقیقی که توسط مؤسسهids انجام شده است0 در سال 2001 مایکروسافت تقریباً نیمی از بازار سیستم عامل سرور را در دست داشته است و این آمار برای لینوکس معادل یک چهارم سهم بازار بوده است0

(Netware و یونیکس هر یک 11% سهم داشته اند و مابقی سیستم عامل ها فقط2% کل را شامل می شده اند)

در دنیای Open-Source،بیش از 250 نسخه یا توزیع(distribution) متفاوت لینوکس وجود دارد0 اما بخش عمده ای از بازار در اختیار چهار نسخه از ویرایش های تجاری(Commercial)

لینوکس یعنیRedhat Sco نسخه هایRedhatوSuse برای شرکت های کوچک و متوسط مناسب هستند و نسخه های socوTurbolinux برای شرکت های بزرگ تر طراحی شده اند0

جنبش Open-Source اگر چه دارای یک سازمان مدیریتی در رأس نیست، اما به هیچ بی برنامه نیست0در دهه گذشته تولید کنندگان بزرگی مثل lBM و مؤسسات دولتی مهمی مثل شرکت خدمات پستی چین براساس اعتماد به این حرکت سرمایه گذاریهای بزرگی برای توسعه و پشتیبانی از لینوکس انجام داده اند0 سیستم عامل لینوکس از ابتدا به لحاظ سادگی سیستم عامل،قابلیت اطمینان،کارایی بالا و هزینه های اولیه نازل مورد توجه واقع شده است0

این ویژگی های سیستم عامل لینوکس در نسخه های ارتقایافته همچنان حفظ شده است0

نمی خواهیم ادعا کنیم که لینوکس یک سیستم عامل بی نص است0 مثلاً اگر چه تمام نسخه های معرفی شده فوق دارای ابزارهای گرافیکی مدیریتی کاربرپسند هستند0

عوامل دیگری نیز سد راه نفوذ بیشتر سیستم عامل لینوکس در بازار بوده اند0 در بین کاربران یک باور مبنی برآن که لینوکس دارای یک مرکز پشتیبانی و توسعه مشخص نیست، وجود دارد0

البته این مطالب واقعیت ندارد0 اگر چه هر کسی می تواند سورس کد لینوکس را دست کاری کند، اما هر گونه تغیر در کرنل لینوکس باید مورد تأییدLinus Torvolds یا دیگر نمایندگان ویژه جامعهOpen Source قرار گیرد0 براساس گواهی GNU Open Source هر کسی که قصد فروش نرم افزار تحت لینوکس را داشته باشد باید تغییرات خود را در اختیار همگان قرار دهد0

براین اساس اگر چه یک مرکز مشخص عهده دار پشتیبانی از لینوکس نیست0 اما یک جامعه بزرگ به کمک مکانیسم های GNU پشتیبانی از لینوکس را بهخوبی انجام می دهد.

برنامه ریزان و تصمیم گیرندگان شرکت ها برای انتخاب لینوکس به عنوان سیستم عامل شبکه خود با ترس ها و نگرانی های خاصی روبه رو هستند. اولین مطلبی که ذهن آنان را به خود معطوف می کند, آن است که برای یافتن متخصصان تعلیم دیده لینوکس دچار مشکل خواهند شد. تعداد متخصصان شبکه های مایکروسافت در بازار کار بسیار بیشتر از مدیران شبکه های لینوکس یا یونیکس است.

در ادامه این مقاله به شرح جزئیات ویژگی های نسخه استاندارد .NET Server براساس نسخه بتای آن در مقابل لینوکس SuSe خواهیم پرداخت.

در نگاه نخست ممکن است به نظر آید که .NET Server همان ویندوز2000 سرور با رابط های بصری بهبود یافته است . اما واقعیت آن است که .NET Server سیستم عامل بسیار متفاوتی است. مایکروسافت تغییرات بسیار مهمی در سورس کد .NET Server اعمال کرده است و در بسیاری از موارد, کد بخش های گوناگون ویندوز 2000 سرور برای رفع نواقص و بهبود سرعت به کلی بازنویسی شده است.

هدف ما از مقایسه , آزمایش کردن قابلیت ها و ویژگی های این سیستم عامل سرور جدید برای دو گروه از کاربران فعلی محصولات مایکروسافت مثل ویندوزNT یا 2000 و کاربران شرکت هایی که تصمیم به راه اندازی ساختارهای شبکه های کامپیوتری خود دارند و هنوز در ابتدای مسیر تصمیم گیری قرار گرفته اند.

برای درک بهتر دقابلیت های بهبود یافته ویندوز .NET Server از یک مثال تجاری استفاده خواهیم کرد که در ان از اکثر سرویس ها و برنامه های کاربردی استفاده خواهد شد و برای مقایسه بهتر محیط مشابه را نیز تحت سیستم عامل لینوکس SuSe و eMail Server 3 آزمایش خواهیم کرد.

هر دو محیط شامل تنظیمات DHCP, DNS , sharing file ,FTP, SMTP و البته سرویس های وب هستند. همچنین لازم دانستیم که هر دو سیستم برای تعیین اعتبار کاربر , امنیت و Policy Management دارای انباره های Center directory services باشند. ما برای آزمایش این سیستم ها و بررسی مدیریت و دسترسی از راه دور آن ها لحظه شماری می کردیم. هر یک از این قابلیت


دانلود با لینک مستقیم


ویندوز دات نت سرور

تحقیق کامل آشنایی با انواع درخت و درختچه شهری

اختصاصی از یاری فایل تحقیق کامل آشنایی با انواع درخت و درختچه شهری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق کامل آشنایی با انواع درخت و درختچه شهری

 توجه داشته باشید، محصولات این سایتگارانتی بازگشت مبلغ دارند، به این صورت که اگر محصولی از نظر صحت محتوا مشکلی داشت طی چهار روز با ثبت مشکل در بخش پشتیبانی، مبلغ دریافت شده کاملا بازگردانده می شود
با تشکر جزوه سرا 


درختان درهیئت جنگل یادگاری از گذشته های بسیار دور انسانها می باشند.و نظاره گر تولد آدمی بر روی کره خاکی می باشند و درختان و درختچه ها قبل از انسان پا به عرصه وجود گذاشته اند .بطوریکه جنگلها هزاران سال برای بشر اولیه پناهگاه امن مهیا کرده است. جنگل تنها ماوا وپناهگاه بشر نبوده بلکه دارای ارزش اقتصادی ،غذایی و داروئی نیز می باشد

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق کامل آشنایی با انواع درخت و درختچه شهری