مقاله تحت عنوان: بررسی میزان موانع ایفای نقش رهبری مدیران دبیرستان های شهر تهران از دیدگاه مدیران, برای رشته علوم تربیتی و مدیریت در 22 صفحه فایل پی دی اف
بررسی میزان موانع ایفای نقش رهبری مدیران دبیرستان های شهر تهران از دیدگاه مدیران
مقاله تحت عنوان: بررسی میزان موانع ایفای نقش رهبری مدیران دبیرستان های شهر تهران از دیدگاه مدیران, برای رشته علوم تربیتی و مدیریت در 22 صفحه فایل پی دی اف
حاوی 25 اسلاید
عناوین:
اشنایی با مترو
هزینه ها و منافع مترو
سوخت مترو
عوامل الوده کننده هوای مترو
تاسیسات مترو
تهویه صوتی و تهویه هوا در مترو
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:31
فهرست مطالب
معماری باروک
جهان بینی و خصوصیات سبک باروک
شاخصههای سبک باروک
کلیسای ایل جزو
کلیسای عیسی
کلیسای سن پیترو
پلکان راهنما کلیسای سان ایوو
کلیسای سان کارلو
ویلای بادثر
کاخ «کارینیانو»
معماری باروک در فرانسه
کاخ ورسای معماری
باروک در انگلستان
کلسیای سنت پل
باروک در اسپانیا
باروک در هلند
پیکرتراشی باروک
از اوایل قرن هفدهم تا اواسط قرن هجدهم، اندیشهها و سلیقه نو ـ معماری ـ هنر اروپا را دگرگونی بخشید که محققان این دوره باروک را نام نهادهاند. هنر باروک پیش از آنکه در ادبیات بکار رود، در هنر معماری رخ نمود و به تدریج در هنرهای تجسمی و موسیقی آشکار شد.
باروک از واژه پرتقالی به معنای مروارید نامنظم مشتق است. این اصطلاح در آغاز مخصوصاً دربارهی معماری رنسانس با یک معنی حقارتآور بکار برده میشد. از نظر منتقدان سدهی نوزدهم، به معماری کلاسیک منحط ـ بی ساختار، دارای تزئینات زیادی، نمایش و عجیب و غریب اطلاق میشده است، ولی استفاده از اصطلاح باروک به عنوان یک واژه حقارتآور از رواج افتاد و محققان دریافتند که سبکهای باروک تفاوتهایی با سبک رنسانس دارد. مثلاً سبک باروک پویاست، ولی رنسانس نسبتاً ایستاست.
خواستگاه باروک ایتالیا و شهر روم است. در بسیاری از جنبهها به آزادی موجود در معماری کلاسیک روم باستان نزدیکتر بود. در این دوره علم پیشرفت کرده سرعت اکتشافات علمی بالا میرود. در این دوره ساعت اختراع میشود البته ساعت شنی و آفتابی از قبل بوده و ساعت عقربه ای اختراع میشود. دوره تئاتر است. و اینها باعث تحول در هنر میشود. در عصر باروک علاقهی عجیبی به فضای بیکران دیده میشود. در این دوره نیوتن -کپرنیک و کپلر از ستاره شناسان و فیزیکدانان مشهور هستند. نیوتن معتقد است که مدار سیارات به دور خوزشید بیضی است. و با اختراع ساعت مفهوم زمان مطرخ میشود و در نتیجه در هنر به خصوص مجسمه سازی فرمهای سیال مطرح میشود و دیگر خطوط شکسته و عمود مطرح نیست بلکه خطها الهام از طبیعت میگیرند و چون در طبیعت خط راست نداریم خطوط تبدیل به خطوط منحنی و مواج میشود.
معماری باروک در کلیسا و دربار بیش از هر جای دیگری نمود مییابد و موسیقی باروک در کلیسا به رشد و کمال واقعی خویش رسید. باروک هنر تظاهر و تلالو است و بر پایه نظام مقابله، شباهت و قرینهسازی بنا شده است. هنری است با ساختار بسیار قوی که در شعر و نثر آن، استعارهها و کنایهها همان نقشی را دارند که در معماریش قوسها و مارپیچها و اشکال هندسی.
از نظر ادبی باروک اغلب در برابر کلاسیسیسم معنی میشود. یعنی بر خلاف کلاسیسیسم که بر پایهی اعتدال استوار است در باروک اغراق به چشم میخورد.
دو شاخه ی باروک عبارت است از: Preciosite و Burlesque
در Preciosite تصنع وجود دارد. مثلن به جای گفتن”دندان” از عبارت “مبلمان دهان” و یا به جای کلمهی “نان” از عبارت “حامی زندگی” استفاده میشود. این نوع از باروک در واقع خواستار ایجاد فاصله میان افراد عامی و باسواد است به شکلی که درک سخنان افراد باسواد برای افراد عامی مشکل گردد.
شاخهی دوم باروک یعنی Burlesque نیز مانند شاخه نخست عمل میکرد ولی در جهت مسخره کردن افراد عامی.
جهان بینی و خصوصیات سبک باروک
8. افراط: هنرمندان سبک باروک در خلق آثار خود گاهی زیاده روی میکن
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه50
فهرست مطالب
اهداف
1- هدف کلی
2- اهداف ویژه
سئوالات/ فرضیات
1- سئوالات پژوهش
روش پژوهش
3- جامعه پژوهش
4- نمونه پژوهش
6- روش تجزیه و تحلیل دادهها
5- روش و ابزار گردآوری دادهها
چکیده
مقاله حاضر, مقاله تهیه شده از طرح پژوهشی بررسی مبانی نظری و شیوههای کاهش تصدیگری خدمات پشتیبانی دانشگاههای علوم فی ما بین معاونت توسعه مدیریت, منابع و امور مجلس وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی و گروه کارشناسان ایران (به عنوان مجری طرح) میباشد.
این طرح در چهار مرحله به شرح زیر به اجرا درآمده است:
مرحله اول ـ بررسی مبانی نظری
مرحله دوم ـ بررسی وضعیت موجود
مرحله سوم- طراحی الگوی مفهومی
مرحله چهارم- ارائه الگوی اجرایی
روش پژوهش مطالعه حاضر عمدتاً از طریق (1) مطالعات کتابخانهای و بررسی مستندات مکتوب و الکترونیکی در کتابخانههای مهم دانشگاهی و سازمانهای ذیربط (نظیر سازمان مدیریت و برنامهریزی و مرکز آموزش مدیریت دولتی) و نیز شبکه اطلاع رسانی بین المللی (اینترنت)، و (2) انجام مطالعه میدانی به شیوه پرسشنامه، مصاحبه و مشاهده انجام شده است.
براساس یافتههای حاصل از بررسی وضعیت موجود، تجارب کشورهای خارجی، بررسی مبانی نظری، تجربیات مجری طرح و همچنین نقطهنظرهای کارسناسی گروه طرح، که مشروح آنها در گزارش طرح ارائه شده است، دو الگوی اصلی برای کاهش تصدیگری خدمات پشتیبانی دانشگاههای علوم پزشکی (الگوی مفهومی، الگوی اجرایی) طراحی شد. همچنین مکانیزمهای کنترلی و بهسازی کاهش تصدیگری (شامل هفت مکانیزم اصلی)، و طرحی برای گذار از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب در زمینه کاهش تصدیگری (با ذکر فعالیتهای اصلی، پیشنیازها، مسیرهای اصلی، وضعیت پایلوتها، و وضعیت تیپهای دانشگاهی در ارتباط با طرح حاضر) تدوین گردید در نهایت کلیه الگوهای فوق بعد از طراحی اولیه از طریق تکنیک دلفی مورد آزمون قرار گرفت و پس از انجام اطلاحهای لازم، الگوهای نهایی تدوین و ارائه گردید.
مقدمه
تشریح مرزهای سازمان یکی از ابعاد اصلی نظریه اقتصادی سازمان از هنگام مطرح شدن نظریه سازمان توسط «کاوز»[1] در سال (1937) بوده است. در حالی که اکثر تحقیقات موجود، بر یکپارچگی عمودی تمرکز یافتهاند، گام معکوس، یعنی تفکیک عمودی[2] یا برونسپاری، پدیدهای فراگیر در دنیای صنعتی در سالهای اخیر بوده است (بولر و هاکاپ، 2003 ، ص 2).
موضوع کاهش
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه9
فهرست مطالب
توصیف وضع موجود:
گرد اوری اطلاعات (شواهد)
ارائه الگوهای مناسب
پیشنهادهایی برای ایجاد تغییر:
نتیجه
چگونگی کاربرد راه حل ها
مقدمه
دزدی متداولترین جرم نوجوانان است موفت(1969Mopffatt) 500 جوان دزد را مورد مطالعه قرار داده است. در این مورد عوامل موثر عبارت بوده اند از: زمینه های دزدی در خانواده، بی توجهی والدین نسبت به نادرستی عمل، جدائی پدر و مادر، گرفتاری و اشتغال پدر و مادر، سختگیریهای افراطی در مذهب،نا امنی، ارائه الگوها و نمونه های بد به وسیله پدر و مادر، تایید ضمنی نادرستی کودک، و یا ازدحام و شلوغی بیش از حد خانه(زیرا وجود جمعیت زیاد در خانه سبب می شود تا کودک نتواند از اشیاء متعلق به خود جدا از وسایل دیگران نگهداری به عمل آورد و در نتیجه نوعی بیملاحظگی نسبت به اشیا دیگران در خانه به وجود می آید و همین جو، مستقیما در عملکرد بچه نیز تاثیر میکند) در ضمن این کودکان معمولا در نزد معلمین به دانشآموزان تنبل شهرت داشته اند. کودک ممکن است نسبت به دیگران احساس حقارت کند، تنها به این دلیل که پول توجیبی کسب کند.
شنیدن این که کودک فقط در خانه دزدی می کند و اغلب هم فقط از مادر، بسیار متداول است معمولا علت این عمل، روابط ناسالم فرزند با مادر است این گونه دزدی، ممکن است عکس العمل پرخاشگرانه ای علیه مادر باشد. اما دزدی کودک در مدرسه، احتمالا به دلیل تاثیر گروه همسالانش می باشد البته باید توجه داشت که کاری در یک مقطع سنی طبیعی و هنجار است در مقاطع دیگر طبیعی و هنجار نخواهد بود. هیچ گاه کودک 2 ساله ای را که بدون اجازه، اسباب بازی خواهر یا برادرش را برداشته متهم به دزدی نمی کنند؛ اما هیمن کودک اگر در 10 سالگی یا بالاتر به وسائل دوستش در مدرسه، دست دراز می کند مورد شماتت قرار گرفته و به دردسر می افتد.
بررسی علت دزدی بیمار گونه (اختلال کنترل تکانه) در دانش آموزان
فرشته رحمتی – بجنورد دبیرستان سمیه
بیان مساله