یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نمونه سوال روان سنجی کد درس : 1211367

اختصاصی از یاری فایل نمونه سوال روان سنجی کد درس : 1211367 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

نمونه سوال روان سنجی کد درس : 1211367


نمونه سوال روان سنجی  کد درس : 1211367

نیمسال اول ۸۸-۸۹

نیمسال دوم ۸۸-۸۹

نیمسال اول ۸۹-۹۰

نیمسال دوم ۸۹-۹۰

نیمسال اول ۹۰-۹۱

نیمسال دوم ۹۰-۹۱

نیمسال اول ۹۱-۹۲

نیمسال دوم ۹۱-۹۲

 

 

نیمسال دوم ۹۲-۹۳

 

نیمسال اول ۹۳-۹۴

نیمسال دوم ۹۳-۹۴


دانلود با لینک مستقیم


نمونه سوال روان سنجی کد درس : 1211367

مقاله خمس

اختصاصی از یاری فایل مقاله خمس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله خمس


مقاله خمس

لینک خرید و دانلود در پایین صفحه

تعریف خمس
خمس همان حقى است که خدایتعالى آنرا براى پیامبر گرامیش ،محمد بن عبدالله صلى الله علیه و آله و ذریه آن حضرت که خدا نسلشان را زیاد کندقرار داده و آنان را گرامى داشته به این که محتاج زکات نشوند، و کسى که یک درهم ازخمس را نپردازد به آنان ظلم کرده و حقشان را غصب نموده است

از مولایمان امام صادقعلیه‌السلاموارد شده که فرمود: خداى که جز او معبودى نیست از آنجا که خوردن صدقهرا بر ما حرام کرده حکم خمس را براى ما نازل فرمود، بنابراین صدقه بر ما حرام است وخمس تکلیفى است که خدایتعالى آنرا بنفع ما بر مسلمانان واجب کرده و چون جنبه احترامدارد خوردنش براى ما حلال است )و نیز از آن حضرت روایت شده که فرمود: ا

ین عذر ازهیچ بنده خدائى پذیرفته نیست که از خمس چیزى را خریدارى کند و هنگامى که از اوبازخواست مى شود بگوید، پروردگارا من آن کالا را با پول خودم خریدارى کرده ام مگرآنکه قبلا از اهل خمس اجازه گرفته باشد و از امام باقر علیه السلام روایت شده کهفرمود: (براى هیچکس حلال نیست با مالى که خمس در آن هست چیزى خریدارى کند مگر بعداز آنکه حق ما را به ما رسانده باشد)و گفتار در خمس از چند جهت است

بحثدر اینکه در چه مالى خمس هست . ۲ – بحث دراینکه چه کسانى مستحق خمسند؟ ۳ – بحث دراین که چگونه باید خمس در بین صاحبانش ‍ تقسیم شود. ۴ – بحث پیرامون انفال
موارد خمس
• غنائم
• معدن
• گنج
• غواصی در دریا
• مالی که از مخارج سالانه بیشتر باشد
• زمینی که کافر از مسلمان بخرد
• مال حلال مخلوط به حرام
خمس در زمان اهل بیت علیه‌السلام
مصارف خمس

طبق فتواهای مراجع تقلید خمس به دو سهم تقسیم می‌شود که یکی سهم سادات فقیر، یتیم و در راه درمانده‌است و دیگری سهم اما زمان (ع) که هر دو سهم باید به مرجع تقلید یا نمایندهٔ وی داده شود، مگر آن که از ایشان اجازه گرفته و در راهی مصرف شود که آن‌ها اجازه می‌دهند. طبق فتوای آقای خامنه‌ای در رسالهٔ اجوبه هر دو سهم در حال حاضر برای ادارهٔ حوزه‌های علمیه مورد نیاز است [۱] (س ۱۰۲۳) در مورد مصارف سهم امام (ع)، صحبتی به میان نیامده‌است

. همچنین ساداتی مشمول خمس می‌شوند که طبق فتوای آقای صانعی دوازده امامی باشد و طبق فتوای آقای خامنه‌ای ملاک ترتب آثار و احکام شرعی سیادت، انتساب به پیامبر اکرم «صلی الله علیه و آله» از طرف پدر است.خمس به شش قسمت تقیسم مى شود، سهمى براى خدایتعالى است

،سهمى دیگر از آن رسول خدا است ، و سهمى از آن امام علیه السلام است که این سه سهمدراین اعصار متعلق بصاحب الامر ارواحناله الفداء وعجل الله تعالى فرجه مى باشد، وسه سهم دیگر از آن ایتام و راه ماندگان و مساکین از سادات است (سادات یعنى کسانیکهاز طرف پدر پشت به پشت منتهى شوند بجناب عبدالمطلب ) بنابراین مساکین و ایتام و راهماندگانى که مادرشان سید است و از طرف مادر منتهى به آن جناب مى شوند خمس ‍ برایشانحلال نیست و در مقابل صدقه که براى سادات حرام است براى آنان حلال است
خمس چیست و ریشه ی آن از کجاست؟

قوانین شریعتی در اسلام برداشتی ناقص و با جرح و تعدیل از «تورات» یهود می باشد. اثبات و درک این مطلب نیز البته به هیچ دانش یا تحقیق ویژه ای نیاز ندارد. حتی با نگاهی سطحی و گذرا بر «ده فرمان»(دستورات شریعتی که خداوند به وسیله موسای پیامبر برای قوم اسرائیل مقرر نمود) و «تلموذ»(کتابی که یهودیان بعدها به عنوان تفسیر ده فرمان نگاشتند) می توان به این حقیقت دست یافت.

به عنوان مثال خمس: که در «ده فرمان» موجود است، و سابقه آن به زمان «یوسف» نبی بازمی گردد. بر اساس متون «کتاب مقدس»(عهد عتیق) هنگامی که «فرعون» خواب معروف «هفت گاو لاغر و ….» را دید و یوسف آن را به هفت سال قحطی تعبیر نمود؛ جهت ذخیره آذوقه امپراتور(به مشورت یوسف) شیوه ای برگزید. این شیوه بدین شکل بود که هر کشاورز و باغبان، چهار پنجم محصول برداشتی را خود بردارد و یک پنجم آن را به خزانه پادشاه بدهد. بدین شکل سالهای قحطی با حداقل تلفات سپری گشت.اما به طوریکه در موارد مشابه هم دیده شده، معنای این آیین پس از ورود به سنن مسلمانان به طور کامل تغییر کرده و به صورت یکی از منابع درآمد سالیانه(یا مالیات) برای حکومت اسلامی در آمده است.

سهم سادات از خمس
خمس یکی از بزرگ ترین موارد احکام شرعی است که در آن میان سادات و سایرین تمایز قائل شده‌اند و با توجه به اینکه این انتساب خونی است اما اسناد سیادت در ایران به هیچ وجه قوی نمی‌باشد، به نظر می‌رسد شبههٔ بزرگی در این حکم وجود دارد. همچنین ملاک سیادت با توجه به نظر آقای خامنه‌ای انتساب به پیامبر است و این انتساب در احکام شرعی از طرف مادر مورد قبول نیست، پس سیادت ائمه به واسطهٔ انتساب به حضرت زهرا و همچنین سیادت خاندان‌هایی که به واسطهٔ انتساب به ائمه سید محسوب می‌شوند(مانند رضوی‌ها، حسینی‌ها، حسنی‌ها، موسوی‌ها و …) زیر سوال می‌رود.
مقایسهٔ خمس و زکات
همچنین از آنجا که سادات اقلیتی از مسلمانان را تشکیل می‌دهند و با توجه به اینکه در زمان حاضر بیشترین چیزی که خمس به آن تعلق می‌گیرد، منفعت کسب می‌باشد و سهم بزرگی از مبالغ خمسی را تشکیل می‌دهد، مشخص نیست که چرا زکات که به فقرا، مسکین‌ها و … که سید نیستند و اکثریت مستمندان را تشکیل می‌دهند تعلق میگیرد، هنوز به گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند واجب است؛ در حالیکه هم اکنون کمتر کسی مالک چنین چیزهایی است!؟ به نظر می‌رسد احکام خمس و زکات نیازمند نگرشی دوباره هستند
احادیثی درباره خمس

احکام خمس
یکی از مهمترین مالیاتهای اسلامی،مالیاتبر درآمد است. اگر کسی درآمدی داشته باشد که از سر سال اضافه بیاورد، یک پنجم از آناضافه را باید بپردازد. آیه قرآن صریحاً دستور و جواب خمس را بیان نموده استو اعلموا انما عنمتم من شی فان لله خمسه و

للرسولالبته اینکه به چه چیزمالیات خمس تعلّق میگیرد بینشیعهوسنیاختلاف استبرادران اهل سنت قانون خمس را فقط در غنائم جنگی جاری میدانند،ولی شیعیان به پیروی از روایات اهل بیت عصمت و طهارت ائمه هدی علیهم السلام کهمفسّران واقعی قرآنند، خمس را درغنائم جنگیاضافه درآمد سالیانه – مالمخلوط به حرام – معادن – مالی که از غواصی بدست میآید واجب میدانند. برای بیشتردانستن احکام خمس به رساله عملیّه مراجع تقلید مراجعه کنید

ممکن است متنی که در اینجا  نوشته شده است کمی به هم ریخته باشد اما در فایل  دانلودی مرتب می باشد

متن کامل را می توانید دانلود کنید چون فقط تکه هایی از متن این مقاله  در این صفحه درج شده است(به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل مقاله
همراه با تمام ضمائم با فرمت ورد که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند موجود است

 تعداد صفحات :13
قیمت با تخفیف ویژه:3800
اگر نمیدانید چگونه خرید کنید اینجا کلیک نمایید
ایمیل پشتیبانی :alirezarahmatialireza@gmail.com


دانلود با لینک مستقیم


مقاله خمس

گزارش کارورزی 2 دانشگاه فرهنگیان

اختصاصی از یاری فایل گزارش کارورزی 2 دانشگاه فرهنگیان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کارورزی 2 دانشگاه فرهنگیان


گزارش کارورزی 2 دانشگاه فرهنگیان

دانلود گزارش کارورزی 2 دانشگاه فرهنگیان به صورت کامل و آماده بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 10

این گزارش کارورزی به صورت کامل و آماده و شامل کلیه موارد مورد نیاز گزارش کار آموزی میباشد

روزدوشنبه مورخ 7/10/94 به قصد جمع آوری مطالب جهت تهیه گزارش ساختار سازمانی به مدرسه شهید افرا رفتم وساعت 7:30به مدرسه رسیدم . با اولین نفر که مواجه شدم خانم ایرانی سرایدار مدرسه مواجه شدم. سپس پس از صحبت با ایشان متوجه شدم که ایشان سال 83 جهت سرایداری استخدام شدند و 8 سال ابتدایی را در مدرسه شاهد خدمت کرده است، سال 91 به ناحیه 4 ومدرسه شهید افرا منتقل شده بود و تا کنون به مدت سه سال بود که در این مدرسه خدمت می کرد و امسال سال چهارم خدمتش در ناحیه 4 و این مدرسه می باشد.در کار سرایداری به خانم ایرانی ، همسرش و دخترشان به ایشان کمک می کنند.  برای نمونه همسر خانم ایرانی در کارهای سنگین مثل جابجا کردن وسایل سنگین یا جارو کردن حیاط به خانم ایرانی کمک می کند. خانم ایرانی علاوه بر سرایداری وظایف، کنترل ورود وخروج دانش آموزان نیز میباشد  و هچنین مسئول نظافت فضای فیزیکی مدرسه از جمله ساختمان و سرویس های بهداشتی و... ، آبدارچی مدرسه ، مسئول پخش شیر بین دانش آموزان، مسئولیت بوفه مدرسه و مسئول کنترل نهایی کلاس ها وفضای آموزشی بعد از ساعت اداری می باشد. از نظر برقراری ارتباط با دیگران (مخصوصا ما )  آدم خون گرمی بود و به سوالات ما یکی یکی جواب می داد. برای نمونه وقتی با او سلام و احوال پرسی می کردی به گرمی جواب شما را می داد، که در مقایسه با سرایدار مدرسه کمال الملک که هیچ گونه صحبتی با ما نداشت و جواب سلام هم به ما نمی داد. یا در مورد مکان سرویس های بهداشتی معلمان پرسیدم با احترام جواب داد و گفت : " پشت آبدارخانه یک حیاط وجود دارد که در آن دو تا سرویس هست ، یکی برای آقابان و یکی برای خانم ها " من : " میتونم برم داخل آبدارخانه و حیاط خلوت؟ " خانم ایرانی : " بله ، فقط در را ببندبد که بچه ها نرن تو آبدارخانه" ساعت اول رفتم کلاس و درس ریاضی بود. معلم در سر کلاس حضور داشت و به احترام من همه حتی معلم از جای خود بلند شد و میزش را به من سپرد و از بپه ها خواست تمار درس قبل را پای تخته حل کنند، پس از یکی از دانش آموزان خواست تا به پای تخته بیاید و در همین حین از بچه ها خواست دفاتر ریاضی خور را روی میز من بگذراند. از من خواست تا دفاتر بچه ها را بررسی و امضا کنم. من مشغول بررسی دفاتر بودم و معلم هم همراه دانش آموزانی که به پای تخته می آمدند تمارین را حل میکرد. میدیدم که دانش آموزان میز جلویی حواسشان به من است و به درس توجهی ندارند بنابراین با اشاره چشم از آنها خواستم که به درس گوش کنند. دفترها هنوز تمام نشده بود که زنگ تفریح به صدا در آمد و معلم حل تمرین ها را متوقف کرد و به بچه ها اجازه خروج داد. من ساعت تفریح اول آقای خبیری مدیر مدرسه را دیدم و ایشان را در جریان کار خود گذاشتم که ما برای درس کاروزی تکلیفی در دست داریم که باید یک گزارش ساختاری ازمدرسه به دست آوریم و ایشان با بی تفاوتی پرسید که چه کاری از دست من برمی آید من گفتم که یک سری اطلاعات درباره سابقه خودتان از معلمی بگویید. مدیریت مدرسه جناب آقای خبیری ایشان سابقه 29 سال خدمت در آپ را دارند که 16 سال اول آن را در منطقه تبادکان و 13 سال بعد آن را در ناحیه 4 مشهد گذران خدمت کرده است. ایشان 17 سال دوم از خدمت خود را در سمت مدیریت گذرانده است و 12 سال از آن را معلم پایه های مختلف بوده است. وظایف مدیر مدرسه عبارت است از نظارت بر کلیه اقداماتی که در محیط مدرسه  انجام می پذیرد و مدیر مدرسه از نظر حسن اجرای امور پرورشی، آموزشی و اداری در مقابل اداره آموزش و پرورش محل، مسؤلیت تام دارد و همچنین وظایفش به این ترتیب است که نظارت بر حسن اجرای برنامه ها و فعالیت های رسمی و فوق برنامه بر پیشرفت امور اموزشی، پرورشی و اداری مدرسه، هدایت و راهنمایی کلیه کارکنان مدرسه در جهت انجام وظایف وحسن اجرای برنامه ها، تشکیل شوراها به ویژه شورای معلمان و گروه های آموزشی، تشکیل انجمن اولیا و مربیان و... می باشد.


دانلود با لینک مستقیم


گزارش کارورزی 2 دانشگاه فرهنگیان

سیستمهای اندازه گیری پیشرفته کمپراتور 27 ص

اختصاصی از یاری فایل سیستمهای اندازه گیری پیشرفته کمپراتور 27 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

سیستمهای اندازه گیری پیشرفته کمپراتور 27 ص


سیستمهای اندازه گیری پیشرفته کمپراتور 27 ص

کمپراتورها

کمپراتورها

کمپراتورهای ابعادی، (مقایسه گرهای ابعادی) ابزارهایی هستند که در اندازه گیری های طولی استفاده می شوند و ابزارهایی بسیار دقیق هستند. کمپراتور وسیله است که تغییر مکانهای کوچک را به تغییر مکانهای قابل رویت تبدیل می نماید. علاوه بر بزرگنمایی زیاد، کمپراتورها باید شرایط زیر را دارا باشند:

1) یک اندازه معین را تکرار نمایند.

2) مقدار بزرگنمایی آنها ثابت باشد.

3) با وارد نمودن نیروی کمی به فکهای اندازه گیر کار نمایند.

4) بزرگنمایی های بسیار زیاد امکان پذیر است.

انواع کمپراتورهای مورد استفاده در اندازه گیری را می توان به دسته های ذیل تقسیم نمود:

(a مکانیکی      (b مکانیکی- نوری     (c پنوماتیکی    (d الکتریکی     (e جابجایی سیال

 

کمپراتورهایی با بزرگنمایی زیاد

کمپراتورهایی با حساسیت و بزرگنمایی زیاد وجود دارد که برای استفاده در اتاقهای استاندارد مناسب هستند.

از این وسایل در مراکز کنترل نیز استفاده می شود. این کمپراتورها برای کالیبراسیون سنجه ها طراحی و ساخته شده اند. دو نوع از این کمپراتورها که بنام سازندگان آنهاست عبارتند از:

کمپراتور بروکس

اصلی که این مقایسه گر براساس آن کار می کند، جابجایی حباب یک تراز لوله ای حساس است و به روشی مورد استفاده قرار می گیرد که بصورت طرح در شکل (1) ، نشان داده شده است. خصوصیت مهم طرح این دستگاه ، تراز لوله ای حساس و قرار داشتن آن بر روی کی لغزنده سینماتیک است که به تراز این امکان را می دهد تا آزادانه شیب صحیح مورد نیاز را که بوسیله تفاوت ارتفاع گیجهای A و B و صفحه میز گردان بوجود می آید، اخذ نماید.

این میز در سطوح بالا و پایین خود کاملا تخت است و دو سطح آن کاملا موازی هستند. سطح پایینی میز بر روی سطح بالایی پایه قرار دارد و می تواند بر روی سطح بالایی پایه بچرخد. ترتیب چیدن وقرار گرفتن اجزا به گونه ای است که صفحه فلزی میز به صورت دقیق در صفحه ای از سطح بالایی خودش قابل چرخاندن است.

در موقع استفاده ، دو سنجه که باید با یکدیگر مقایسه شوند، بر روی صفحه فلزی میز قرار داده می شوند و تراز لوله ای روی ستون فولادی با دو پایه غلتکی پایین آورده می شود، فضای بین مراکز غلتکهای آن mm5/17 است. غلتکها بر روی سطوح بالایی سنجه های A و B قرار داده می شوند.

اگر فرض کنیم که A، سنجه مرجع می باشد، مقدار و جهت انحراف F از شیشه ای در موقعیت A-B به ارتفاع B نسبت به A بستگی دارد. از آنجا که یک تراز لوله ای مقادیر را نسبت به افق طبیعی نشان می دهد، در محاسبات باید انحراف زاویه ای میز نسبت به افق طبیعی در نظر گرفته شود. این عمل بوسیله چرخاندن 180 درجه ای صفحه فلزی انجام می شود به طوری که در شکل نشان داده شده است. در ابتدا تراز لوله ای کاملا از سنجه ها جدا شده و سپس عمل چرخاندن صورت می گیرد.

متن کامل را می توانید دانلود نمائید چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

 


دانلود با لینک مستقیم


سیستمهای اندازه گیری پیشرفته کمپراتور 27 ص

گزارش کارورزی3 دانشگاه فرهنگیان

اختصاصی از یاری فایل گزارش کارورزی3 دانشگاه فرهنگیان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کارورزی3 دانشگاه فرهنگیان


گزارش کارورزی3 دانشگاه فرهنگیان

دانلود گزارش کارورزی3 دانشگاه فرهنگیان  به صورت کامل و آماده بافرمت PDF تعدادصفحات 52

این گزارش کارورزی به صورت کامل و آماده و شامل کلیه موارد مورد نیاز گزارش کار آموزی میباشد

 


دانلود با لینک مستقیم


گزارش کارورزی3 دانشگاه فرهنگیان