چالش های خاص فراروی فعالیت های اقتصادی
nاقتصاد جهانی
nشکاف درامد
nمحیط زیست و بازاریابی متعهد از نظر اجتماعی
nپیشرفت های تکنولوژیک
nمشتری قدرتمند
بازاریابی یک فرآیند اجتماعی و مدیریتی است که بوسیله آن افراد و گروهها ،نیازها و خواسته های خود را از طریق تولید ،عرضه و مبادله کالاهای مفید و با ارزش با دیگران تأمین می کنند .
«بازاریابی عبارتست از ایجاد و ارائه استاندارد زندگی .»
مفاهیم بازاریابی
nنیازها ،خواسته و تقاضا
nکالاها(محصولات ،خدمات ،ایده ها)
nفایده ،هزینه و رضایتمندی
nمبادله و معاملات
nروابط و شبکه ها
nبازارها
nبازاریابان و مشتریان .
مدیریت کیفیت فراگیر درباره اصلاح وبهبود کیفیت ملزم به شناختن زمینه های زیر است :
n کیفیت باید مورد تصدیق و باور مشتریان قرار گیرد
n کیفیت باید در تمام فعالیت های شرکت و نه فقط
محصولات آن منعکس باشد
nکیفیت ،تعهد و سرسپردگی کامل کارکنان آن شرکت را میطلبد
n کیفیت به شرکای کیفیت نیاز دارد ،همیشه برای اصلاح و بهبود کیفیت فرصت هست ،انجام اصلاحات در کیفیت ،گاه به پرشهای کمی نیاز دارد ،کیفیت برتر هزینه اضافی در بر ندارد ،کیفیت لازم است اما کافی نیست ،تلاش در جهت ارتقاء کیفیت باعث نجات کالای نامرغوب نمی شود .
دانلود پاورپوینت ارزیابی نقش حساس در عملکرد سازمانی- 29 اسلاید