فهرست مطالب :
مقدمه
مفاهیم زمان
انواع فرهنگ ها در ارتباط با زمان
نگرش نسبت به زمان
مدیریت زمان
تاراجگران زمان
تعیین اهداف
مکتوب کردن اهداف و برنامه ها
استفاده از جداول روزانه
تعیین اولویت ها
بررسی منحنی عملکرد
مدیریت زمان از طریق تفویض اختیار
1- وظایف، فعالیتها و فرجه ها (مهلت انجام کارها) را لیست کنید.
چک لیستی از کارهایی که باید انجام شود، کارهای نا تمام کارهایی که ممکن است ناگهانی رخ دهند و فعالیتهای مرتب و منظم تهیه کنید.
2- زمانی را که وظایف و کارهای شما طول خواهد کشید تخمین بزنید.
3- زمانهایی را برای کارهای برنامه ریزی نشده و غیر مترقبه در نظر بگیرید.
60% برنامه روزانه
20% فعالیت های غیر منتظره
20% فعالیت های بی سابقه
4- بر اساس اولویت ها تصمیم بگیرید ، انتخاب گر باشید، کارها را تفویض کنید.
5- در پایان روز فهرست کارها را بررسی کنید و خودتان را از شرّ کارهای ناتمام رها کنید.
در طول روز توان اجرایی هر کس در نوسان و تغییر است. این تغییرات از فردی به فرد دیگر متفاوت است ، اما قابل پیش بینی است.
با استفاده از منحنی زمان، توانایی های خود در انجام کارهای روزانه را در ساعات مختلف روز مورد بررسی قرار داده و بر اساس آن فعالیت های خود را برنامه ریزی نمایید.
کارهای نوع الف را در قله ها و کارهای نوع ج را در دره ها انجام دهید.
دانلود پاورپوینت مدیریت زمان- 22 اسلاید