یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره نگاهی به هم اندیشی حجاب و مسئولیتها و اختیارات دولت اسلامی

اختصاصی از یاری فایل تحقیق درباره نگاهی به هم اندیشی حجاب و مسئولیتها و اختیارات دولت اسلامی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره نگاهی به هم اندیشی حجاب و مسئولیتها و اختیارات دولت اسلامی


تحقیق درباره نگاهی به هم اندیشی حجاب و مسئولیتها و اختیارات دولت اسلامی

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 13 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه و تعریف :

" حجاب " در تمامی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، همواره یکی از موضوعات مورد توجه در مطبوعات و محافل فکری و فرهنگی کشور بوده است .

 چگونگی پوشش ، الزامی بودن پوشش اسلامی در محیط های اداری و.. موجب شده بحث و گفت و گوهای فراوانی در کشور شکل بگیرد .

با این حال هیچ گاه وضعیت حجاب تا دهه دوم پیروزی انقلاب اسلامی به طور جدی در کشور به عنوان یک معضل مطرح نبوده است . چرا که به  دلیل فضای حاکم بر آن دوران ، موضوع بد حجابی در جامعه کمتر بروز و ظهور داشته است . اما در دهه های بعدی ، به دلایل فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی ، با نوعی تظاهرات بد حجابانه در جامعه مواجه شدیم .

این مطلب موجب شد که دست اندرکاران موضوع ، با توجه به آثار و پیامد های گسترده بد حجابی در جامعه و تاثیرات آن در گسترش جرم ، بزهکاری و نا آرامی در خانواده اززوایای مختلف به آسیب شناسی مقوله بد حجابی بپردازند که البته موضوعی که در این میان مغفول مانده است ، دایره دخالت دولت در بحث حجاب است .

اخیرا پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ) با عنایت به ضرورت بررسی این موضوع ، اقدام به برگزاری هم اندیشی تحت عنوان " حجاب ، مسئولیت ها و اختیارات دولت اسلامی " نموده است .

" زنان ایران " به منظور آگاهی از اهداف این هم اندیشی و چگونگی برگزاری آن ، با دکتر " ابراهیم شفیعی سروستانی " دبیر این هم اندیشی گفت و گویی انجام داده است که با هم آن را می خوانیم .

 

 

  • موضوع حجاب را از مناظر مختلفی می توان بررسی کرد . از بحث حدود و چارچوب حجاب تا مقوله رنگ پوشش و ... در این میان چرا پژوهشکده فقه و حقوق به این موضوع مبنایی پرداخته است ؟

 

-تمام احکام شرعی را میتوان از دو منظر و با دو فرض مورد بررسی قرار داد . فرض عدم حکومت اسلامی و فرض وجود حکومت اسلامی و طبعا بررسی هر یک از موضوعات از هر یک از این دو منظر ، نتایج متفاوتی خواهد داشت . به عنوان مثال ، ممکن است یک خانم از مرجع تقلید خود در خصوص نظر شرع مقدس در رابطه با اشتغال زنان سوال کند . مرجع تقلید هم بر اساس چارچوب تعیین شده در شرع و با در نظر گرفتن شرایط ، پاسخی به او بدهد که کاملا جنبه فردی داشته باشد . اما اگر همین سوال را حکومت اسلامی از فقها بپرسند و این پرسش در معرض آموزه های فقهی قرار گیرد ، پاسخ به سوال قدری متفاوت خواهد بود . چرا که حکومت بر اساس مصالح مردم تصمیم می گیرد و در حقیقت دخالت و تصرف حکومت در شئونات اجتماعی ، همواره تابع مصلحت ها است . لذا اگر یک حکم فقهی فردی از بعد اجتماعی بررسی شود ، پاسخ های متفاوتی خواهد داشت .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره نگاهی به هم اندیشی حجاب و مسئولیتها و اختیارات دولت اسلامی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.