رابطه تبلیغات شرکت، اعتماد و احساس به برند مشتریان بر میزان فروش بیمه عمر
بصورت ورد ودر124صفحه
چکیده:
بیمه عمر یکی از مهمترین و استراتژیکترین محصولات شرکتهای بیمه دنیا محسوب میشود. در دنیا درصد فروش بیمههای عمر نسبت به سایر محصولات بیمهای بسیار بالاتر است، اما با وجود اهمیت بسیار زیاد، فروش این محصول دارای پیچیدگیهای خاص خود است. شرکتهای بیمه و نمایندگانی که درصدد فروش بیمه عمر هستند، باید ارتباط موثر و قابل اعتمادی با مشتریان خود ایجاد کنند، فردی که قرار است بیمه عمر خریداری نماید باید برای دهها سال به شرکت بیمه و برند آن اعتماد کند، احساس خوبی از این شرکت و برند آن داشته باشد. در این راستا تبلیغات میتواند به عنوان یکی از مهمترین ابزار مورد استفاده شرکتها قرار بگیرد تا بتوانند اعتماد و احساس خوشایند مشتریان خود را نسبت به شرکتهای خود ارتقاء و بهبود ببخشند. با توجه به اهمیت موضوع، پژوهش حاضر با هدف شناسایی میزان رابطه متغیرهای تبلیغات شرکتها، اعتماد و احساس به برند با میزان فروش بیمه عمر، انجام گرفته است. این تحقیق از لحاظ هدف تحقیق از انواع پژوهشهای کاربردی به شمار میرود و از لحاظ روش جمعآوری دادهها از انواع پژوهشهای توصیفی از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری عبارتند از نمایندگیهای سه شرکت بیمه ایران، البرز و آسیا در شهر تهران که برای انتخاب نمونه معرف جامعه از روش نمونهگیری تصادفی خوشهای استفاده شده است. ابزار جمعآوری دادههای مورد نیاز پرسشنامه محقق ساخته بوده که روایی و پایایی آن نیز در حد مطلوبی ارزیابی شدهاست. برای تجزیه و تحلیل دادهها علاوه بر شاخصهای مرکزی و پراکندگی و نمودار فراوانی دادهها، از آزمونهای همبستگی گشتاوری پیرسون و آزمون رگرسیون گام بهگام استفاده شد. بر اساس نتایج آزمونهای همبستگی پیرسون، یافتههای تحقیق حاکی از آن است که متغیرهای تبلیغات شرکتها، اعتماد به برند و متغیر احساس به برند با میزان فروش بیمه عمر رابطه معناداری دارند و بر اساس رگرسیون گام به گام دو متغیر اعتماد به برند و احساس به برند نتوانستهاند 73/0 از واریانس متغیر فروش بیمه عمر را تبیین و توجیه نماید.
رابطه تبلیغات شرکت، اعتماد و احساس به برند مشتریان بر میزان فروش بیمه عمر