یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله درباره تعریف حسابداری و سرمایه گذاریها

اختصاصی از یاری فایل مقاله درباره تعریف حسابداری و سرمایه گذاریها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله درباره تعریف حسابداری و سرمایه گذاریها


مقاله درباره تعریف حسابداری و سرمایه گذاریها

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

 فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحات:13

تعریف حسابداری

[حسابداری] عبارت است از فن ثبت، طبقه بندی و تلخیص رویدادهای مالی و ارایه آن در قالب صورت های مالی به استفاده کنندگان درون سازمانی و برون سازمانی. حسابداری فن ثبت، طبقه‌بندی و تلخیص فعالیتهای مالی یک موسسه در قالب اعداد قابل سنجش به پول و تفسیر نتایج حاصله از بررسی این اعداد است.

مفهوم سرمایه و سرمایه گذاریها

تعریف سود از نظر اقتصاددانانی مانند هیکس(Hicks) ،که از نظر مفهومی و تعیین پایه روشهای شناسایی سود، مورد قبول حسابداران نیز قرار گرفته، این است که سود عبارت از میزان پولی است که اگر در طول یک دوره خرج شود، وضعیت شخص در پایان دوره مانند اول دوره باشد.از تعریف فوق مفهوم نگهداشت سرمایه استخراج شده است. یکی از انواع مفاهیم نگهداشت سرمایه، مفهوم نگهداشت پول یا سرمایه مالی است که برحسب واحد پولی محاسبه می‌شود و درحال‌حاضر مبنای اصلی تدوین استانداردهای حسابداری قرار گرفته است.با استفاده از مفهوم نگهداشت سرمایه مالی می‌توان گفت که سود عبارت از مبلغی است که شرکت می‌تواند پس از پایان دوره مالی به صاحبان سهام خود پرداخت کند و در میزان سرمایه صاحبان سهام از نظر پولی (مبلغ) تغییری ایجاد نشود. براساس مفاهیم نظری گزارشگری مالی، درامد عبارت است از افزایش در حقوق صاحبان سرمایه، به‌جز مواردی که به آورده صاحبان سهام مربوط می‌شود.

ویژگی سرمایه‌گذاریها

در بین مجموعه اقلامی که در ترازنامه تحت عنوان داراییها و بدهیها منعکس می‌شوند و مبلغ خالص آنها معادل حقوق صاحبان سهام شرکت است، مبالغ سرفصلهای داراییهای ثابت، داراییهای نامشهود، موجودی کالا و سرمایه‌گذاریها ممکن‌است با قیمت روز آنها متفاوت باشد. در تمام موارد فوق چنانچه خالص ارزش فروش کمتر از قیمت تمام شده و یا خالص ارزش دفتری باشد، باید برای مابه‌التفاوت ذخیره کاهش ارزش در حسابها منظور شود.داراییهای ثابت، داراییهای مشهودی است که به‌منظور استفاده در تولید یا عرضه کالاها یا خدمات، اجاره به دیگران یا برای مقاصد اداری به وسیله واحد تجاری نگهداری می‌شود و انتظار می‌رود بیش از یک دوره مالی مورد استفاده قرار گیرد. در نتیجه داراییهای مذکور برای استفاده در فرایند عملیات نگهداری می‌شود و اصولاً هیچ قصد اولیه‌ای در مورد فروش و احتمالاً کسب سود حاصل از فروش آنها در واحد تجاری وجود ندارد. به‌همین دلیل و با توجه به اینکه برای انواع داراییهای ثابت استفاده شده و در شرایط مختلف، بازاری که بتوان براساس آن قیمت داراییهای استفاده شده را تعیین کرد وجود ندارد، شناسایی کاهش ارزش آنها عمدتاً برمبنای استهلاک منظور شده در دوران استفاده، مورد قبول قرار می‌گیرد و به‌جز در موارد غیرعادی که یک دارایی کلاً قابلیت استفاده خود را از دست می‌دهد، معمولاً موضوع لزوم منظور کردن ذخیره کاهش ارزش برای داراییهای ثابت مطرح نمی‌شود.

داراییهای نامشهود، داراییهای غیرپولی و فاقد ماهیت عینی است که به‌منظور استفاده در تولید یا عرضه کالاها یا خدمات، اجاره به دیگران یا برای مقاصد اداری با قصد استفاده طی بیش از یک دوره مالی توسط واحد تجاری تحصیل شده‌ است، مشروط بر آنکه قابل تشخیص باشد. همان‌طور که از تعریف مشخص می‌شود، هدف از تحصیل داراییهای نامشهود نیز فروش آنها و در نتیجه کسب درامد حاصل از آن نیست، بلکه این داراییها نیز وسیله‌ای برای انجام کار و فعالیتهای تجاری است و حتی اگر در صورت توقف عملیات واحد تجاری، داراییهای ثابت را بتوان به‌قیمتی که ممکن‌است کمتر از خالص ارزش دفتری آنها باشد، فروخت، در مورد داراییهای نامشهود ممکن‌است این امکان نیز پدید نیاید.با آنکه ماهیت داراییهای ثابت و داراییهای نامشهود چنان است که عمدتاً در فرایند عملیات مورد استفاده و بهره‌برداری قرار می‌گیرد، در مورد هر دو دسته داراییهای مذکور نیز می‌توان از تجدید ارزیابی به‌عنوان یک نحوه عمل جایگزین در مقابل خالص ارزش دفتری آنها استفاده کرد.موجودی کالا نیز دارایی‌ است که به‌قصد فروش به‌همان صورتی که خریداری شده و یا تبدیل و تکمیل و سپس فروش، نگهداری می‌شود و قصد واحد تجاری آن‌ است که در اثر فروش آن و نه در اثر نگهداری آن، به سود دست یابد. در نتیجه مقطع شناسایی درامد در مورد موجودیهای کالا، زمان فروش و انتقال مزایا و مخاطرات مالکیت آنها به خریدار تعیین شده است.اما سرمایه‌گذاریها در این میان وضعیت دیگری دارد. طبق تعریف، سرمایه‌گذاری نوعی دارایی است که واحد سرمایه‌گذار برای افزایش منافع اقتصادی از طریق توزیع منافع (به‌شکل سودسهام، سود تضمین شده و اجاره)، افزایش ارزش یا سایر مزایا (مانند مزایای ناشی از مناسبات تجاری) نگهداری می‌کند. یعنی هدف از سرمایه‌گذاریها عمدتاً کسب سود ناشی از نگهداری آنهاست و در کنار آن نیز ممکن‌است سود ناشی از فروش آنها، درامدی برای واحد تجاری ایجاد کند.با شرح فوق می‌توان چنین نتیجه گرفت که تنها دارایی که واحد تجاری، قصد کسب درامد یا سود از طریق نگهداری آن را دارد، سرمایه‌گذاریهاست و در نتیجه باید به سرمایه‌گذاریها با دید دیگری نگریست. در این نوشته فقط به <سرمایه‌گذاری در سهام سایر شرکتها> می‌پردازیم.

در مورد پذیرش ارزش بازار در سرمایه‌گذاریهای جاری در استاندارد بین‌المللی شماره 25، مقدمه استاندارد مذکور استدلالها را چنین مطرح می‌کند:

"عده‌ای استدلال می‌کنند که چون سرمایه‌گذاریهای کوتاهمدت به‌سهولت تبدیل‌پذیر به وجه نقد یا معادل وجه نقد است، بهتر است به ارزش متعارف که معمولاً همان ارزش بازار است، ارزیابی شود. سرمایه‌گذاریها با موجودیهای کالا فرق دارد زیرا سرمایه‌گذاریها را می‌توان بدون زحمت به فروش رساند در حالی‌که شناسایی سود در مورد موجودی کالا قبل از حصول اطمینان از فروش آنها معمولاً مناسبت ندارد.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره تعریف حسابداری و سرمایه گذاریها

پاورپوینت درباره اشتغالزایی در حوزه فناوری اطلاعات

اختصاصی از یاری فایل پاورپوینت درباره اشتغالزایی در حوزه فناوری اطلاعات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت درباره اشتغالزایی در حوزه فناوری اطلاعات


پاورپوینت درباره اشتغالزایی در حوزه فناوری اطلاعات

فرمت فایل :powerpoint (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات ۲۰ صفحه

بخشی از اسلایدها:

تغییر اقتصاد معمول به اقتصاد متکی بر دانش (New Economy)
روند رو به تزاید ادغام اقتصادهای ملی در اقتصاد جهانی:
جریان کالا و خدمات
سرمایه‌گذاری خارجی /جذب سرمایه‌
مهاجرت

روندهای جدید:
اشکال جدیدی از رقابت و همکاری میان شرکتها و کشورها
نشر ایده‌ها و فناوریهای جدید در جهان و نفوذ در دایره ملی هر یک از کشورها

تواناییهایی که در اقتصاد متکی بر دانش نقش اساسی دارد:
خلق دانش و فناوری (همکاری برای تولید دانش و فناوری)‏
نشر دانش و فناوری (انتقال دانش و فناوری در اشکال مختلف آن)‏
بهره‌گیری از دانش و فناوری (تبدیل نتایج دانش و فناوری به ارزش اقتصادی)‏

تغییرات عمده‌ای که در اقتصاد نوین در منشا توان رقابتی شرکتها بوجود آمده است:
نحوه و میزان بهره‌وری در استفاده از داراییهای ناملموس آنها است.
میزان و چگونگی همکاری با دیگر شرکتها و دانشگاهها برای دستیابی به انواع جدیدی از مهارت و دانش


همکاری صمیمانه، موثر و هماهنگ دولتها با صاحبان فن در زمینه توسعه
انجام بررسیهای راهبردی برای پیدا کردن الگوی بومی توسعه
تعقیب و بازبینی روندهای علم، فناوری و صنعت
در جهان برای درک روندهای عمومی توسعه و ارزیابی مداوم جایگاه ملی
در حوزه ملی برای هدایت راهبردی مجموعه فعالیتهای توسعه
اندازه‌گیری مداوم توان ملی درزمینه دانش و فناوریهای جدید
به دلیل ماهیت ناملموس آن بسیار مشکل است
طرح و اندازه‌گیری شاخصهای ملی در این زمینه بسیار مشکل‌تر است


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت درباره اشتغالزایی در حوزه فناوری اطلاعات

تحقیق در مورد آموزش هنر دوره راهنمایی

اختصاصی از یاری فایل تحقیق در مورد آموزش هنر دوره راهنمایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد آموزش هنر دوره راهنمایی


تحقیق در مورد آموزش هنر دوره راهنمایی

فرمت فایل :word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 14صفحه

 

 

آموزش عمومی هنر در نظام آموزش و پرورش ایران از غفلت و بی توجهی تاریخی رنج می برد این در حالی است که در طی حدود دو دهه گذشته ، نظام های آموزش و پرورش پیشرفته در جهان فعالیت های گسترده ای را برای بر طرف کردن این نقیصه اساسی آغاز کرده اند .

دامنه این فعالیت ها در حدی است که برخی از این دوران به عنوان دوران « احیای آموزش هنر » نام برده اند .

 * مشکلات و ضعف های موجود د رآموزش هنر دوره راهنمایی

  • نا کافی بودن زمان آموزش هنر خصوصا در پایه دوم و سوم .
  • اختصاص یک تک زنگ به آموزش هنر در این پایه ها علاوه بر مشکلاتی که برای دبیران درس هنر برای تکمیل ساعات موظف تدریس ایجاد می کند زمینه حذف آن را از صحنه آموزش در مدرسه فراهم می آورد .
  • کمبود نیروی انسانی متخصص وبه کارگیری دبیران فاقد صلاحیت های حرفه ای لازم برای آموزش هنر که از جمله تحت تاثیر ساعات ناکافی و پراکنده ای است .

که در مجموع به آموزش هنر در این دوره اختصاص یافته است تعداد دبیران شاغل هنر که دارای مدرک فوق دیپلم هستند در کشور از 2800 نفر تجاوز نمی کند ، بر اساس برخی بر آوردها سهمی از آموزش هنر در دوره راهنمایی به عهده دبیران سایر دروس است .

  • پوشش ناکافی به رشته های مختلف هنری در برنامه های درسی موجود . توجه به طیف محدودی از هنر های تجسمی و غفلت کامل برنامه درسی از قلمرو های دیگر هنر و از جمله هنرهای نمایشی ، عدم توجه به رشته ها و زمینه های هنری که در مناطق مختلف کشور ریشه دارد . نیز بعد دیگری از همین کاستی برنامه درسی است .
  • نبود عملکرد تلفیقی در برنامه درسی به گونه ای که بتوان از ظرفیت سایر موارد درسی در برنامه نیز ، برای تحقق اهداف برنامه درسی هنر سود جست .

* راهکارها

1- ارائه آموزش های ضمن خدمت به کلیه معلمان به تناسب تغییراتی که در برنامه درسی هنر ایجاد می شود .

2- تربیت یا جذب متخصص آموزش هنر در هر منطقه آموزشی جهت پشتیبانی و نظارت بر کیفیت آموزش هنر در مدارس تحت پوشش

3- تربیت معلمان متخصص هنر برای کلیه دوره های تحصیلی

4- افزایش ساعات آموزش هنر : افزایش ساعات آموزش هنر در پایه های مختلف توصیه می شود . مخصوصا  در پایه های دوم وسوم به حداقل دو ساعت در هفته ضرورت دارد .

5- استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات ( IT ) در توسعه و بهبود کیفیت آموزش هنر

استفاده از نرم افزارهای گرافیکی نیز قابلیت های دانش آموزان را به شکل قابل توجهی بهبود خواهد بخشید . ترتیب دادن گفتگو با هنر مندان که حضور فیزیکی آنان در محل امکان پذیر نیست بر افزایش تجربیات یادگیری دانش آموزان به شکل بی سابقه ای خواهد افزود .

6- زیباسازی فضای فیزیکی مدارس یا ایجاد محیط متناسب با حس زیبا شناسی

زیبا سازی فضای فیزیکی مدارس باید در اولویت های نظام آموزشی باشد . فضای فیزیکی زیبا ،علاوه بر اینکه شوق و نشاط خاصی را برای معلمان و دانش آموزان ایجاد می کند و می تواند بر کارآیی آنان بیافزاید از آن جهت اهمیت خاصی پیدا می کند که با حس و ظرفیت زیبا شناسی دانش آموزان ارتباط برقرار می کند .

7 – راه انداز ی مدارس نمونه هنر

8- راه اندازی سایت اینترنتی آموزش هنر

9- فعال ساختن نشریات علمی و آموزش هنری

روش تدریس هنر ( بخش طراحی در دوره اول راهنمایی )

  • در پایه اول تعریفی از هنر و ارزش و اهمیت درس هنر و از هنر و فرهنگ ایران و قدمت آن یادآوری شود .
  • سپس آشنایی مختصری با ابزارهای طراحی مانند مداد و انواع آن B ،H ، HB و خصوصیات آن ،مداد کنته و تاثیر آن و مداد رنگی و خصوصیات آن و از هر کدام نمونه ای از کار با ابزار آن با تصاویر نشان داده شود .

دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد آموزش هنر دوره راهنمایی

تحقیق درباره ارتباط فضا ها

اختصاصی از یاری فایل تحقیق درباره ارتباط فضا ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره ارتباط فضا ها


تحقیق درباره ارتباط فضا ها

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 فرمت فایل:word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  تعداد صفحات:16

تعریف فضا :

در تعریف فضا بسیار گفته اند و شاید بتوان گفت که ممکن است در آینده تعاریف دقیقتری نیز ارائه شود. اما به زبان ساده می توان گفت فضا مقدار جایی است که برای مقصود معینی در نظر گرفته می شود. این مقدار جا ( فضـا ) ممکن است محسوس و مملوس و مادی و یا غیر مملوس و ذهنی باشد.

 

2- چگونگی درک فضا :

انسان فضا را به سه صورت درک می کند . با در نظر گرفتن فواصل تا نقاط ثابت به وسیله نور و سایر عوامل و یا ترکیب خطوط و پرسپکتیو با وجود این در هر کدام از این مشاهدات ممکن است اشتباهی رخ دهد ، زیرا درک ما از فضا به سادگی و به وسیله نور تغییر می یابد. سیستم های خطی قابل تغییر اند و نقاط ثابت همیشه در محل هایی که تصور می شود ، قرار نگرفته اند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره ارتباط فضا ها

انواع ششیشه های ساختمانی و رنگ ها ساختمانی مزایا و معایب رنگ روغن و دیگر رنگ ها

اختصاصی از یاری فایل انواع ششیشه های ساختمانی و رنگ ها ساختمانی مزایا و معایب رنگ روغن و دیگر رنگ ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

انواع ششیشه های ساختمانی و رنگ ها ساختمانی مزایا و معایب رنگ روغن و دیگر رنگ ها


انواع ششیشه های ساختمانی و رنگ ها ساختمانی مزایا و معایب رنگ روغن و دیگر رنگ ها

انواع ششیشه های ساختمانی و رنگ ها ساختمانی مزایا و معایب رنگ روغن و دیگر رنگ ها

این فایل به صورت پاورپوینت و شامل بیش از 20 اسلاید بوده و در مورد شیشه و رنگ توضیحات مناسبی داده است .

در صورت بروز هرگونه مشکل با مدیریت مجموعه جناب آقای سید مرتضی حسینی منش تماس حاصل فرمایید.

09155726948   و  تلفن دفتر  05144651256

 


دانلود با لینک مستقیم


انواع ششیشه های ساختمانی و رنگ ها ساختمانی مزایا و معایب رنگ روغن و دیگر رنگ ها