کارنمای معلّم گروه علوم تربیتی کارشناسی آموزش ابتدایی (کارشناسی علوم تربیتی)
فرمت فایل: ورد
تعداد صفحات: 33
چکیده
پروژه من مربوط به مشاهدات و تجربیاتی است که طی چهارسال در دانشگاه فرهنگیان سنندج برایم به دست آمده است . وسعی کردم مختصری از تفکراتم نسبت به شغل معلمی قبل و بعد از ورود به دانشگاه بحث کنم و همچنین بعضی از موضوعاتی که در حین کارورزی ها و طی چهار سال دانشگاه برایم جالب آمد وبه نوعی می توانند بر روی جریان آموزشی دانش آموزان بیشتر تاثیر بگذرانند از جمله ،معلم ، خانواده ، امکانات مدرسه ، بحث هایی را با استفاده از تجربیات خودم و کتا ب های مختلف و سایت های معتبر مطرح کرده ام .
بهترین نسل ها و اماده ترین انها برای تعلیم وتربیت در اختیار اموزش و پرورش است.پایه اول شخصیت انسان ها در سنین نوجوانی و اغاز جوانی در اختیار اموزش و پرورشاست.ثروت اصلی هر ملتی نیروی انسانی ان است اموزش و پرورش این ثروت را از بالقوه به بالفعل در می اورد. اعتقاد به مساله تعلیم وتربیت یک اعتقاد عمیق و بنیانی و اصولی است.اموزش و پرورش سنگ بنای اینده کشور است. دکتر هایم گینات وقتی معلم جوانی بوده به این مطلب اشاره می کند:من به این نتیجه رسیدم من عامل تصمیم گیرنده در کلاس هستم و این برخورد شخصی من است که جوخاصی بوجود می اورد.من به عنوان یک معلم دارای قدرت شگرفی هستم و می توانم زندگی یک کودک را تیره و تاریا پر از سرور سازم.
از عوامل مختلف تاثیرگذار براین شغل ائم محیط کلاسی ، اقتصاد ، محیط اجتماعی سخن به میان آمده است و همچنین به عواملی که می توانند به عنوان نقاط قوت و ضعف معلم محسوب شوند اشاره ای شده است .
کلید واژه ها: دانشگاه فرهنگیان، معلم ، کارورزی ،محیط کلاسی،محیط اجتماعی
کارنمای معلّم گروه علوم تربیتی کارشناسی آموزش ابتدایی (کارشناسی علوم تربیتی)