یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ارتباط تعهد سازمانی و سازمان یادگیرنده در اداره کل ورزش و جوانان غرب ایران

اختصاصی از یاری فایل ارتباط تعهد سازمانی و سازمان یادگیرنده در اداره کل ورزش و جوانان غرب ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

هدف از انجام پژوهش حاضر، تعیین ارتباط بین تعهد سازمانی و سازمان یادگیرنده در ادارات کل ورزش و جوانان غرب ایران بود. حجم نمونه آماری 130 نفر بود که با روش نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای و جدول مورگان انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده، پرسش‌نامه­های ابعاد سازمان یادگیرنده مارسیک و واتکینز و تعهد سازمانی آلن و می­یر بودند. پایایی این دو پرسش‌نامه به ترتیب 966/0 و 883/0 برآورد و روایی آن‌ها توسط 5 نفر از اساتید متخصص مدیریت ورزشی تایید شد. روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی بود که به صورت میدانی اجرا شد. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از ­آزمون­های کلموگروف اسمیرونف، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام استفاده گردید.
یافته­ها نشان داد بین سازمان یادگیرنده و تعهد سازمانی، همبستگی بالا و معناداری وجود دارد (499/0r=) و (001/0P=). از بین ابعاد تعهد سازمانی، تنها ارتباط سازمان یادگیرنده با تعهد مستمر معنادار نبود (156/0r=) و (084/0P=). بر اساس آنالیز واریانس و تحلیل رگرسیون، بالاترین ضریب اصلاح شده در مدل چهارم بین یادگیری تیمی و تعهد سازمانی (383/0=β) و کمترین ضریب اثر در مدل پنجم بین گفتگو و تبادل نظر و تعهد سازمانی (247/0- =β) به دست آمد. با توجه به ضریب تعیین محاسبه شده، مدل هفتم (هفت بعد سازمان یادگیرنده) با 1/28 درصد و مدل اول (گفتگو و تبادل نظر) با 4/10 درصد، به تربیب بیشترین و کمترین میزان از واریانس تعهد سازمانی را تبیین کردند. در نهایت با توجه به نتایج می­توان پیشنهاداتی را به مسئولین محترم وزارت و مدیران اداره‌های کل ورزش و جوانان در راستای افزایش تعهد کارمندان ارائه نمود.


دانلود با لینک مستقیم


ارتباط تعهد سازمانی و سازمان یادگیرنده در اداره کل ورزش و جوانان غرب ایران

ارتباط هوش هیجانی و تعهد داوطلبان شرکت کننده در مسابقات آسیایی تیر و کمان

اختصاصی از یاری فایل ارتباط هوش هیجانی و تعهد داوطلبان شرکت کننده در مسابقات آسیایی تیر و کمان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

هدف از انجام این تحقیق، بررسی میزان هوش هیجانی و تعهد داوطلبان زن و مرد مسابقات آسیایی تیروکمان و تعیین رابطه‌ی ابعاد آنها با یکدیگر بود. در این راستا همه‌ی داوطلبان دختر و پسر حاضر در هفدهمین دوره‌ی مسابقات آسیایی تیروکمان تهران(1390) به عنوان جامعه‌ی آماری پژوهش در نظر گرفته شد و نمونه‌ی آماری برابر با جامعه‌ی آماری(80n=) تعیین گردید. برای گردآوری داده­ها از پرسش‌نامه‌ی استاندارد هوش هیجانی برادبری وگریوز(2004) و تعهد سازمانی مودای(1979) استفاده شد. روایی محتوایی ابزار تحقیق با نظر خواهی از 11 تن از اساتید صاحب‌نظر در این زمینه انجام شد و جهت تعیین پایایی پرسش‌نامه‌ها با انجام یک مطالعه‌ی مقدماتی، ضریب پایایی در حد قابل‌قبولی (هوش هیجانی 76/0= α) و (تعهد سازمانی 75/0= α)  به‌دست آمد. 
میانگین رتبه‌های عوامل مرتبط با هوش هیجانی بر اساس اولویت به‌ترتیب عبارت بودند از 1. خودآگاهی؛ 2. آگاهی اجتماعی؛ 3. مدیریت رابطه و 4. خودمدیریتی. همچنین رتبه‌های عوامل مرتبط با تعهد سازمانی به‌این ترتیب به‌دست آمد: 1. تعهد عاطفی؛ 2. تعهد مداوم؛ 3. تعهد هنجاری. در نهایت، یافته‌ها نشان داد که بین همه‌ی ابعاد هوش هیجانی با تعهد سازمانی ارتباط معنادار و مثبتی وجود دارد. لذا با توجه به نتایج ضروری است که سازمان‌های ورزشی به‌طور عام و مدیران تربیت بدنی دانشگاه­ها به طور خاص، وقت بیشتری را برای شناخت عوامل روان شناختی(هوش هیجانی) و تعهدات داوطلبان صرف کنند تا فرآیند جذب و نگهداری داوطلبان برای آنها تسهیل شود.

نوع فایل : پی دی اف   تعداد صفحات :12


دانلود با لینک مستقیم


ارتباط هوش هیجانی و تعهد داوطلبان شرکت کننده در مسابقات آسیایی تیر و کمان

ماشین های الکترونیک

اختصاصی از یاری فایل ماشین های الکترونیک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 23

 

آموزشکده فنی دکتر حسابی

عنوان گزارش:

گزارش کارآموزی

رشته تحصیلی:

الکترونیک

نام و نام خانوادگی مدرس:

مهندس حدادی

نام و نام خانوادگی دانشجو:

ایمان متقی

4508516126

تاریخ تحویل گزارش:

6/7/87

فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده مطالب

مقدمه

فصل اول

ساختمان کلی سرو موتورها 6

ساختار موتور پله ای 7

نحوه کنترل 8

نحوه حرکت موتورهای الکتریکی 9

طبقه بندی ماشینهای الکتریکی 10

مولد ساده جریان مستقیم 11

موتور ساده جریان مستقیم 12

ساختمان ماشینهای جریان مستقیم 13

فصل دوم

کارهای انجام شده توسط دانشجو 21

فصل سوم

نتیجه گیری 24

چکیده مطالب:

این گزارش در سه فصل تنظیم شده است که فصل اول تئوری از عملکرد ترانس ها و نگهداری ترانس ها و افزایش طول عمر مفید ترانس ها می باشد. که با رعایت این موارد می توان استفاده بهینه ای از ترانس ها کرد. در فصل دوم نیز مجموعه ای از کارهایی را که در طول دوره ی کارآموزی انجام داده ام موجود است از قبیل تعویض سیم های سوخته و سیم پیچی الکتروموتورها، سرویس و نگهداری الکتروموتورها، راه اندازی الکتروموتورها انجام دادن بخشی از کارهای برقی ماشین آلات صنایع نخ و تعمیرات قطعات الکترونیکی آنها و... در فصل سوم فوایدی که در این دوره کارآموزی برای من حاصل شده نوشته ام از قبیل آشنایی با محیط کار و بالا رفتن قدرت من در کارهای عملی که در این دوره من از آن بهره مند شدم.

مقدمه:

دوره ی کارآموزی در کارخانه صنایع نخ خمین گذرانده شد. من بیشتر در واحد سیم پیچی گزارانده شد. در این واحد بیشتر به نگهداری الکتروموتورها اهمیت داده می شد. گاها هر چند وقت یکبار الکتروموتورهای عظیم الجثه و پرقدرت که فشار بیشتری روی آنها از روی کار باز می کردند و به واحد ما انتقال می دادند و ما وظیفه داشتیم که از این الکتروموتورها سرویس کاملی به عمل بیاوریم از قبیل بازدید گریس نسوز بلبرینگها، بلبرینگها عقب و جلو، پروانه خنک کن و ... که با انجام این کارها باعث افزایش طول عمر الکتروموتورها می شد و کاهش هزینه را به دنبال خواهد داشت و از نظر اقتصادی خیلی مقرون به صرفه است چون در صورتیکه هر کدام از این کارها به موقع انجام نشود باعث می شود فشار زیادی به موتور وارد شود و آمپر زیادی از شبکه کشیده می شود و باعث داغ شدن موتور می شود در نتیجه باعث آسیب دیدن سیم پیچ شده و در نتیجه باعث سوختن الکتروموتور می شود و باعث صرف هزینه ی بیشتری نسبت به قبل می شود.

در صنعت بیشتر از موتورهای AC استفاده می شود چون دور آن برحسب نوع سیم بندی و تعداد قطبها قابل تغییر است که راه اندازی و شروع به کار آن بوسیله خازن و یا سیم پیچ استارت صورت می گیرد و برحسب اضافه بار دورش تغییر می کند.

در صنایع و یا محیطهایی که نیاز به دور ثابت و غیر متغیر داریم که حتی برحسب اضافه بار نیز تغییر دور بوجود نیاید از موتوهای DC استفاده می کنیم که می توان به ساعتهای بزرگ، آسانسور، پله برقی و... اشاره نمود که به آنها موتورها سنکرون گفته می شود. یکی دیگر از دلایلی که از موتورهای DC کمتر استفاده نمی شود این است که تولید انرژی DC مقرون به صرفه نیست نمی توان آن را در نیروگاه تولید کرد چون انرژی DC را نمی توان انتقال داد و مجبور هستیم آن را در محلی که نیاز هست تولید کرد.


دانلود با لینک مستقیم


ماشین های الکترونیک

ماشین های ابزار

اختصاصی از یاری فایل ماشین های ابزار دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 73

 

ماشین های ابزار

ماشین‌ابزار نامی کلی است برای اشاره به دستگاه‌های ویژه کارهای مختلف صنعتی.

ساختمان ماشین ابزار

دستگاه‌های ماشین‌ابزار

دستگاه تراش

دستگاه فرز

دستگاه فرز هاب

صفحه تراش

فرز پانتوگراف (فرز جریان‌گیر)

بورینگ

اسپارک

سنگ زنی

دریل

شابلن تراش

سی‌ان‌سی فرز

ارونگ

اره نواری

قطعه‌های اصلی ماشین ابزرا عبارتند از:[۱]

محورهای اصلی ماشین و چرخدنده‌ها

کوپلینگ‌ها و انتقال دهنده‌های قدرت

منبع قدرت

جعبه دنده

بدنه و پایه ماشین

ابزار بندهای ماشین های ابزار

اغلب ابزار ها دارای ساقه ی مخروطی یا راست هستند . ماشین های مته نیز اغلب مجهز به محور مورس مخروطی استاندارد هستند که ابزارهای ساقه مخروطی با آنها نگه داشته می شوند . مته های راست ساقه با سه نظام نگهداشته می شوند.سه نظام- سه نظام مته در انتهای ساقه خود دارای مورس مخروطی است و ساقه ی مخروطی در مادگی سر محور اصلی ماشین مته جازده می شود . سه فک کوچک در سه نظام وجود دارد که به طور خم زمان ساقه ی مته را در بر می گیرند.

 

غلاف :غلاف مخروطی برای نگهداشتن ساقه مخروطی مته ها یی به کار می رود که قطر آنها کوچکتر از سوراخ محور اصلی باشد . سوراخ غلاف نیز برای جفت شدن با ساقه ی مته دارای شکل مخروطی و سطح بیرونی آن به شکل مخروط مورس است و با سوراخ محور جفت می شود.

 

مادگی :برای نگهداری مته هایی به کار می رود که طول ساقه ی آنها بزرگتر از آن باشد که در سوراخ سر محور اصلی دستگاه مته یا در غلاف معملی جای گیرد .این مادگی نیز دارای زبانه ای است که در شیار عمق سوراخ سر محور اصلی فرو می رود.

 

با فرو کردن ابزاری به نام گوه ی مته از پشت در داخل شکاف محور اصلی ، مته یا غلاف و یا هر ابزار دیگر از در گیری با آن آزاد و بیرون کشیده می شود .جنس اهرم از فولاد ابزار است و سختکاری می شود.گیره ها و وسایل نگه دارنده ی قطعه کار باید محکم بسته شود .استقرار درست و محکم کردن قطعه کار اهمیت بسیار دارد .البته برای به


دانلود با لینک مستقیم


ماشین های ابزار

تفسیر سوره المائده

اختصاصی از یاری فایل تفسیر سوره المائده دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 12

 

سوره المائده

آیه 6

یَأَیهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا إِذَا قُمْتُمْ إِلى الصلَوةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَکُمْ وَ أَیْدِیَکُمْ إِلى الْمَرَافِقِ وَ امْسحُوا بِرُءُوسِکُمْ وَ أَرْجُلَکمْ إِلى الْکَعْبَینِ وَ إِن کُنتُمْ جُنُباً فَاطهَّرُوا وَ إِن کُنتُم مَّرْضى أَوْ عَلى سفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِّنکُم مِّنَ الْغَائطِ أَوْ لَمَستُمُ النِّساءَ فَلَمْ تجِدُوا مَاءً فَتَیَمَّمُوا صعِیداً طیِّباً فَامْسحُوا بِوُجُوهِکمْ وَ أَیْدِیکُم مِّنْهُ مَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیَجْعَلَ عَلَیْکم مِّنْ حَرَجٍ وَ لَکِن یُرِیدُ لِیُطهِّرَکُمْ وَ لِیُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَیْکُمْ لَعَلَّکمْ تَشکُرُونَ(6)

ترجمه :

6 - اى کسانى که ایمان آورده اید هنگامى که براى نماز بپاخاستید صورت و دستها را تا آرنج بشوئید و سر و پاها را تا مفصل (یا برآمدگى پشت پا) مسح کنید و اگر جنب باشید خود را بشوئید (غسل کنید) و اگر بیمار یا مسافر باشید یا یکى از شما از محل پستى آمده (قضاى حاجت کرده ) یا با زنان تماس گرفته باشید (آمیزش جنسى کرده اید) و آب (براى غسل یا وضو) نیابید با خاک پاکى تیمم کنید و از آن بر صورت (پیشانى ) و دستها بکشید، خداوند نمى خواهد مشکلى براى شما ایجاد کند بلکه مى خواهد شما را پاک سازد و نعمتش را بر شما تمام نماید شاید شکر او را بجا آورید.

تفسیر :

پاک سازى جسم و جان

در آیات سابق ، بحثهاى گوناگونى درباره ((طیبات جسمى و مواهب مادى )) مطرح شد، در این آیه به ((طیبات روح )) و آنچه باعث پاکیزگى جان انسان مى گردد، اشاره شده است و قسمت قابل ملاحظهاى از احکام وضو و غسل و تیمم که موجب صفاى روح است ، تشریح گردیده ، نخست خطاب به افراد با ایمان کرده ، احکام وضو را به این ترتیب بیان مى کند:

((اى کسانى که ایمان آورده اید هنگامى که براى نماز بپاخاستید صورت و دستهاى خود را تا آرنج بشوئید و قسمتى از سر و همچنین پا را تا مفصل (یا برآمدگى پشت پا) مسح کنید.

(یا ایها الذین آمنوا اذا قمتم الى الصلوة فاغسلوا وجوهکم و ایدیکم الى المرافق و امسحوا برؤ وسکم و ارجلکم الى الکعبین ).

در آیه حدود صورت ، که باید در وضو شسته شود توضیح داده نشده ولى در روایات ائمه اهلبیت (علیهمالسلام ) که وضوى پیامبر (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) را مشروحا بیان کرده اند.

1 - حد صورت از طرف طول از رستانگاه مو تا چانه و از طرف عرض ‍آنچه در میان انگشت وسط و ابهام (انگشت شست ) قرار مى گیرد، ذکر شده و این در حقیقت توضیح همان معنائى است که از کلمه ((وجه )) در عرف فهمیده مى شود، زیرا وجه همان قسمتى است که انسان به هنگام برخورد بر دیگرى با آن مواجه مى شود.

2 - حد دست که باید در وضو شسته شود، تا آرنج ذکر شده ، زیرا مرافق جمع ((مرفق )) به معنى ((آرنج )) است ، و چون هنگامى گفته شود دست را بشوئید ممکن است به ذهن چنین برسد که دستها را تا مچ بشوئید، زیرا غالبا این مقدار شسته میشود، براى رفع این توهم مى فرماید: تا آرنج بشوئید

(الى المرافق ).

و با این توضیح روشن مى شود، کلمه ((الى )) در آیه فوق تنها براى بیان حد شستن است نه کیفیت شستن ، که بعضى توهم کرده اند و چنین پنداشته اند که آیه مى گوید: باید دستها را از سر انگشتان به طرف آرنج بشوئید (آنچنانکه در میان جمعى از اهل تسنن رائج است ).

توضیح اینکه این درست به آن میماند که انسان به کارگرى سفارش ‍میکند دیوار اطاق را از کف تا یک متر، رنگ کند، بدیهى است منظور این نیست که دیوار از پائین به بالا رنگ شود، بلکه منظور این است که این مقدار باید رنگ شود نه بیشتر و نه کمتر.

بنابراین فقط مقدارى از دست که باید شسته شود در آیه ذکر شده ، و اما کیفیت آن در سنت پیامبر (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) که بوسیله اهلبیت به ما رسیده است آمده است و آن شستن آرنج است به طرف سر انگشتان .

باید توجه داشت که ((مرفق )) هم باید در وضو شسته شود، زیرا در اینگونه

موارد به اصطلاح غایت داخل در مغیا است یعنى حد نیز داخل در حکم ((محدود)) است .

3 - کلمه ((ب‍)) که در ((برؤ وسکم )) مى باشد طبق صریح بعضى از روایات و تصریح بعضى از اهل لغت به معنى ((تبعیض )) مى باشد، یعنى قسمتى از سر را مسح کنید که در روایات ما محل آن به یکچهارم پیش سر، محدود شده و باید قسمتى از این یکچهارم هر چند کم باشد با دست مسح کرد - بنابراین آنچه در میان بعضى از طوائف اهل تسنن معمول است که تمام سر و حتى گوشها را مسح مى کنند، با مفهوم آیه سازگار نمى باشد.

4 - قرار گرفتن ((ارجلکم )) در کنار ((رؤ وسکم )) گواه بر این است که پاها نیز باید مسح شود نه اینکه آن را بشویند (و اگر ملاحظه مى کنیم ((ارجلکم )) بفتح لام قرائت شده بخاطر آن است که عطف بر محل ((برؤ وسکم )) است نه عطف بر ((وجوهکم ))).

5 - کعب در لغت بمعنى برآمدگى پشت پاها و هم بمعنى مفصل یعنى نقطه اى که استخوان ساق پا با استخوان کف پا مربوط میشود آمده است .

سپس به توضیح حکم غسل پرداخته و چنین مى فرماید: ((و اگر جنب باشید غسل کنید)).

(و ان کنتم جنبا فاطهروا).

روشن است که مراد از جمله ((فاطهروا)) شستن تمام بدن مى باشد، زیرا اگر شستن عضو خاصى لازم بود مى بایست نام آن برده شود، بنابراین هنگامى که مى گوید خود را شستشو دهید، مفهومش ‍شستشوى تمام بدن است ، نظیر این در سوره نساء آیه 43 نیز آمده است که میگوید: حتى تغتسلوا.

((جنب )) - همانطور که در جلد سوم تفسیر نمونه ذیل آیه 43 سوره نساء اشاره کرده ایم - مصدرى است که بمعنى ((اسم فاعل )) آمده ، و در اصل بمعنى ((دور شونده )) است زیرا ریشه اصلى آن که ((جنابت )) بمعنى ((بعد)) و دورى است ، و اگر شخص ‍ ((جنب )) به این عنوان نامیده مى شود بخاطر آن است که باید در آن حال ، از نماز و توقف در مسجد و مانند


دانلود با لینک مستقیم


تفسیر سوره المائده