یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت بررسی سیستمهای کنترل و حفاظت سیستم های سوخت رسانی ، هیدرولیک ، روغن روانکاری و خنک کاری

اختصاصی از یاری فایل دانلود پاورپوینت بررسی سیستمهای کنترل و حفاظت سیستم های سوخت رسانی ، هیدرولیک ، روغن روانکاری و خنک کاری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت بررسی سیستمهای کنترل و حفاظت سیستم های سوخت رسانی ، هیدرولیک ، روغن روانکاری و خنک کاری


دانلود پاورپوینت بررسی سیستمهای کنترل و حفاظت سیستم های سوخت رسانی ، هیدرولیک ، روغن روانکاری و خنک کاری

فهرست مطالب:

مقدمه

فصل یک – تشریح نیروگاه و سیستم های جانبی

فصل دو – سیستم سوخت رسانی

فصل سه – سیستم روغن هیدرولیک

فصل چهار – سیستم روغن روان کاری و روغن بالا برنده

ضمیمه – ولو ها

ضمیمه هشت – symbols

-------

با توجه به اهمیت تولید برق، نیروگاهها یکی از نقاط استراتژیک به حساب می آیند . به همین دلیل با توجه به اهمیت موضوع دراین پروژه سعی شده است نحوه عملکرد و چگونگی تولید برق مورد بررسی و تشریح قرار

گیرد .

به علت گستردگی موضوع تجهیزات موجود در نیروگاه به طور اجمالی تشریح شده و تنها  چند بخش خاص مورد بررسی قرار گرفته اند  که شامل  " سیستمهای کنترل  و حفاظت  سیستم های سوخت رسانی، هیدرولیک ،

روغن روانکاری و بالابرنده "  می باشند .   همچنین  با توجه به رشته تحصیلی ، بیشتر به ابزار دقیق توجه شده و از مکانیک فقط در حد ملموس شدن بحث استفاده شده است.

درتشریح موارد فوق نحوه عملکرد انواع valve ها و علت قرارگیری آنها در مکان های مورد نظربررسی  شده است همچنین تمام سیستم های مزبور با توجه به P&ID های مربوطه تشریح شده وجزئیات مورد نیاز

اعم  از آلارم ها و تریپ هایی که برای سیستم ایجاد میشود بیان شده است .  

فصل یک  : تشریح نیروگاه و سیستمهای جانبی

1-1  تشریح کلی نیروگاه                                                                                                       

1-2 سیستم های جانبی موجود در نیروگاه                                                             

1-3 سیستم KKS

1-1 تشریح کلی نیروگاه :

نیروگاه  شیروان ، نیروگاهی حلقه باز ( فقط شامل واحدهای گازی ) بوده و شامل  تجهیزات  اصلی  زیر می باشد :

 واحد توربین گازی

 ژنراتور

 سوخت نیروگاه گاز طبیعی بوده واز گازوئیل بعنوان سوخت دوم استفاده می شود.

نیروگاه  فوق  در حال  حاضر یک  نیروگاهی  حلقه باز 6  واحدی  با  توربین های  V94.2  و  ژنراتورهای مربوطه می باشد که امکان سیکل ترکیبی شدن آن با 6 واحد توربین گاز مذکور و 3 واحد توربین بخار پیش

بینی شده است .

عمده ترین مشخصات توربین هایV94.2  عبارتند از :

تک محور    Single Shaft

انتقال سرعت از سمت سرد ماشین (سمت کمپرسور)       Cold End Drine       

 دو سوخته، گاز طبیعی و گازوئیل      Dual Fuel System                                                                        

توربین گازی پایدار و مقاوم         Heavy Duty Gas Turbine    

 فرکانس بهره برداری  50 هرتز    50HZ Operation         

که برای گرداندن ژنراتور در بار پایه (base) و بار حداکثر (peak) بسیار مناسب می باشد .

توان بار پایه خروجی در شرایط  ISO عبارتند از :

159MW      با سوخت گاز

155.5MW     با سوخت مایع سبک

چیدمان  تک محوری اجازه می دهد  توربین گاز ، کمپرسور هوا را خود مستقیما و بدون  نیاز به  ژنراتور بچرخاند. احتراق گاز یا سوخت مایع در دو محفظه احتراق متقارن، توسط مشعل هایی که  در دو طرف توربین

قرار دارند انجام می شود. هر محفظه احتراق دارای 8 مشعل می باشد. هوا با گذشتن از کانال مکش وعبور از فیلترها و صدا خفه کن ها  وارد کمپرسور می شود ، در کمپرسور فشار هوا تقریبا تا   bar    11

افزایش می یابد. هوای فشرده  به سمت مشعل ها (بالای هر محفظه احتراق) هدایت و در اتاق احتراق سوخته می شود. گازهای داغ و سوخته شده  از طریق توربین به توان مکانیکی تبدیل می شود. ژنراتور از طریق

شفت میانی واز سمت کمپرسور به محور "کمپرسور- توربین" متصل شده است. توان الکتریکی تولید  شده توسط  ژنراتور از طریق ترمینالهای آن تحویل ترانس میگردد.گازهای خروجی در دمای تقریبی 545 درجه

سانتیگراد از طریق دیفیوزر محوری به فشار اتمسفر رسیده، گازها از طریق یک اگزوز عمودی در هوای آزاد تخلیه می گردد.

1-2 سیستم های جانبی موجود در نیروگاه :

سیستم هوای ورودی AIR INTAKE

سیستم BLOW OFF

سیستمCO2  گاز خنثی

سیستم شستشوی کمپرسور

سیستم تخلیه DRAING SYSTEM

سیستم جرقه زنی ونظارتگر شعله

سیستم خنک سازی توربین  COOLING

سیستم آتش نشانی

که در اینجا تشریح کلی هر یک از این قسمتها بیان شده است .

1-2-1 سیستم AIR INTAKE :

 این سیستم  به منظور فیلتر کردن هوای ورودی به اتاق احتراق V94.2  طراحی شده است . هوای ورودی از طریق سیستم  

AIR INTAKE وارد کمپرسور شده و سپس دراتاق احتراق مورد استفاده قرار میگیرد . همچنین از بین بردن صدای حاصل  از کمپرسور در محیط  اطراف  از وظایف اصلی سیستم AIR INTAKE است. همچنین

برخی از وظایف دیگر که توسط  سیستم های فرعی انجام می شوند عبارتند از :

- سیستمAnti Icing  (ضد یخ زدگی) جهت جلوگیری از تشکیل یخ در هوای ورودی به کمپرسور، از یک مدار هوای فشرده با دمای بالا برای جلوگیری از یخ زدگی استفاده می کند .

- سیستمJet  Pulse  جهت تمیز کردن فیلترها

 - دمپر جهت جداسازی ناحیه کمپرسور

- ناحیه مخصوص تعمیر ونگهداری به همراه جرثقیل برای فیلتر

هوا از سطوح ما بین 10 تا  22  متری وارد  سیستم Air Intake   می شود . هوا  از طریق  یک  توری محافظ پرنده (bird screen) و یک توری  مخصوص حشرات که در پیشانی  هودها قرار دارند وارد

می شوند بعد از دیفیوزرهای Anti Icing  شبکه محافظت از شن قرار دارد .

راندمان جداسازی ذرات در اثر افزایش سرعت هوا کاهش می یابد .

پس از این مرحله فیلترهای اصلی قرار دارند این فیلترها در تعداد 1200 عدد از نوع کارتریج ، هرکدام به طول 600 و قطر خارجی 325 بوده  که  به صورت زوج  در 600  قاب افقی قرار گرفته و با پیچ

محکم  شده اند . در این سیستم تمییزکاری فیلتر از قبل تعیین نشده و بستگی به میزان آلودگی، کثیفی و رطوبت هوا دارد.

1-2-2 سیستم BLOW OFF :

کمپرسور محوری توربین گاز برای کاردر دور نامی Blow Off طراحی شده است. در سرعتهای زیر سرعت مجاز (3000 )  طبقات جلوی  کمپرسور در اثر قطع جریان هوا روی پره ها  تحت  فشار یا با  بار

خیلی سنگین قرار می گیرند. این پدیده  خطرات زیادی  را برای پره های  کمپرسور ناشی از تنش های سنگین خمشی و بالا رفتن دما ایجاد می کند . به خاطر آنکه در هنگام راه اندازی و توقف، واحد  باید از دورهای

پایین عبور کند ضروری است  که دبی  حجمی  وارده   به  طبقات   کمپرسور را در این مراحل طوری  تنظیم  نمود  که  خطر Blow Off  کمپرسور از بین برود. بدین منظور از سیستم  Blow Off  استفاده می

شود .

دو لوله Blow Off به  طبقه 5 کمپرسور و یک  لوله نیز به  طبقه  دهم  کمپرسور متصل است . لوله های Blow Off  هوای کمپرس شده را مستقیما  به  داکت خروجی  اگزوز پس از توربین هدایت می کنند. هر

لوله  Blow Off به یک شیر مجهز است که برای خروج هوا درمسیر اگزوز بازمی شود. قبل از راه اندازی واحد هر سه مسیر Blow Off باید باز باشند. اگر شیرهای Blow Off در حین کار واحد کاملا (یا

بخشی) باز باشندراندمان توربین گاز کاهش می یابد، در زمان تریپ فورا باز می شوند باز و بسته شدن کلیه شیرهای Blow Off  به صورت نئوماتیکی می باشند .

-2-3  سیستمCO2  گاز خنثی :

 سیستم آتش نشانی این بخش، یک سیستم حفاظت در برار حریق در محیط بسته است و شامل بخشی از نیروگاه به شرح زیر است :

محفظه توربین

محفظه ژنراتور

ساختمان کنترل و الکتریک توربین گاز ( Mesa)

این سیستم شامل دو قسمت زیر است :الف) سیستم اطفاء حریق

ب) سیستم کنترل و اعلام حریق

سیستم آتش نشانی برای آشکارسازی سریع آتش  در منطقه حفاظت  شده  و برای خاموش  کردن آتش توسط سیستم اطفاء حریق ثابت در قسمتهای  با  امکان وقوع آتش به صورت پراکنده  به کار می رود .

1-2-4    سیستم آتش نشانیCO2 :

 لوله های متصل شده به یک منبع CO2  با نازلهای تخلیه CO2  تجهیز شده است که CO2  را به تجهیزات یا اتاق های حفاظت شده  می برد . سیستم CO2  از نوع  فشار بالا  با واکنش سریع می باشد . CO2 در

سیلندرهای فولادی  تحت فشار ذخیره  می شود که به شبکه  توزیع وصل می گردد  و بطور اتوماتیک توسط اعلام حریق نصب شده در مناطق حفاظت شده  فعال می گردد 

فن های تهویه هوا توسط سیستم آتش نشانی متوقف می شود  بنابراین  آن  فنها در صورتی که  آتشی آشکار شود متوقف خواهد شد و تنظیم کننده سیستم  تهویه هوا در زمان بروز آتش سیستم  را متوقف می کند. درهای

محافظ در برابر آتش که به طور خودکار بسته می شود جهت اتاقهای حفاظت شده در مقابل CO2 فراهم می شود .

 شامل 94 اسلاید POWERPOINT


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت بررسی سیستمهای کنترل و حفاظت سیستم های سوخت رسانی ، هیدرولیک ، روغن روانکاری و خنک کاری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.