فرمت فایل :power point (قابل ویرایش) تعداد صفحات :55 صفحه
بخشی از اسلایدها:
بیان مسئله:
نکته مشترکی که در اکثر تحقیقات مربوط به تشخیص فرصت به چشم میخورد تاکید بر نقش کلیدی اطلاعات در شناسایی فرصت توسط افراد است. کارآفرین باید بتواند به طریقی اطلاعات مربوط به صنایع خاص، تکنولوژیهای در دسترس، بازار و سیاستهای دولت را بدست آورد، تفسیر کند و در جهت ایجاد و رشد کسب و کار خود از آنها استفاده کند.
یکی از منابع بالقوه چنین اطلاعاتی که در تحقیقات پیشین توجه زیادی به آن نشده است، تماسهای کارآفرین با سایر افراد است. پژوهش سینگ (2000)، آرنیوس (2005) و ازگن (2006) نشان دادند که کارآفرینان با شبکههای اجتماعی بزرگتر فرصتهای بیشتری را تشخیص میدهند مطابق مدل اوزگن و همکاران منابع اجتماعی اطلاعات عبارتند از: حضور مربی و راهنما، افراد خانواده و دوستان نزدیک، شبکههای صنعتی غیررسمی و اجتماعات حرفهای.
باتوجه به اینکه رشد وتوسعه کسب وکارهای کوچک و متوسط در صنایع غذایی کشور بسیار چشمگیر است لذا پژوهش حاضر درصدد است به این مساله پاسخ بدهد که آیا منابع اجتماعی اطلاعات تاثیری بر تشخیص فرصتهای کارآفرینی در کسب و کارهای کوچک و متوسط صنایع غذایی فعال در شهر تهران دارند؟
هدف تحقیق:
بررسی تاثیر منابع اجتماعی اطلاعات بر تشخیص فرصت در کسب و کارهای کوچک و متوسط
تعیین تاثیر استفاده از شبکههای غیررسمی صنعتی(به عنوان یک منبع اطلاعات) بر تشخیص فرصت در کسب و کارهای کوچک و متوسط؛
تعیین تاثیر تکیه بر اعضای خانواده و دوستان نزدیک بر تشخیص فرصت در کسب و کارهای کوچک و متوسط؛
تعیین تاثیر شرکت در اجتماعات حرفهای بر تشخیص فرصت در کسب و کارهای کوچک و متوسط؛
تعیین تاثیر اتکا به مربی بر تشخیص فرصت در کسب و کارهای کوچک و متوسط؛
تعیین اثر تعدیلکنندگی خودکارآمدی شخصی کارآفرینان بر تاثیر منابع اجتماعی اطلاعات بر تشخیص فرصت.
تعیین اثر تعدیلکنندگی الگوی ذهنی افراد بر تاثیر منابع اجتماعی اطلاعات بر تشخیص فرصت.
تعیین اثر تعدیلکنندگی ضریب کارآفرینی بر تاثیر منابع اجتماعی اطلاعات بر تشخیص فرصت.
فرضیه:
منابع اجتماعی اطلاعات بر تشخیص فرصت اثر مثبت دارد.
مرور ادبیات:
بررسی ادبیات تشخیص فرصت نشان میدهد شناسایی فرصت حاصل کسب اطلاعات، انباشت اطلاعات، بازیابی بهموقع و پردازش صحیح آنهاست. بعضی افراد نسبت به دیگران احتمال بیشتری دارد فرصتها را تشخیص دهند زیرا:
آنها به انواع معینی از اطلاعات دسترسی بهتری دارند؛
آنها قادر به استفاده و بهکارگیری این اطلاعات هستند (شین و بارون، 2005، ص 68).
پاورپوینت درباره بررسی تاثیر منابع اجتماعی اطلاعات بر تشخیص فرصت در کسب و کارهای کوچک و متوسط صنایع غذایی شهر تهران