لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"
فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات: 113
مقدمه:
امروزه سازمانها با حجم انبوهی از اطلاعات و دانش روبرو هستند که اداره و بهره برداری صحیح از آن به دغدغه ای بزرگ برای این سازمانها تبدیل شده است. اما در این میان سازمانهایی موفق هستند که به کمک ابزارهای مدیریتی و فناوری های نوین ، از فرصت های ایجاد شده به نفع خود استفاده کنند. (بهات،٢٠٠١،٧٨).
مدیران سازمانهای دانش محور ، فناوری اطلاعات را به عنوان نیروی محرکه و عامل موثر در پیشرفت و موفقیت مدیریت دانش و غلبه بر چالشها به کار می گیرند. آنچه موجب تسهیل فرایند مدیریت دانش و تبدیل آن به مزیت رقابتی شده است ، نقش پشتیبانی کننده فناوری اطلاعات است .فناوری اطلاعات به عنوان مهمترین عامل تواناساز فرایند مدیریت دانش(سرینیواسان،٢٠٠٤:٦٨) با سرعت و دقت بالا اجرای فرایند مدیریت دانش را به طور چشمگیری بهبود بخشیده است.(لی و هنگ،٢٠:٢٠٠٢)
همان طور که در بالا اشاره شد یکی ازموضوعات موثر برمدیریت دانش سازمانی ،پیشرفت های شگرف و خیره کننده فن آوری اطلاعات (IT) می باشد که یکی پس از دیگری رخ می دهد. این امر باعث توجه و سرمایه گذاری قابل توجه سازمانها گردیده است . دراین زمینه مشکل آن است که سازمانها بطور یک جانبه و بدون درنظرگرفتن تمامی ابعاد و زمینه های مربوط در فن آوری اطلاعات سرمایه گذاری می نمایند. این کار باعث شده است تا آن بخش از پایگاه دانش که به راحتی ازقابلیت فرموله شدن برخوردار است ( یعنی به آسانی بین افراد مورد ارتباط اطلاعاتی قرار می گیرد) محور توجه و تأکید قرار گیرد و در مقابل دانش ضمنی علی رغم تأکید و توجه ادبیات موضوع برنقش غیرقابل انکار آن درتعیین میزان توان رقابتی سازمان در بازار متلاطم و اقتصاد جهانی ، صرفاً به دلیل فقدان قابلیت فرموله شدن درحاشیه قرار گیرد. فنّاوری اطلاعات به عنوان یک منبع مولد برای افزایش رشد اقتصادی، بهرهوری و رضایت مندی مصرف کننده شناخته می شود که نقش اساسی در افزایش کیفیت خدمات ارتباطی دارد.
بررسی رابطه بین استفاده از فناوری اطلاعات با کیفیت خدمات در صنعت بیمه (مطالعه موردی بیمه آسیا استان مازندران)