مقالات علمی پژوهشی کامپیوتر با فرمت Pdf صفحات 14
چکیده:
شبکههای موردی وسایل نقلیه یا VANET ها به سرعت درحال ظهور و به خصوص به چالش کشیدن کلاس
MANET ها هستند. شبکه VANET از یکسری خودرو تشکیلشده است که در حقیقت معرف گرههای
شبکه میباشند . خودروها بهصورت کاملاً خودمختار با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و هیچ ایستگاه یا گره
مرکزی، مدیریت و کنترل شبکه را بر عهده ندارد. در فناوری VANET از Wi-Fi ، بلوتوث و دیگر
پروتکلهای سیار، بهعنوان استاندارد در حال رشد برای ارتباط بین گرهها مانند واحد وسیله به وسیله نقلیه یا
وسیله نقلیه به کنار جاده استفاده شده است. گرههای بیسیم در VANET خودروهایی هستند که سریعتر از
گرههای معمولی در MANET هستند و نمونههای متحرک خودروها محدود به نقشه های جاده میشوند و
بنابراین بیشتر قابل پیشبینی هستند، الگوریتم مسیریابی ارایه شده برای MANET لزوما برای VANET
مناسب نیست. در سالهای اخیر توجه به ارتباطات بین وسایل نقلیه، به خصوص در حوزهی مسیریابی و مسائل
ایمنی مرتبط با محیط افزایش یافته است زیرا مسیریابی، در دسترس بودن رابطها، ارتباط مناسب و حرکت با
کیفیت وسایل نقلیه مشکلات امروز میباشند. برای طراحی انعطافپذیر، معیارهای متریک باید در نظر گرفته
شوند. عملکرد پیوسته وابسته به رابط بیسیم میباشد، بنابرین روش مسیریابی باید حالت چندهاب را مدنظر
داشته باشد.از این رو در تحقیق سعی می شود ابتدا به بررسی مختصری از شبکه های بین خودرویی پرداخته و
سپس در بخش اصلی این تحقیق به بررسی پرتکل های مسیریابی شبکه های بین خودریی پرداخته خواهد شد و
مقایسه ای بین این پرتکل ها انجام خواهد شد.
واژگان کلیدی:: شبکه های بین خودرویی، مسیریابی، پروتکل های مسیریابی،مسیریابی فرصت طلبانه
بررسی پروتکل های مسیریابی در شبکههای بین خودرویی