یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مطالعات رساله ایستگاه راه آهن در 173 صفحه ورد .doc

اختصاصی از یاری فایل دانلود مطالعات رساله ایستگاه راه آهن در 173 صفحه ورد .doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مطالعات رساله ایستگاه راه آهن در 173 صفحه ورد .doc


دانلود مطالعات رساله ایستگاه راه آهن در 173 صفحه ورد .doc

دانلود مطالعات رساله ایستگاه راه آهن در 173 صفحه ورد .doc

 

 

 

 

حرکت و مفهوم آن

در فیزیک حرکت زمانی اتفاق می افتد که جسمی از نقطه ای به نقطه دیگر تغییر مکان یابد . ولی شاید مفهوم فیزیکی حرکت تنها جزئی از مفهوم حرکت در هنر باشد . حرکت در هنر وسیله ای است برای درک فضا تمامی هنرها وجود خود را از طریق خلق فضا به دست می آورند . حال که این فضا خلق شده است وسیله ای لازم است تا آن را درک نماییم و حرکت اولین چیزی است که در این میان خود نمایی می کند .

حرکت در فیزیک یعنی جابجایی یک جسم دریک محیط که تماماً از جنس ماده است ؛ جسمی مادی در محیطی مادی از نقطه ای مادی به نقطۀ مادی دیگری انتقال می یابد . اما حرکت در هنر یعنی پرواز روح ، یعنی خروج از دنیای ماده و سفر به دنیای خیال ؛ خیالی که می تواند در محیطی مادی اتفاق بیفتد . انسانها متولد می شوند ، رشد می کنند و می میرند . و این...................................

 

شناخت ایستگاه های راه آهن

2-2-تعریف ایستگاه و فعالیت های آن

ایستگاه راه آهن از جنبه های مختلفی قابل تعریف است. از نظر ترافیکی ایستگاه محلی برای ارائه انواع سرویس های مورد نیاز به بار و مسافر است. از نظر فنی، ایستگاه محلی است که در آن خدمات فنی مورد نیاز به ناوگان ارائه میشود و نهایتاً از نقطه نظر بهره برداری، ایستگاه محلی است که در آن امکان تشکیل، تفکیک و قبول و اعزام و کنترل بر سیر قطارها فراهم میشود.

طبق دستورالعمل کامپاکس، منظور از استگاه محوطه ای است که در آن یک قطار بتواند در محدوده مشخص شده ای (در یک حریم مشخص شده ای) بمنظور سوار و پیاده کردن مسافر و تخلیه و حمل و نقل بار، جهت عبور قطارها یا گذشتن آنها از مقابل یکدیگر و یا بمنظور هر نوع مانور لازم، خواه به طور عادی وخواه در موارد اضطراری، توقف نماید.

در این بند در واقع ایستگاه از بعد ترافیکی و بهره برداری مورد توجه قرار گرفته است. با جمع بندی تعاریف ارائه شده می توان برای ایستگاه راه آهن تعریف کلی زیر بیان نمود:

ایستگاه راه آهن محوطه است که مجموعه از خطوط و سوزنهای بهم پیوسته و ساختمانهای اداری و مسکونی و سکوهای بار و مسافر و تجهیزات تخلیه و بارگیری و سرویس ناوگان در آن قرارداد و کلیه سرویس های مربوط به بار و مسافر و ناوگان، در آن قابل ارائه میباشد.

البته لازم به ذکر است که وسعت و تجهیزات هر ایستگاهی بستگی به سطح سرویس تعریف شده برای آن ایستگاه دارد و نیازی نیست که کلیه ایستگاههای راه آهن تمامی تجهیزات و تأسیسات مشابه را داشته باشند.

در هریک از ایستگاه های راه آهن تمام و یا بخشی از فعالیتهای ذیل قابل انجام میباشد:

  • تبادل مسافر
  • تخلیه و باگیری کالا
  • کنترل تردد قطارها
  • امکان عبور قطارها در نقط تلاقی در مسیرهای یک خطه
  • امکان سبقت گیری قطارهای سریع السیر و ویژه
  • انجام سرویس برای واگن ها و لکوموتیوها
  • تعویض لکوموتیو و تغییر سیستم راهبری و هدایت لکوموتیو
  • اتصال و یا انفصال واگنهای باری و مسافری
  • تنظیم واگن ها و عملیات مانور به منظور تشکیل قطار جدید، مستقر نمودن لکوموتیوها در آشیانه لکوموتیو و غیره
  • انجام عملیات در مواقع اضطراری نظیر وقوع سوانح در باک و یا خرابیهای ناوگان و غیره

تعداد خطوط، ساختمانها و تاسیساتی که معمولاً برای یک ایستگاه می بایتس پیش بینی گردد بستگی به نوع و حجم فعالیت هایی دارد که در آن ایستگاه انجام خواهد شد.

 

 

2-3-2-علل احداث ایستگاه

در طول انجام عملیات طرح مسیر و تعیین مسیر بین دو نقطه A و B گاهاً شرایطی پیش می آیند که مجبور به احداث ایستگاه میشویم. دلایل احداث ایستگاه را میتوان به شرح زیر دانست:

1-جذب مسافر

در طول مسیر اتصال نقطه A به نقطه B قطعاً نقاطی وجود دارند که با حداث مسیر راه آهن و عبور از آن نقاط برای راه آهن ترافیک مسافری تولید خواهند کرد . لذا لازرم است که در این نقاط ایستگاه احداث شود. البته باید توجه کرد کمه برای هر منطقه ای که مسافر داشته باشد، لزوماً احداث ایستگاه توجیه نخواهد داشت، زیرا که تعداد مسافر و توزیع آن در طول سال هم مهم میباشد. چرا که احداث ایستگاه نیاز به سرمایه گذاری بالایی دارد و چنانچه بازگشت سرمایه ای وجود نداشته باشد این مطلب توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

نکته دگیری که باید به آن توجه شود هدف اولیه از احداث مسیر است که همان ترافیک مبدا و مقصد میباشد. یعنی نباید ترافیک مبدا و مقصد را فداری ترافیک طول مسیر نمود.

از نقاط جذب مسافر برای راه آهن های بین شهری شهرهای بزرگ هستند. برای راه آهن های داخل شهری و متروها، از نقاط جذب مسافر میتوان فرودگاهها، ترمینال ها و یا محلهای شلوغ شهر مثل مرکز شهرها، فروشگاههای بزرگ، مکانهای آموزشی نظیر دانشگاهها و حتی شهرک های حومه ای که در کنار شهرهای بزرگ توسعه یافته اند، را نام برد.

2-جذب بار

یکی دیگر از دلایل احداث ایستگاه در یک منطقه جذب بار میباشد. نقاطی که تولید بار میکنند اغلب قطب های صنعتی، کشاورزی و معادن هستند که معمولاً در کنار این قطب ها در صورت توجیه، ایستگاه احداث میشود.

گاهی هم احداث ایستگاه برای قطب های مصرف کننده میباشد که در واقع احتیاج به مواد اولیه برای تولید دارند. برای مثال میتوان صنایع پتروشیمی و یا ذوب آهن را نام برد که میتواند مواد اولیه مصرفی خود را توسط راه آهن حمل کنند.

از دیگر محلهای تولید بار میتوان مبادی ورودی کشور را نام برد که در واقع محل ورود اقلام وارداتی به کشور میباشند. معملواض در این محل ها یاتگاهایی احداث میشوند که امکانات تخلیه و بارگیری و انبارهایی با وسعت کافی و آنها پیش بینی شده باشد.

 

3-تعمیرات و تعویض و بازدید ناوگان و سیستم راهبردی

در طول شبکه و در طول یک مسیر معمولاً پس از طی چند صد کیلومتر لازم میشود که ناوگان تعویض شده و یا آنکه بازدید شود و از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل شود. فواصل این نقاط که در آن بازدید ناوگان صورت میگیرد، بستگی به وضعیت ناوگان و طول عمر آن و فواصل بین عمیرات ناوگان صورت میگیرد، بستگی به وضعیت ناوگان و طول عمر آن و فواصل بین عمیرات ناوگان دارد البته شرایط بهره برداری هم تاثیر گذار هستند. در داخل این ایستگاهها باید تجهیزات بازدید ناوگان تعبیه شده و همچنین چنین نیروهای متخصص هم در آن استفاده شود. علاوه بر آن در این ایستگاهها باید کارگاههای مختلف تعمیرات واگن و دیزل هم قرار داشته باشند. در بخشهای بعدی به تفصیل در مورد این ایستگاهها و تجهیزات آنها بحث خواهد شد.

 

4-بالابردن ظرفیت شبکه

گاهی هدف از احداث ایستگاه بالا بردن ظرفیت شبکه میباشد. برای مثال فرض کنید که بین A و B ایتسگاهی احداث نشود اگر زمان سیر بین A و B، 6 ساعت باشد و مسیر یک خطه باشد، در آن صورت با فرض زمان 6 ساعت برای عملیات تعمیر و نگهداری، روزانه تعداد 3 زوج قطار میتواند از این مسیر عبور کند. حال اگر که یک ایستگاه در بین مسیر احداث شود و پر بود حرکت به 3 ساعت تقلیل یابد در آن صورت 6 زوج قطار میتواند از یان مسیر در شبانه روز عبور کنند.

احداث ایستگاه در واقع اجازه تلاقی و سبقت را به قطارها میدهد تلاقی در مسیرهای یک خطه اتفاق می افتد. هنگامی که دو قطار به سمت یکدیگر می آیند لازم است که یک قطار.......................

 

دانلود مطالعات رساله ایستگاه راه آهن , دانلود رساله ایستگاه راه آهن , دانلود مطالعات ایستگاه راه آهن , رساله ایستگاه راه آهن , مطالعات ایستگاه راه آهن , طراحی ایستگاه راه آهن , دانلود رساله طرح نهایی ایستگاه راه آهن


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مطالعات رساله ایستگاه راه آهن در 173 صفحه ورد .doc
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.