یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله تکنولوژی صنعتی کاربرد دیگ های بخار

اختصاصی از یاری فایل مقاله تکنولوژی صنعتی کاربرد دیگ های بخار دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله تکنولوژی صنعتی کاربرد دیگ های بخار


مقاله تکنولوژی صنعتی کاربرد دیگ های بخار

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

 فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحات:47

مقدمه و تشکر

و با داشتن حدود 250 پرسنل و تولید روزانه 200 تن انواع محصولات لبنی شامل: ماست تازه ، ماست کم چرب ، ماست خامه ای ، پنیر ، خامه ، دوغ ، شیر پرچرب ، شیر کم چرب ، شیر کاکائو یکی از معتبر ترین شرکت های تولید لبنیات می باشد.

فرآیند تولید این شرکت بدین ترتیب می باشد. ابتدا پس از دریافت شیر از واحد پاستور می گذرد. در این واحد پس از غربال گیری  تنظیم چربی آن توسط دستگاههای مخصوص به واحد ماست بندی منتقل می شود. در این مرحله شیر در مخازن 5 تنی و 10 تنی تسیم بندی می شود. این تاکنرها دو جداره می باشد که در بین آنها بخار برای حرارت دادن شیر و آب سرد برای پایین آوردن دما بکار می رود  پس از ورد شیر به این مخازن ورودی بخار آن باز می شود. تا دمای شیر به حدود 80 درجه برسد سپس با پایین آوردن دما تا حدود 40 درجه به آن مایه ماست اضافه می کنند و سپس توسط دستگاههای تمام اتوماتیک در ظرفهای 500 و 1000 و 1500 گرمی بسته بندی می شود و بدین شکل تمام محصولات توسط بخار آب به دمای مطلوب می رسند. بخار آب توسط دیگ بخار که در واحد تاسیسات فنی قرار دارد تولید می شود. موضوع کار آموزی این جانب نیز راجع به تکنولوژی دیگ های بخار و کاربرد آنها می باشد که در مدت چهار ماه روی آن کار شد.

در پایان لازم می دارم از زحمات مدیر عامل شرکت چوپان آقای مهندس حسینی و آقای پویانفر مسئول بخش فنی کارخانه تشکر و سپاسگذاری کنم.

 تاریخچه و انواع دیگ های بخار:

همزمان با ورود بشر دوران صنعتی که با استفاده گسترده تر انسان از نیروی ماشینی در اوایل قرن هجدهم میلادی اغاز شد. تلاش های افرادی نظیر وات ، مارکیز و ... از انگلستان در ارتباط با گسترش بهره برداری از نیروی بخار و طراحی و ساخت دیگ های بخار شروع شد. دیگ های بخار اولیه از ظروف سربسته و از
ورق های آهن که بر روی هم برگردانده و پرچ شده بودند  و شامل اشکال مختلف کروی یا مکعب بودند ، ساخته شدند.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله تکنولوژی صنعتی کاربرد دیگ های بخار
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.