یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره یوگا 33 ص

اختصاصی از یاری فایل تحقیق درباره یوگا 33 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره یوگا 33 ص


تحقیق درباره یوگا 33 ص

دسته بندی : تربیت بدنی ،

فرمت فایل:  ورد ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

 


 قسمتی از محتوای متن ...

تعداد صفحات : 41 صفحه

یوگا چیست؟
یوگا در اصطلاح از همان ریشه لغت به معنی یوغ است و در اصل نوعی ریاضت است یعنی به زیر یوغ در آوردن تن و بریدن از پیوندهای خویش از زندگی و کشتن نفس بر اساس برنامه های دقیق و سخت به منظور یکی شدن روح فرد با روح عالم وجود, اما یوگا, امروزه معنی و مفهوم دیگری بخود گرفته و آن عبارت از انواع ورزشها و حرکات ویژه ای که فکر را متمرکز, روح را صیقل و طراوت بخشیده و جسم را نیرومند و نگرانیها و گرفتاریها را محو و نابود کرده و تن و روان را هماهنگ ساخته و راهی برای خودشناسی می‌باشد.

دکتر روگر گفته است ((منظور از ورزشهای یوگا تقویت نیروی معنوی است)).
یک نفر با تمرین و ممارست قدرت تمرکز و تخیل خود را زیاد می‌کند تا جاییکه به کمک تمرکز فکر می‌تواند به مرحله ای برسد که عجیب ترین کارها را انجام دهد و اعمال غیر ارادی اعضای مختلف بدن خود را به اعمال ارادی تبدیل نماید.
در هندوستان یوگی‌هایی هستند که با قدرت اراده و تمرکز فکر قادرند اعمال غیر ارادی انجام دهند, مثلا قادرند پیش گویی و غیب گویی کنند, از مسافت دور افکار دیگران را بخوانند, با حبس نفس هفته ها زیر خاک بمانند, از روی سطح آب رودخانه عبور کنند, طنابی را در فضا پرتاب کنند که بطور قائم و عمود قرار گیرد, انواع اسیدها را بنوشند, با اشاره بیماران را شفا دهند و خود را از زمین جدا و در فضا قرار دهند.
البته یوگی‌هایی که اعمالی مانند زنده دفن شدن یا نوشیدن اسیدها و سموم و روی آتش راه رفتن را علنا به معرض نمایش می‌گذارند, نمی توان در زمره یوگی‌های حقیقی نام برد, برخلاف یوگی‌های فوق، یوگی‌های حقیقی و اصلی از این صحنه سازی‌ها و نمایشات بیزارند و این اعمال را فساد و بد نامی و توهین به یوگا می‌دانند.
طرق مختلف یوگا تمرینات مختلف یوگا طرق گوناگونی دارد که یوگی‌ها هندی شش طریق از عوامل موثر و مهم یوگا را انتخاب کرده‌اند که ما در اینجا ذیلا بطور مختصر شرح می‌دهیم: جنانا یوگا - بهاکتی یوگا- کارما یوگا- منترا یوگا - هاتا یوگا - راجا یوگا جنانا یوگا: رسیدن به تمرکز فوق العاده ذهن و پیوستن به احدیت از طریق مطالعه و علم و شناسایی مانند دانشمندان و شاعران.
بهاکتی یوگا: رسیدن به تمرکز فوق العاده ذهن و پیوستن به احدیت از طریق عبادت و عشق و محبت.
کارما یوگا: رسیدن به تمرکز فوق العاده ذهن و پیوستن به احدیت از طریق کار و خدمت.
کاری که انجام آن بایستی برای خدا و خدمت به مردم باشد.
منترا یوگا: رسیدن به تمرکز فوق العاده ذهن و پیوستن به احدیت از طریق ذکر گفتن و افکار را بوسیله ادعیه و متمرکز ساختن.
  متن بالا فقط تکه هایی از محتوی متن مقاله میباشد که به صورت نمونه در این صفحه درج شدهاست.شما بعد از پرداخت آنلاین ،فایل را فورا دانلود نمایید 

 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود مقاله :  توجه فرمایید.

  • در این مطلب،محتوی متن اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در ورد وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی مقاله یا تحقیق مورد نظر خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد.
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل متن میباشد ودر فایل اصلی این ورد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد.
  • در صورتی که محتوی متن ورد داری جدول و یا عکس باشند در متون ورد قرار نخواهند گرفت.
  • هدف اصلی فروشگاه ، کمک به سیستم آموزشی میباشد.
  • توجه فرمایید که قیمت تحقیق و مقاله های این فروشگاه کمتر از 5000 تومان میباشد (به علت  اینکه بانک ها کمتر از 5تومان را انتقال نمیدهند) باید از کارت هایی استفاده نمایید که بتوان کمتر از مبلغ ذکر شده را پرداخت نمود.. در صورتی که نتوانستید پرداخت نمایید با پشتیبانی در تماس باشید،تا شمارا راهنمایی نمایند...

دانلود فایل   پرداخت آنلاین 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره یوگا 33 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.