یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درمورد طرح دزرس ریاضی دوم راهنمایی

اختصاصی از یاری فایل تحقیق درمورد طرح دزرس ریاضی دوم راهنمایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 9

 

به‌نام‌خدا

نام درس: ریاضی مقطع تحصیلی: دوم راهنمایی زمان تدریس: هر قسمت 20 دقیقه

موضوع درس: مساحت (مربع، مستطیل، متوازی‌الاضلاع، مثلث) (لوزی، ذوزنقه) نام دبیر: کعبی‌نژادیان

کلی:

1- فراگیران با روش محاسبه‌2- ی مساحت چهار ضلعی‌3- ها آشنا می‌4- شوند.

5- فراگیران با واحد اندازه‌6- گیری مساحت آشنا می‌7- شوند.

8- فراگیران با شیوه‌9- ی حل مسائل مربوط به مساحت چهارضلعی‌10- ها و مثلث آشنا می‌11- شوند.

دینی:

یا دانا باش یا جویای دانایی وگرنه هلاک شوی. مولا علی (ع)

1- فراگیران با اهمیت دانش و دانایی در زندگی آشنا می‌شوند.

رفتاری:

1- فراگیران بتوانند مساحت شکل‌2- ها را به کمک مساحت‌3- یاب اندازه‌4- گیری کنند.

5- فراگیران بتوانند مساحت به‌6- دست آمده را با واحد سطح بیان کنند.

7- فراگیران با همکاری اعضای گروه بتوانند یک مستطیل را به یک متوازی‌8- الاضلاع تبدیل کنند.

9- به‌10- طور کلی فراگیران با همکاری اعضای گروه بتوانند یک شکل (چهارضلعی) را به شکل دیگر تبدیل کنند و قانون ابقای مساحت را توضیح دهند.

11- فراگیران برای یافتن دستور مساحت شکل‌12- ها با هم مشورت می‌13- نمایند.

14- فراگیران با همکاری اعضای گروه در رابطه با درس پرسش‌15- هایی را مطرح می‌16- کنند.

17- فراگیر با راهنمایی معلم و کمک اعضای گروه پاسخ سؤالات مطرح شده را پیدا می‌18- کند.

کتاب، تخته‌سیاه، گچ سفید و رنگی، مقوای سفید و رنگی، قیچی، چسب، تخته ماهوتی

وسایل و رسانه‌ها

تلفیقی (یادگیری ـ مشارکتی، پرسش و پاسخ، توضیحی)

روش تدریس

یادآوری درس گذشته: (چهارضلعی‌ها)

ابتدا سؤالاتی درباره‌ی چهارضلعی‌ها می‌پرسم و به کمک پرسش‌های مطرح شده خاصیت‌های چهارضلعی‌های مهم را یادآوری می‌کنم.

ارزشیابی تشخیصی

  می‌خواهیم کف نمازخانه‌ی مدرسه را موکت کنیم. برای آنکه بفهمیم چقدر موکت نیاز داریم چه کنیم؟ دانش‌آموزان پاسخ می‌‌دهند: (مساحت نمازخانه را محاسبه کنیم.)

  یک نقاش دیوارهای خانه را رنگ کرده و به ازای هر مترمربع دیوار مبلغ معینی از ما پول خواسته. برای آنکه مطمئن شویم مبلغی که در پایان کار از ما خواهد گرفت، درست است چه کنیم؟ دانش‌آموزان پاسخ می‌دهند: (مساحت دیوارهای خانه را محاسبه کنیم.)

آماده‌سازی

فعالیت‌دانش‌آموزان

فعالیت‌ معلم

 

  فراگیران انجام می‌دهند.

  به چهارضلعی‌هایی که در اختیار دارید توجه کنید و محیط چهارضلعی‌ها را به من نشان دهید.

  فراگیران پاسخ می‌دهند: دور تا دور شکل.

  محیط یعنی کجای شکل؟

  فراگیران انجام می‌دهند.

  حالا مساحت شکل را به من نشان دهید.

  فراگیران پاسخ می‌دهند: سطح شکل، رویه‌ی شکل

  مساحت یعنی کجای شکل؟

  دانش‌آموزان توجه می‌کنند.

  پس از یادآوری واحد طول و اجزای آن به‌کمک مساحت‌یاب واحد مساحت را معرفی می‌کنم.

  فراگیران مساحت مربع و مستطیل را به‌دست می‌آورند.

  مساحت مستطیل و مربعی که در اختیار دارید به کمک مساحت‌یاب به‌دست آورید.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد طرح دزرس ریاضی دوم راهنمایی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.