
پاورپوینت درس فلسفه آموزش و پرورش با موضوع فلسفه تحلیلی تعلیم و تربیت
جریانهای فکری در فلسفه تعلیم و تربیت، همواره تابعی از دگرگونی نگرشها در فلسفه بوده است.اگر در متن فلسفه محض، رخداد سرنوشتسازی افتاده است، در فلسفه تعلیم و تربیت نیز منعکس شده است؛ هنگامی که پراگماتیسم فلسفه حاکم بوده است، فلسفه تعلیم و تربیت نیز بر مبنای آن ماهیت و حدود خود را تعریف نموده است.
در طول تاریخ فلسفه، بشر همیشه دغدغه نسبتسنجی خود با اندیشه و حقیقت را داشته است اما در تحولات سریع پس از دوره رنسانس اروپا، نگرههای بسیار متفاوتی به این مساله طرح شده است.نزاع بین ایدهآلیسم و رئالیسم با اینکه به فلسفه یونان برمیگردد، در دوره جدید به شکل دیگری بروز نمود.در دوره مدرن وقتی حوزه متافیزیک به وسیله کانت، در هالهای از ابهام به عقل عملی احاله شد و مفاهیم عقل نظری، رازهای پنهان به حساب آمد، رسالت فلسفه چیزی بیش از تعیین حدود کاربرد عقل نبود.همین، مبدأ حرکت سنگینی درباره فلسفه شد که ماهیت کشفی آن را برداشته، به آن وجهه انتقادی داد و در طول این سیر، قرن بیستم پویش نویی را تدارک دید که رسالت فلسفه را نه کشفی و نه انتقادی، بلکه ایضاحی میدانست و کار عقل را روشن نمودن مفاهیم و گزارهها تلقی مینمود.این جریان، همان گرایشی است که به "فلسفه تحلیلی" معروف شد.
و ...
در 10 اسلاید
قابل ویرایش
پاورپوینت درس فلسفه آموزش و پرورش با موضوع فلسفه تحلیلی تعلیم و تربیت