مقاله پژوهشی مدیریت و حسابداری با فرمتpdf صفحات 12
چکیده
یکی از مباحث مهم در عملکرد مصرف کننده، درک چگونگی تصمیم گیری مصرف کنندگان می باشد که همیشه مورد توجه
محققان، بازاریان و مدیران صنعتی است. پس از ناامیدی از روش های سنتی، روش های نوین و ترکیبی از قبیل بازاریابی
عصبی توسعه یافته اند. بازاریابی عصبی حاصل ادغام دو رشته علمی علوم اعصاب و بازاریابی می باشد. بازاریابی عصبی
شاخه ی جدیدی از تحقیقات بازاریابی است که به مطالعه ی بررسی پاسخ مؤثر حسی، شناختی و عاطفی محرک های
بازاریابی مصرف کنندگان می پردازد. محققان با استفاده از فن آوری هایی مانند تصویر برداری با تشدید مغناطیسی و روش
های ردیابی چشم به اندازه گیری تغییرات در فعالیت مغز می پردازند که به درک بهتر ما از چگونگی تصمیم گیری مصرف
کنندگان و اینکه چه بخشی از مغز در تصمیم گیری آن ها دخالت دارد کمک می کند. علی رغم سودمندی های متصور برای
بازاریابی عصبی، برخی از محققان بازاریابی تمایل چندانی به بکارگیری روش های علوم اعصاب نداشته و هنوز در مورد بازار
یابی عصبی شک و تردید وجود دارد. اغلب شرکتهای بزرگ قبل از تولید یک محصول تحقیقات بازار انجام میدادند تا
محصول مورد علاقه مشتریان را تولید کنند. آنها از مردم می پرسیدند که دوست دارید محصول بعدی ما چگونه باشد، رنگ
بسته بندی چه باشد و چه خصوصیاتی داشته باشد. اگر مشتریان نیازهای واقعی خود را بر زبان نمیآورند و همواره نمی توان
به گفتههای آنان اعتماد کرد، پس راهحل چیست؟
کلمات کلیدی: بازاریابی عصبی، بازاریابی، تصمیم خرید، مشتریان .
بازاریابی عصبی و تاثیرات آن بر تصمیم خرید مشتریان سازمان، در بازار