لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 20
مانیتورها و صفحات نمایش تخت :
شاید به زبان آوردن نیازهایمان از یک مانیتور بسیار ساده باشد. پارهای از این نیازها، وضوح تصویر به همراه درخشندگی و به نمایش رساندن رنگها به صورت خالص میباشد. میخواهیم آنچه را که مشاهده میکنیم عادی از هر گونه اضلاع هندسی و به صورت کاملاً طبیعی باشد و البته مهمترین نیازمان، انتقال کامل تمامی قابلیتهای کارت گرافیکی توسط مانیتور میباشد. خواستههای ما عملاً بسیار پیچیدهتر از یک صرف ساده است. خصوصیات تکنولوژیکی مانیتور، محدودیتهای حالات Display را که در صفحه میتواند دریافت شود را تعیین میکند. چیدمان نقطهها، فرکانسهای افقی و عمودی و resolution بطور بدیهی قابل خواندن میباشند ولی تشخیص و اندازهگیری تیزی، تعادل رنگ، اندازهگیریهای تحریفی و بقیه خصوصیات یک مانیتور بسیار سختتر میباشند. برای تست مانیتورها نرمافزارهای خاصی وجود دارد. البته معمولاً اطلاعات فنی یک محصول در کاتولوگ همراه آن توسط شرکت سازنده درج میشود.
در طی تغییرات مختلفی که از گذشته تا به امروز در ساخت مانیتورهای کامپیوترهای شخصی صورت گرفته، دو تکنولوژی مناسب طراحی شده است. تونل اشعة کاتو یا همان (Cathode ray tube)CRT و همچنین صفحة نمایش کریستال مایع یا (Liquid crystal Display)LCD. مانیتورهای CRT به شدت مورد توجه مردم در دهة گذشته بوده ولی با آمدن LCD های که خصوصاً در Laptopها مصرف میشدند، کمکم این تکنولوژی جدید جلوی همگانی شدن CRT ها را گرفت. تا جایی که بسیاری از کارخانجات سازندة CRT، مجوبر به توقف خط تولید این محصول و شروع به تولید LCD کردند. در این بخش ابتدا میخواهیم در مورد LCDها صحبت کنیم و سپس به مانتیورهای CRT بپردازیم.
نمایشگرهای صفحة تخت: (Flat Panel Displays)
نمایشگر صفحة صاف در اصل همان نمایشگرهای Laptop هستند که به صورت رومیزی تغییر شکل یافتهاند. مزایای Flat panel ها به شرح زیر است:
فضای کمتری اشغال میکنند و به نسبت CRTها مصرف برق کمتری دارند.
تحریف هندسی ندارند.
تصویری با کیفیت بهتر را ارائه میدهند.
چندین روش برای ساختن نمایشگرهای صفحة تخت وجود دارد که از متداولترین آنها، صفحات پلاسما و نمایشگرهای کریستال مایع (LCD) ها میباشند. امروزه صفحات پلاسما را در تلویزیونهای بزرگ و LCD ها را برای کامپیوتر ها مشاهده میکنیم. (LCDها دنیای کامپیوترها را قبضه کردهاند)
LCD ها و تکنولوژی ماتریس فعال (Active Matrix)
بیشتر LCDها، امروزه از تکنولوژی AM استفاده میکنند که دارای 3 ترانزیستور برای کنترل رنگها و نورپیش زمینه برای روشن ساختن کل آرایهها در هر پیکسل میباشند. شکل 1-7 طریقة عمل این تکنولوژی را نشان میدهد. هنگامی که AM ترانزیستورها خاموش هستند مادة کریستال مایع، مانع عبور نور تشعشع یافتهت در انتهای سلول میشوسد. هر ترانزیستور در سلول (یکی برای هر رنگ) میتواند بصورت مجزا روشن شود. زمانی که یک ترانزیستور روشن میگردد، باعث جهتیابی و تنظیم مجدد مادة کریستال مایع شده و اجازه میدهد تا نور سفید عبور کند. جلوی ترانزیستور، فیلتر رنگیای وجود دارد که تمامی رنگها را فیلتر کرده و فقط به یکی از رنگها اجازة عبور می دهد که این امر باعث ساخته شدن سه رنگ اصلی قرمز و سبز و آبی میشود که آنها یک Pixel را ایجاد می کنند.
صفحات LCD به تنهایی نیاز زیادی به برق ندارند ولی نور پیش زمینه برای تبدیل به یک گذرگاه مهم در برنامههای Laptopها به توان و قدرت زیادی احتیاج دارند. LCD به نور پیش زمینه برای کارکردن نیاز دارد که زمان متوسط بین خرابیهای (MTBF) نور پیش زمینه حدود 20000 ساعت میباشد. (حدود 20000 ساعت خرابی نخواهد داشت) در صورت خرابی BL (نور پیش زمینه)، تعویض آن توسط کاربر امرسیت تحمل و ا گر از صفحة تمنتی برای مدت طولانی استفاده میکنید باید بدانید که BL قابل تعویض نمیباشد.
تغییر نما در نمایشگرها، نیاز به تغییرات فیزیکی در سلولها دارد که توسط ترانزیستورهای AM کنترل میشود. اگر صفحه بیش از حد سرد شود، تغییرات رفتهرفته کند میشوند و در نهایت متوقف خواهند شد.
چگونه تصاویر LCD را شارپ نگه داریم؟
اکثر نمایشگرهای رومیزی LCD به همراه یک گذرگاه VGA(Port) استاندارد عرضه میشوند که توسط این گذرگاه میتوانند با کارتهای ویدیویی (گرافیکی) تعامل و ارتباط برقرار کنند. گذرگاههای VGA، سیگنالهای آنالوگ را از خود عبور میدهند....
این روش در مانیتورهای CRT بسیار خوب جواب میدهد زیرا اشتباه در زمانبندی پرتو نور را به سمت پیکسل بعدی پرتاب میکند ولی در LCDها این امر باعث تیرگی صفحه میشود. LCDها برای تعویض ترانزیستورهای AM باید سیگنالهای دیجیتالی را بازسازی کنند.
حال با شناخت این محدودیتها، کمپانیهای همچون Intel ، Compaq (HP فعلی)، Fujitsu ، Hewleh Packard ، IBM ، NEC و Silicon Imag گروه DDWG (Digital Display working group ) را به منظور استاندارد سازی یک تعامل دیجیتالی ما بین خریداران PC ها، دستگاههای دیجیتالی و نمایشگرها بوجود آوردند که نتیجة این امر ساخت DVI (Digital visual Interface) بوده است . DVI شامل امکاناتی همچون Play&Play برای DDC میباشد که قابلیت ارتباط با مانیتورهای آنالوگ را برای آن فراهم میسازد و همچنین قابلیت تاسین resolution 1080×1920 توسط کابلهای اولیه را فراهم ساخت
در یک مانیتور CRT، مزیتها با رزلوشن پایین به راحتی هر نقطه را تکرار میکنند و به پرتو نور اجازه پشتیبانی از خاصیت چند پیلکسی را میدهد در صورتی که در LCDها نقاط همیشه دارای جایگاهی ثابت هستند و نیاز بند به پردازش دیجیتالی است. برای
دانلود تحقیق مانیتورها و صفحات نمایش تخت 20 ص