نام محصول : پاورپوینت راهبردهای چگونگی سازمان دادن به فعالیتهای کلاسی و بررسی تکالیف
فرمت : PPT
حجم : 2.2 مگابایت
تعداد اسلاید : 49
زبان : فارسی
سال گردآوری : 1395
وحدت تعلیماتی
محتوای آموزشی بایستی ضمن رعایت مداومت تجارب و شناخت دانش آموزان در یک مقطع زمانی باید به ارتباط عمومی و هماهنگی افقی مطالب توجه نماید.
ضمنأ هر موضوع درسی علاوه بر داشتن وحدت عمودی بایستی هماهنگی افقی نیز داشته باشد مثال: درس ریاضی در تمام مراحل با درس فیزیک، شیمی، زبان، ادبیات، انگلیسی و سایر دروس مرتبط باشد.
یکی از اصول مهم یادگیری و یاددهی،ایجاد ارتباط،هماهنگی،وحدت و یکپارچگی از طریق ایجاد ساخت و بافت در فرآیند تدریس است. عناصر لازم برای سازمان بندی و ایجاد وحدت تعلیماتی در تدریس عبارتند از:
- تداوم: یعنی تکرار عمدی و حساب شده یک مفهوم یا یک مطلب درسی در فواصل مشخص چه به صورت عمودی در طی دوره های تحصیلی و چه به صورت افقی یعنی در یک دوره و پایه در دروس مختلف.
- تسلسل: یعنی قراردادن محتوا یا فعالیت های درسی به نظم و ترتیب خاص مثال یک هفته در میان،...
- جامعیت: یادگیری و یاددهی با تفکر سیستمی انجام شود به بیان دیگر در فرآیند تدریس باید کلیه اجزاء لازم برای تشکیل یک کل معنی دار مهیا شود.
- مفاهیم: معلم با مفاهیم متععدی در تدریس سروکار دارد که نزد شاگردان ممکن است دارای معانی مختلف باشد،بدین ترتیب باید مفاهیم به کار برده شده را به خوبی تشخیص و تعریف نماید. این مهم باعث سهولت در برقراری ارتباط ، جلوگیری از تضاد در معانی و درک مفاهیم متعدد یک کلمه می گردد که در نهایت منجر به یادگیری اصیل و عمیق و پایدار می گردد.
راهبردهای چگونگی سازمان دادن به فعالیتهای کلاسی PPT