لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه74
معرفی سیستم
در این گزارش سعی بر آن داشته ایم تا به معرفی بیمه (ایران ) بپردازیم که بدلیل گستردگی مطالب از انواع مختلف بیمه ها به معرفی بیمه آتش سوزی اکتفا نموده ایم .
مراحل بیمه آتش سوزی :
1)مراجعه بیمه گذار و تکمیل فرم
2) فرم پیشنهادی به بیمه مرکزی فرستاده می شود همراه با قبض پرداخت پول که به حساب شرکت بیمه ریخته شده است و در اینجاست که شماره زنی انجام می گیرد و به بایگانی فرستاده می شود و یک نسخه از قبض پرداخت پول هم به حسابداری برده
می شود.
3)بیمه گر فرم تکمیل شده توسط بیمه گذار را به بیمه مرکزی می فرستد .
4) بیمه مرکزی کارشناسی را برای ارزیابی محلی که قرار است بیمه شود می فرستد تا مبلغی را که فرد باید بابت بیمه آنجا پرداخت کند تعیین کند .
5) واحد صدور کارت بیمه را صادر می کند که ابتدا توسط مسئول آتش سوزی و معاون صدور امضا می شود سپس یک نسخه به حسابداری و یکی به بیمه مرکزی و نسخه دیگری نیز به بایگانی فرستاده می شود 2 نسخه هم در اختیار بیمه گرد و بیمه گذار قرار داده می شود .
تبصره : (سابقه مشتریان )
هنگامی که مراحل فوق انجام شد اگر برای اولین بار شخص ملک خود را توسط این شرکت بیمه کرده باشد یک سری برگه به نام کوپن به وی داده می شود که در مدت یکسال اگر ملک فوق دچار خسارتهای متوالی شده باشد به ازای هر خسارت یک کوپن باطل می شود ، در پایان سال اگر کوپن ها تمام شده باشد دیگر شرکت فوق این فرد را بیمه نخواهد کرد و بالعکس
اگر اصلااز کوپن ها استفاده نکرده باشد به وی در سالهای دیگر تخفیف داده خواهد شد .
تحقیق در مورد معرفی بیمه (ایران )