یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

گزارش کارآموزی مکانیک در مورد سیستم های سوخت رسانی

اختصاصی از یاری فایل گزارش کارآموزی مکانیک در مورد سیستم های سوخت رسانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کارآموزی مکانیک در مورد سیستم های سوخت رسانی کاربراتوری و انژکتوری 54ص

مقدمه

تصفیه و تهیه بنزین اتومبیل – بنزین یکی از چند مشتقات نفتی است که از نفت خام بدست می آید نفت خام در تصفیه خانه و در داخل یک مخزن بلند فلزی تقطیر می شود . این مخزن را برج تقطیر جزء به جزء‌(Fractionating  Tower)  می گویند .

نفت خام در داخل کوره گرم شده و به درجه حرارتی می رسد که تمام مشتقاتی که باید تهیه گردند بصورت گاز در می آیند . گاز متصاعد شده پس از عبو از مراحل مختلف تقطیر شده و به مایع تبدیل می گردد .

بنزینی که از برج تقطیر بدست می آید دارای اکتان پایین است وبایستی عمل آورده شود و اکتان مناسب را کسب نماید و فرآیندی را طی نماید که عوامل زنگ زدگی و چسبندگی را از بین برده و یا اینکه حداقل آنها را بی اثر نماید . سپس به گرید یا درجات مختلف جداسازی شده و برای افزایش مقاومت آنها در برابر انفجار و نیز چلوگیری از یخ زدن کاربراتور، افزودنی های لازم به آن اضافه می شود .

بنزین ، مخصوصاً‌ برخی از گرید های بالا بعنوان فرآورده جانبی و به روش شیمیایی نیز تولید می گردد اما منبع اکثر بنزین ها نفت خام می باشد .

بخش اول - کاربراتوری

سیستم سوخت

1-چگونگی کار سیستم سوخت : برای اینکه موتور به راحتی روشن شود و بدون اشکال گاز خورده . از نظر مصرف سوخت نیز مقرون به صرفه باشد و درعین حال بتواند تمام قدرت را تولید نماید و د رحین رانندگی خاموش نشود ، کاربراتور نقش اساسی خواهد داشت .

به طور خلاصه ، وظیفه کا ربراتور مخلوط کردن مقدار صحیح از سوخت با مقدار متناسب از هوا جهت احتراق در سیلندرها و نیز ارسال به موقع  از مخلوط تبخیر شده مذکور به هر سیلندر و برابر نیاز آن می باشد . سیکل کامل کاربراتور از لحظه مخلوط شدن سوخت با هوا شروع شد ه و تا لحظه احتراق در سیلندرها ادامه دارد . از اینرو این سیکل شامل کاربراتور ، منیفولد هوا ، سوپاپ هوا ، وحتی اتاق احتراق و پیستون نیز می گردد .

سوخت لازم برای کاربراتور از طریق سیستم سوخت تامین می گردد و این سیستم شامل باک بنزین ، تلمبه یا پمپ بنزین و تعدادی صافی بنزین می باشد . پمپ بنزین ،‌سوخت را با فشار به پیاله سوخت که دارای شناور است می فرستد و صافی نیز از ورود مواد زاید به سیستم سوخت جلوگیری می نماید .

نسبت اختلاط سوخت و هوا : بنزین از نظر درجه اکتان انواع مختلفی دارد و در مورد اکثر آنان تناسب صحیح اختلاط بنزین و هوا از حیث وزن عبارت است از حدود 15 قسمت هوا به 1 قسمت از بنزین که آنرا « نسبت شیمیایی » اختلاط گویند و احتراق کامل سوخت را تضمین می نماید . اما در عمل این اختلاط یا نسبت بنزین و هوا حداکثر قدرت راتولید نمی کند و از نظر مصرف بنزین اقتصادی نمیی باشد . برای رانندگی معمولی و سرعت اقتصادی نسبت اختلاط حدود 16 به 1 یعنی 16 قسمت هوا و یک قسمت بنزین لازم است .درحالیکه روشن کردن موتور در هوای سرد ممکن است حتی به مخلوطی از 1 قسمت بنزین و 1 قسمت هوا نیاز باشد . به طور کلی نسبت اختلاط در شرایط مختلف به شرح زیر می باشد :

  • لحظه استارت زدن با نسبت اختلاط کمتر و متوسط
  • در سرعتهای پایین و دور آرام با نسبت اختلاط کمتر و متوسط
  • در سرعت اقتصادی با نسبت اختلاط ضعیف ( 16 به 1 )
  • هنگام گاز دادن و سرعت های بالا با نسبت اختلاط قوی

ا زسوختن بنزین و هوا موادی باقی می ماند که شامل مونوکسید کربن (CO) ، انیدرید کربنیک (CO2) و هیدروکرتن های مختلف و اکسیدهای ازت می باشد . میزان این مواد در دود اگزوز بستگی به مقدار بنزین در مخلوط سوخت و هوا دارد .

مقدمه

بخش اول - کاربراتوری

سیستم سوخت

چگونگی کار سیستم سوخت

نسبت اختلاط سوخت و هوا

لوله کشی سوخت

ساختمان کاربراتور ساده

اصول کاربراتور

 کاربراتور ریگلاژ

مدارهای کابراتور

الف - مدار شناور

ب - دریچه گاز

ج- دستگاه شتاب دهنده

د- دستگاه ساسات

تامین سوخت ( بنزین )

1-باک بنزین

تعمیرات مخزن بنزین

2-صافی بنزین

3-اتصالات لوله بنزین

پمپ کردن بنزین به کاربراتور

صدای موتور نشانه کدام نقص فنی است ؟

صدای تیک تیک یا کلیک کلیک پرتاب جرقه

فاصله زیاد سوپاپها ( فیلر سوپاپها )

سیلندر - پیستون - رینگها

آوانس بودن زمان جرقه

ضربه حاصل از خودسوزی روی پیستون ( تق تق )

سیستم کاهش مصرف روغن اتومبیل

آب بجای بنزین

بخش دوم  - انژکتوری

اجزایی که به E.C.Uپیغام ارسال می‌‌‌‌‌‌کنند:

عملگرها (ACTUATORS) :

پمپ بنزین :

فیلتر بنزین :

شما تیک محل قرارگیری سیستم سوخت رسانی:

موتور مرحله‌‌ای دور آرام :

مکانیزم عملکرد موتور مرحله‌‌‌ای دور آرام :

سنسور فشار هوای منیفولد (MAP SENSOR) :

E.C.U از این اطلاعات برای محاسبه موارد زیر استفاده میکند:

سنسور فشار هوای منیفولد در اندازه‌‌‌‌‌گیری کمیت‌‌‌‌‌های فوق در موارد ذیل موثر است:

جرم هوای ارسال شده به موتور متناسب با عوامل زیر تغییر می‌‌‌‌‌کند:

سنسور دمای هوای ورودی:

رله دوبل :

سنسور ضربه

الف ـ وظایف:

ب ـ ویژگیهای الکتریکی :

نحوه آزمایش تاک سنسور یا سنسور ضربه:

اکسیژن سنسور:

الف ـ وظایف

ب ـ شرح

ج ـ ویژگی‌‌‌‌‌های الکتریکی:

سنسور سرعت خودرو:

نحوه عملکرد:

سنسور موقعیت دریچه گاز:

الف ـ وظایف

ب ـ وظایف در گیر‌‌‌‌‌‌‌بکس اتوماتیک :

ج ـ ویژگی‌‌‌‌‌‌‌‌های الکتریکی :

پمپ بنزین:

محل نصب:

سنسور فشار هوا:

سوییچ اینرسی:

رله دوبل:

پتانسیومتر تنظیمCO :

انژکتورها (INGECTORS) :

سوئل پات (کاسه بنزین):

ریل سوخت:

دریچه گاز :

مخزن کنیستر:

شیر برقی کنیستر:

سوییچ فشار فرمان هیدرولیکی:

الف ـ شرایط افزایش دور موتور:

ب ـ محل نصب:

واحد کنترل کننده مرکزی (E.C.U) :

E.C.U از اطلاعات فوق الذکر برای کنترل مقادیر زیر استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌کند:

تنظیم دور آرام متناسب باپارامترهای زیر صورت می‌‌‌‌گیرد:

حافظه E.C.U :

الف ـ حافظه دائم

 ب ـ حافظه موقت

نکات ایمنی در هنگام کار بر روی خودروهای انژکتوری:

روش تجدید حافظه:

انواع سیستم انژکتوری:

سیستم MPFI بر سه نوع تقسیم می‌‌‌‌‌‌شود (از نظر نوع پاشش):


دانلود با لینک مستقیم


گزارش کارآموزی مکانیک در مورد سیستم های سوخت رسانی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.