چکیده مقاله:
در دنیای رقابتی کنونی سازمان ها نیاز به ترکیب رویکردهای جدید در مدیریت فرایندهای هوش خود دارند. اهمیت دستیابی به اطلاعات بازار که حاصل هوشمندی رقابتی سازمان است با تغییرات وسیعی که امروزه شرکت ها در حوزه های مختلف از جمله افزایش شدت رقابت، ورود فناوری های جدید، خصوصی سازی و مواردی مانند اینها در محیط رقابتی خود تجربه می کنند، بیش از پیش افزایش یافته و به شدت بر عملکرد سازمان تاثیر می گذارد. این یک مقاله مروری، با هدف تعریف و تبیین ابعاد هوشمندی رقابتی (Competitive Intelligence) است. در این مقاله اهمیت هوشمندی رقابتی در تجارت امروزه جهانی مورد بحث قرار گرفته و ریشه تاریخی هوشمندی رقابتی و تعریف آن از دیدگاه نویسندگان مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. در ادامه نگاهی به سیستم هوش رقابتی در صنعت بانکداری کشور و بیشینه تحقیقاتی آن داشتیم.
گاهی به سیستم هوشمندی رقابتی درصنعت بانکداری ایران