یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

گزارش کارآموزی عمران عایق کاری

اختصاصی از یاری فایل گزارش کارآموزی عمران عایق کاری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کارآموزی عمران عایق کاری


گزارش کارآموزی عمران عایق کاری

گزارش کارآموزی عمران عایق کاری

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 21

 

 

 

 

 

بخشی از متن

  • عایق کاری پی:

پی ها از جمله اجزائی از ساختمان هستند که مستقیماً با زمین طبیعی تماس داشته و لذا رطوبت موجود را بخود جذب می نمایند . در صورتیکه عضوی دیگر ، نظیر دیوار ، مستقیماً و بدون وجود لایه های مخصوص جلوگیری کننده از نفوذ رطوبت بر روی پی قرار گیرد بالطبع رطوبت موجود در پی ، که از طریق تماس با زمین طبیعی جذب شده است ، به آن عضو منتقل شده و آنرا مرطوب می کند ، دیوار نیز ممکن است رطوبت خود را به سایر اعضاء و اجزای ساختمان انتقال دهد .

برای جلوگیری از نفوذ رطوبت ، از طریق پی به دیوار ،‌باید حد فاصل بین دیوار و پی را به طریقی با لایه های عایق رطوبتی پوشانید . با توجه به اینکه در غالب موارد سطح پی از کف تمام شده نخستین طبقه ساختمان قدری پائین تر در نظر می گیرند ، و قبلاً روی پی را تا حد فرش کف نخستین طیقه ساختمان با کرسی چینی ، ( مسنی چینی ) بالا می آورند ، در این صورت برای جلوگیری از نفوذ رطوبت از طریق پی به دیوار روی کرسی چینی (حد فاصل بین کرسی چینی و دیوار ) را با لایه های عایق می پوشانند .

علت آنکه لایه های عایق را ، به جای قرار دادن در حد فاصل کرسی چینی و پی ، در حد فاصل کرسی چینی و دیوار قرار می دهند آنستکه در صورتیکه لایه عایق پائین تر از فرش کف (کف تمام شده نخستین طبقه ) قرار گیرد، قاعدتاً طرفین دیوار با زمین طبیعی ، که غالباً دارای رطوبتی است ، تماس داشته و از این طریق رطوبت به دیوار نفوذ خواهد کرد .

عایق کاری برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به قسمتهای مختلف ساختمان ، در ایران ، با استفاده از قیر مناسب و گونی صورت می گیرد . در پاره ای موارد از مشمع قیر اندود و یا مقوای قیر اندود ، یا لایه های عایق پیش ساخته ایکه جنس اصلی عایق آنها مواد قیری است ، و یا انواع دیگر مواد عایق کننده ، که بصورت خمیری یا امولسیون در صنعت ساخته می شوند ، استفاده می کنند .

در مورد جلوگیری نفوذ رطوبت از طریق پی به دیوار روش کار به این ترتیب است که پس از انجام کرسی چینی روی آنرا با ملات سیمان اندود می کنند ، تا سطح نسبتاً صافی برای عایق کاری فراهم شود . اگر عایق کاری بوسیله قیر و گونی صورت می گیرد روش کار به این ترتیب است که قیر مناسب آب و هوای محل (مثلاً قیر 70 * 60 در تهران ) را ذوب کرده و روی اندود می کشند و بلافاصله یک لایه گونی یا مشمع قیر اندود را روی آن پهن می کنند. آنگاه لایه بعدی قیر را روی گونی کشیده و در صورتیکه بخواهند بیش از یک لایه عایق کنند لایه دوم گونی را روی آن پهن کرده و قیر مذاب روی آن می کشند .

پس از اتمام عایق کاری ساختن دیوار را آغاز می کنند . نکات اساسی که باید ، در موقع اجرای عایق کاری ،‌به آنها توجه داشت عبارتند از :

  • . مالیدن قیر مذاب روی اندود ماسه سیمان باید پس از خشک شدن اندود صورت گیرد .
  • . از بکار بردن ملاتها و مواد آهکی در مجاورت لایه های عایق اجتناب نمود . زیرا آهک باعث خرابی لایه های گونی و عایق می شود . بهمین علت ، در صورتیکه دیوار با ملاتهای آهک دار ، نظیر ملات ماسه آهک و یا با تارد ، ساخته می شود باید اولین ردیف دیوار که مستقیماً با لایه های عایق در تماس است با ملات ماسه سیمان چیده می شود.
  • . دو سمت کرسی چینی را در حدود 15 سانتیمتر با ملات ماسه سیمان اندود کرد و لایه های عایق را تا حد اندود ، در دو طرف کرسی چینی ، پائین آورد . علت این کار دو چیز است :
  • اول برای اطمینان بیشتر از جلوگیری نفوذ احتمالی رطوبت از طرفین کرسی چینی به دیوار .
  • دوم برای اتصال لایه های دیگر عایق ، که ممکن است لازم آید که به لایه های قبلی متصل شوند .
  • . از بکار بردن ملاتهای زبری که دارای ماسه های درشت و نوک تیز هستند ، و ممکن است بر اثر فشار وارده از طرف دیوار باعث سوراخ شدن لایه های عایق شوند ، باید خودداری کرد .بعلاوه ملاتهای زبر امکان ایجاد اندودی با سطحی صاف را دشوار می سازند ، و امکان کشیدن لایه های نازک قیر روی چنین اندودی نیست ، در این مواقع لازم است که برای پر کردن ناهمواریهای حاصله از اندود قیر بیشتری مصرف کرد . این مسئله در مواقعی که سطوحی که باید عایق شوند نسبتاً زیاد باشد از نظر اقتصادی حائز اهمیت است

 (5اتصال لایه های عایق با دقت کافی صورت گیرد . دو لایه عایق در محل اتصال باید حداقل به اندازه 20 سانتیمتر رویهم قرار گیرند دو نمونه از عایق کاری پی ها را نشان می دهد .

 

عایق کاری دیوار

به کرات اتفاق می افتد که تمام یا قسمتی از یک یا چند سمت دیوار مستقیماً با زمین طبیعی و یا زمینهای خاکریزی شده در تماس باشد ، نظیر دیوارهای جانبی زیرزمین .

در این مواقع ضروری است که برای جلوگیری از نفوذ رطوبت ، و یا در مواقعی که آبهای سطحی وجود داشته باشد ، جلوگیری از نفوذ آب به دیوار ، آنها را به طریقی عایق کرده و راه ورود آب و یا رطوبت را به سطوح داخلی دیوار مسدود نمود .

بر حسب میزان رطوبت و وجود آبهای سطحی و نفوذ آنها دیوارهای مجاور زمین را به طرق مختلفی عایق می کنند . در زیر به شرح دو وضعیت کلی و نحوه عایق کاری دیوارها در این وضعیت می پردازیم .


دانلود با لینک مستقیم


گزارش کارآموزی عمران عایق کاری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.