یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق مراحل طراحی و تدوین نظام تربیتی در مدارس

اختصاصی از یاری فایل تحقیق مراحل طراحی و تدوین نظام تربیتی در مدارس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق مراحل طراحی و تدوین نظام تربیتی در مدارس


تحقیق مراحل طراحی و تدوین نظام تربیتی در مدارس

 

 

 

 

 

 

 

فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:39

مراحل طراحی و تدوین نظام تربیتی در مدارس جمهوری اسلامی

مرحله اول-تعیین اهداف و اصول تربیتی

اولین و مهم ترین قسمت طرح ، بررسی و شناسایی اهداف و اصولی است که مکتب تربیتی اسلام در قرآن کریم و گفتار رسول خدا (ص) و خاندان او ارائه فرموده است. انجام این وظیفه بر عهده مجموعه کتبی است که تحت عنوان مبانی تربیت و تعلیم اسلامی توسط نگارنده تدوین شده و در حال تکمیل است. آنچه در کتب مذکور است ، تجسم عینی و عملی تبلور دستور رسول خدا (ص) مبتنی بر تمسک به تلقین ، یعنی کتاب الله و اهل بیت عترت و طهارت و اصول تفکر و نهادهای فکری و رهنمودهای حضرت امام خمینی – رضوان الله تعالی علیه – در امر تعلیم و تربیت بر اساس مکتب اسلام است.

مرحله دوم- شناسایی استعدادها و نیروهای موجود در انسان

تحقق این مرحله نیز به عهده مجموعه کتب مبانی تعلیم و تربیت اسلامی می باشد که در آن استعدادها و نیروهای انسان را مطابق با آنچه که متون اسلامی معرفی نموده است بررسی و شناسایی می کند ، تا استعدادها و توان بالقوه انسان در دستیابی به اهداف عالیه تربیت انسانی شناسانده شود.

مرحله سوم- کیفیت رشد نیروهای انسان و مراحل آن

مرحله سوم از تدوین و تبیین طرح جامع نظام تربیتی ، عبارت است از شناسایی کیفیت و مراحل رشد استعدادها و نیروهای انسان و مراحل و موانع رشد و همچنین نیازهای انسان  در هر یک از مراحل رشد که تحقق این مرحله نیز بر عهده کتب مبانی تعلیم و تربیت اسلامی می باشد. مجموعه کتب مبانی تعلیم و تربیت اسلامی در سه مرحله فوق ، مفاهیم قرآنی و روایی و تبدیل به آنها به متونی که زمینه های اساسی و ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران را از دیدگاه قرآن و اهل البیت و مربی معاصر و تربیت شده ، مکتب قرآن و عترت حضرت امام خمینی (ره) معرفی می نماید. در مجموعه مبانی تعلیم و تربیت اسلامی ، بایدهای تعلیم و تربیت ، یعنی اهداف ، اصول ، عوامل ، موانع تربیت ، استعدادها ، نیروها مراحل رشد و کیفیت رشد آنها مطرح می شود و خلاصه آن دو نیز در کتاب طرح جامع آمده است که مشروح آن در کتابی مستقل تدوین و تقدیم خواهد شد.

مرحله چهارم شناسایی رفتارهای مطلوب

چهارمین مرحله از تدوین نظام تربیت اسلامی ، معرفی آن دسته از رفتارهایی است که در اسلام به عنوان رفتارهای مطلوب ، اخلاق حسنه و ملکات انسانی و الهی مطرح است ، همچنین رابطه آنها با اهداف و اصول و کیفیت مراحل رشد نیروهای انسانی ، از دیگر وظایف مجموعه کتبی است که تحت عنوان طرح جامع نظام تربیتی مدارس جمهوری اسلامی ایران تدوین شده است.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق مراحل طراحی و تدوین نظام تربیتی در مدارس
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.