یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

بررسی تأثیر آموزش بر آگاهی و نگرش بیماران هموفیل 12 – 20 سال مراجعه کننده به مجتمع درمانگاهی امام خمینی ( ره ) در رابطه با بیما

اختصاصی از یاری فایل بررسی تأثیر آموزش بر آگاهی و نگرش بیماران هموفیل 12 – 20 سال مراجعه کننده به مجتمع درمانگاهی امام خمینی ( ره ) در رابطه با بیمار هموفیلی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی تأثیر آموزش بر آگاهی و نگرش بیماران هموفیل 12 – 20 سال مراجعه کننده به مجتمع درمانگاهی امام خمینی ( ره ) در رابطه با بیمار هموفیلی


بررسی تأثیر آموزش بر آگاهی و نگرش بیماران هموفیل 12 – 20 سال مراجعه کننده به مجتمع درمانگاهی امام خمینی ( ره ) در رابطه با بیمار هموفیلی

با توجه به روند رو به رشد بیماریهای مادرزادی در کودکان روش کار این پژوهش با توجه به اثر بخش بودن آن می تواند به عنوان الگویی برای شروع مداخلات در زمینه آموزش جنبه های مختلف بیماری هموفیلی به بیماران هموفیل باشد.

آندرهیل و همکاران (1998) می نویسند: جهت بهتر شدن برنامه آموزشی از وسایل کمک آموزشی مختلفی می توان استفاده کرد. این وسایل کمک آموزشی به انواع نوشتاری و چاپی نظیر تصاویر، پمفیلت، جزوات آموزشی و و وسایل شنیداری شامل ضبط صوت، تلویزیون، ویدئو و کامیپیوتر تقسیم می شود (ص 712).

در آموزش پرستاری ویدئو یک منبع آموزشی شناخته شده می باشد که از آن برای نمایش برنامه های آموزشی در هر زمینه ای استفاده می شود. بزرگترین فایده رسانه های آموزشی تعاملی مانند ویدئو فراهم کردن موقعیتی برای ارتباط فرد به فرد بوده که به یاد گیرنده اجازه می دهد به محتوای مورد نیاز دست یابد. برنامه آموزشی به طریقه ویدئوئی به عنوان موثرترین سیستم انتقال دهنده است که تاکنون در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته است . امروزه فیلم های ویدئوئی یکی از وسایل دیداری- شنیداری متداول در آموزش به شمار می روند (نیکنام به نقل از اسچیر[1]، 1376).

گسترش مداخلات آموزش از طرف پرستاران باعث پیشبرد سلامتی و افزایش کیفیت زندگی این بیماران می گردد و سهم بسزایی در برطرف کردن مشکلات بهداشتی و مراقبتی آنها، پیشگیری از عوارض بیماری و هدر رفتن نیرو و انرژی و صرف هزینه‌های هنگفت خواهد داشت. نتایج این پژوهش در حیطه های مختلف علم پرستاری دارای کاربردهای زیر خواهد بود:

الف) آموزش پرستاری: اساتید و مربیان پرستاری با استفاده از نتایج این پژوهش می‌توانند در آموزش به دانشجویان به آموزش مراقبت از خود در بیماران مبتلا به هموفیلی تأکید کنند. برنامه ریزان و مجریان آموزش پرستاری می توانند استفاده از روشهای آموزش غیرمستقیم و روش صحیح تهیه جزوه های آموزشی برای بیماران را در دروس پرستاری بگنجاند. ب) خدمات پرستاری: با استفاده از نتایج این پژوهش پرستاران بهداشت جامعه و سایر پرستاران در عرصه های مخلتف خدمات خود به منظور ارتقاء سطح آگاهی و نگرش بیماران هموفیل و خانواده آنها می توانند تلاش نمایند. ج) مدیریت پرستاری: با توجه به نتایج این پژوهش مدیران خدمات پرستاری می توانند با تشکیل دوره های آموزش ضمن خدمت اطلاعات جدید و دقیقی در زمینه بیماری هموفیلی و نحوة کنترل عوارض آن را به پرستاران آموزش دهند و آنها را جهت نیل به اهداف اساسی پرستاری که ارائه خدمات پرستاری و آموزشی با کیفیت مطلوب است هدایت نمایند. د) مرکز بیماریهای خاص: مسئولین مرکز بیماریهای خاص نیز می توانند با توجه به نتایج این پژوهش و تأثیر مثبت آموزش سمعی بصری برنامه های مراقبتی و آموزشی بهتری را جهت بیماران هموفیل و خانواده آنها تنظیم کرده و همچنین با آموزشهای ضمن خدمت به پرستاران شاغل در مراکز هموفیلی جهت افزایش توان علمی و مراقبتشان یاری رسانند.

 


[1] Schare


دانلود با لینک مستقیم


بررسی تأثیر آموزش بر آگاهی و نگرش بیماران هموفیل 12 – 20 سال مراجعه کننده به مجتمع درمانگاهی امام خمینی ( ره ) در رابطه با بیمار هموفیلی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.