بررسی وضعیت رضایتمندی جامعه هدف از خدمات ارائه شده در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان بر اساس روش پاراسورامان
147 صفحه
چکیده:
رضایتمندی عبارتست از احساس مطلوبی که به شخص پس از برآورده شدن نیازها و انتظاراتش دست میدهد. به عبارت دیگر، رضایتمندی خدمتگیرنده یک ارزیابی توسط خدمتگیرندگان بعد از دریافت خدمات میباشد. این ارزیابی اغلب به صورت یک قضاوت ناشی از مقایسه تجارب قبل از دریافت خدمات با ارزیابی خدمات بعد از دریافت خدمات تجلی مییابد. یکی از روشهای مورد تایید در مجامع علمی، مدل ارزیابی کیفیت خدمات SERVQUAL مبتنی بر روش پاراسورامان میباشد. از دیدگاه پاراسورامان، خدمتگیرندگان، قاضیان منحصر به فرد کیفیت خدمات هستند؛ به گونهای که بوسیله مقایسه کردن رضایت خود از خدمات دریافتی با انتظاراتشان، سطح کیفی خدمات را تعیین میکنند. پاراسورامان انتظارات را به عنوان «میل و خواستة خدمتگیرنده» تعریف کرده است.
این موضوع در مورد بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان یک دغدغه اساسی مطرح بوده و بنیاد با توجه به رسالت ارزشی و مقدسی که در ارائه خدمات به خانوادههای شهدا و ایثارگران دارد، در نظر دارد تا میزان رضایت مندی خدمت گیرندگان را حداقل تا سطح انتظارات آنها ارتقاء دهد. چرا که میزان رضایتمندی خانوادههای شهدا و ایثارگران از خدمات ارائه شده در بنیاد، هم به طور مستقیم در نوع دیدگاه این خانوادهها و هم به طور غیرمستقیم در نوع دیدگاه سایر اقشار جامعه تاثیر گذاشته و معانی و مفاهیم خاصی را از نتایج وقوع انقلاب اسلامی و مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایدئولوژیها و رسالتهای آن در بر دارد.
کلید واژه ها: سنجش رضایت ارباب رجوع - مدل پاراسورامان - بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان
بررسی وضعیت رضایتمندی جامعه هدف از خدمات ارائه شده در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان بر اساس روش پاراسورامان