یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق تغییر نگرش ها

اختصاصی از یاری فایل دانلود تحقیق تغییر نگرش ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق تغییر نگرش ها


دانلود تحقیق تغییر نگرش ها

نگرش چیست؟

حالت آمادگی ذهنی و روانی ٕکه بر اساس تجربه سازماندهی شده , و تاثیری پویا و جهت دار بر واکنش فرد , در مقابل تمام اشیا و موقعیتهایی که با آن روبرو می شود , بر جا
 می گذارد .
 
نگرشها دارای سه بعد هستند :

1-    بعد شناختی یا فکری . این بعد , نشان دهنده افکار یا باورهای یک شخص درباره فرد , شئ یا موقعیت دیگر است . بنابراین , نگرش هر شخص تا حدی به آگاهی او بستگی دارد .
2-    بعد عاطفی یا احساسی . این بعد نمایانگر واکنش احساسی یک شحص به فرد , شیئی یا موقعیتی دیگر است . در نمونه مردی با چهره برافروخته , می توانیم بپنداریم که احساس او نسبت به شخص دیگر بسیار منفی است .
3-    بعد رفتاری یا عملی . این بعد نشان دهنده کاری است که شخص براساس نگرش خود انجام می دهد . یک کشاورز ممکن است کود جدیدی را کاملا بشناسد و بخواهد از آن نیز بهره گیرد , اما آن را مورد استفاده قرار ندهد . به عبارت دیگر , بخش رفتاری قابل مشاهده ای در نگرش او وجود ندارد .
اجزاء نگرش را همچنین می توان براساس جهت آنها ( مثیت – منفی , له-علیه, و غیره ) , استحکام ( قوی و یا ضعیف ) و پیچیدگی آنها ( ساده یا پیچیده ) ارزیابی کرد .

 
ناسازگاری می تواند یک نیروی محرکه نیرومند باشد .
ایجاد تغییر در یک جزء از یک نگرش , ممکن است تغییرات سایر اجزا را نیز تحت تاثیر قرار دهد .
یکی از نخستین رهیافتها در زمینه نظریات مربوط به تعادل و سازگاری در روانشناسی اجتماعی , به هایدر تعلق دارد . او بر این باور بود که  مردم روابطشان با سایر افراد و با اشیا با ایده ها را پسندسده یا ناپسند می دانند . مثلثی از رابطه میان یک شخص ( (p, شخصی دیگر (o) و یک جسم بی جان , ایده یا حادثه (x) داریم .

 

شامل 9 صفحه Word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق تغییر نگرش ها
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.