بررسی رابطه بین سبکهای تفکر مدیران و پذیرش تغییر کارکنان در مدارس متوسطه شهرستان جلفا در سال تحصیلی 93-92
به صورت ورد ودر 116صفحه
پژوهش حاضر جهت بررسی رابطه بین سبکهای تفکر مدیران و پذیرش تغییر در کارکنان مدارس متوسطه شهرستان جلفا در سال 93- 92 انجامشده است. این پژوهش بر اساس هدف از نوع تحقیق کاربردی و بر اساس گردآوری دادهها از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری موردپژوهش تمام کارکنان مدارس متوسطه به تعداد 220 نفر بود. بر اساس جدول مورگان تعداد 155 نفر از آنها بهعنوان نمونۀ آماری بهصورت طبقهای و تصادفی ساده انتخاب شدهاند. ابزار جمعآوری اطلاعات شامل پرسشنامۀ سبکهای تفکر استرنبرگ و واگنر با پایایی ضریب آلفای کرونباخ 1/94 درصد و پرسشنامۀ تغییر ساعتچی و کامکاری با پایایی ضریب آلفای کرونباخ 87 درصد میباشد. پس از بررسی دادهها و تجزیهوتحلیل آنها با نرمافزار spss21 نتایج زیر مشاهده شد: بین سبکهای تفکر قضایی، مونارشی، آزاداندیش، محافظهکارانه و پذیرش تغییر کارکنان رابطه معنادار وجود دارد که در این میان سبک تفکر آزاداندیش با اثر بیشتری میتواند باعث تغییرپذیری کارکنان شود؛ بین سبک تفکر مونارشی و سبک تفکر جزئی با بعد نگرش عاطفی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد؛ بین سبک تفکر قضایی و سبک تفکر محافظهکارانه با نگرش شناختی رابطه معنادار و منفی وجود دارد؛ بین سبک تفکر آزادمنشانه با نگرش شناختی و نگرش رفتاری رابطه معنادار و مثبتی وجود دارد. بین نگرش کارکنان درزمینۀ سبکهای تفکر و پذیرش تغییر کارکنان بر اساس متغیرهای دموگرافیک (سن، جنسیت، سابقه خدمت و تحصیلات) هیچگونه رابطهی معناداری وجود ندارد.
بررسی رابطه بین سبکهای تفکر مدیران و پذیرش تغییر کارکنان در مدارس متوسطه شهرستان جلفا در سال تحصیلی 93-92