قالب بندی : PDF
شرح مختصر : مدیریت کیفیت جامع باایجاد مفاهیمی کلی باعث بهبود مداوم در یک سازمان می شود. فلسفه TQM بر روندی سیستماتیک ، منسجم ، باثبات و کلان نگر نسبت به سازمان تاکید دارد. TQMدر محیطی که مدیریت سعی در بهبود مستمر در کل سیستم وفرایندها را دارد، در گام نخست بررضایت مشتریان داخلی و خارجی تاکید می کند. مدیریت کیفیت جامع بر کاربری از تمام پرسنل به خصوص بر تیم های چند تخصصی تاکید دارد که برای بهبود عملیات در داخل سازمان تشکیل شده اند. این رویکرد بر نقطه بهینه هزینه های چرخه حیات توجه دارد و از ابزارهای اندازه گیری طبق روشهای معین برای دستیابی به شرایط مطلوب استفاده می کند.
فهرست :
پیشینه مدیریت کیفیت
مدیریت کیفیت جامع
فرایند تحول
تحول استراتژیک – حرکت تعالی خواه سازمان
مدل متعالی مدیریت کیفیت جامع “TQMEX”
تاریخچه سیستمهای کیفیت در ایران
مدیریت کیفیت چیست؟
سیر تحول مفاهیم کیفیت
مشتری در فرهنگ : T.Q.M آشنایی با مفاهیم کلیدی در فرهنگ T.Q.M
مشتری در فرهنگ T.Q.M
کنترل در فرهنگ T.Q.M
کیفیت در فرهنگ T.Q.M
مدیریت در فرهنگ T.Q.M
هدف اساسی مدیریت کیفیت فراگیر
سطوح قابل قبول کیفیت
هزینه کیفیت
شاخصهای رقابتی
اصول حاکم بر سیستمهای مدیریت کیفیت
جمعبندی
تاریخچه تأسیس سازمان بین المللی استاندارد (ISO)
استاندارد بینالمللی 9000 ISO
تکامل ایزو 9000
ISO 9001- متن استاندارد 2000
نگرش فرایندی
ارتباط 9001 ISO با 9004 ISO
سازگاری با سایر سیستمهای مدیریت
استانداردهای بینالمللی 9002 ISO
استاندارد بین المللی 9003 ISO
استاندارد بین المللی 9004 ISO
اقدامات لازم برای دریافت گواهینامه
از گفتار تا عمل ISO استانداردهای سری 9000
شرکتهای گواهی دهنده
استقبال جهانی از استانداردهای سری ایزو 9000
نگرشی در روند کار در آمریکا و کانادا
چگونگی شروع کار
عملکرد استرالیا در زمینه استانداردهای سری 9000 ISO
یافته ها و نتایج
نتیجه گیری و پیشنهاد
منابع مقاله ها
فهرست جداول و نمودارها
نمودار ساختار عمومی مدیریت کیفیت
جدول مقایسه نگرشهای قدیمی و جدید به کیفیت
نمودار جنبه های مختلف تشکیل دهنده کیفیت از نظر ایشی کاوا
نمودار: کیفیت « سنتی »
نمودار: کیفیت و فراگیر
هزینه کیفیت به عنوان بخشی از درآمد
جدول: شاخصهای رقابتی
ISO 2000 استانداردهای 9000 بسیار جالب است
تصویر مدل فرآیندی سیستم مدیریت کیفیت
نمودار 1- رشد سه ماهه اخذ گواهی ایزو 9000 در آمریکا و کانادا
نمودار 2- نتایج نظرخواهی مؤسسه استاندارد استرالیا از سازمانهائی که موفق به اخذ گواهی ایزو 9000 شده اند
نمودار 3- مهمترین نتایج حاصله از نمودار استانداردهای ایزو 9000 در خارج از سازمان شما چه میباشد؟
نمودار 4- مهمترین نتایج حاصله از اجراء استانداردهای ایزو 9000 در داخل سازمان شما چه میباشد؟
قالب بندی : PDF
قیمت : رایگان
شرح مختصر : مدیریت کیفیت جامع باایجاد مفاهیمی کلی باعث بهبود مداوم در یک سازمان می شود. فلسفه TQM بر روندی سیستماتیک ، منسجم ، باثبات و کلان نگر نسبت به سازمان تاکید دارد. TQMدر محیطی که مدیریت سعی در بهبود مستمر در کل سیستم وفرایندها را دارد، در گام نخست بررضایت مشتریان داخلی و خارجی تاکید می کند. مدیریت کیفیت جامع بر کاربری از تمام پرسنل به خصوص بر تیم های چند تخصصی تاکید دارد که برای بهبود عملیات در داخل سازمان تشکیل شده اند. این رویکرد بر نقطه بهینه هزینه های چرخه حیات توجه دارد و از ابزارهای اندازه گیری طبق روشهای معین برای دستیابی به شرایط مطلوب استفاده می کند.
فهرست :
پیشینه مدیریت کیفیت
مدیریت کیفیت جامع
فرایند تحول
تحول استراتژیک – حرکت تعالی خواه سازمان
مدل متعالی مدیریت کیفیت جامع “TQMEX”
تاریخچه سیستمهای کیفیت در ایران
مدیریت کیفیت چیست؟
سیر تحول مفاهیم کیفیت
مشتری در فرهنگ : T.Q.M آشنایی با مفاهیم کلیدی در فرهنگ T.Q.M
مشتری در فرهنگ T.Q.M
کنترل در فرهنگ T.Q.M
کیفیت در فرهنگ T.Q.M
مدیریت در فرهنگ T.Q.M
هدف اساسی مدیریت کیفیت فراگیر
سطوح قابل قبول کیفیت
هزینه کیفیت
شاخصهای رقابتی
اصول حاکم بر سیستمهای مدیریت کیفیت
جمعبندی
تاریخچه تأسیس سازمان بین المللی استاندارد (ISO)
استاندارد بینالمللی 9000 ISO
تکامل ایزو 9000
ISO 9001- متن استاندارد 2000
نگرش فرایندی
ارتباط 9001 ISO با 9004 ISO
سازگاری با سایر سیستمهای مدیریت
استانداردهای بینالمللی 9002 ISO
استاندارد بین المللی 9003 ISO
استاندارد بین المللی 9004 ISO
اقدامات لازم برای دریافت گواهینامه
از گفتار تا عمل ISO استانداردهای سری 9000
شرکتهای گواهی دهنده
استقبال جهانی از استانداردهای سری ایزو 9000
نگرشی در روند کار در آمریکا و کانادا
چگونگی شروع کار
عملکرد استرالیا در زمینه استانداردهای سری 9000 ISO
یافته ها و نتایج
نتیجه گیری و پیشنهاد
منابع مقاله ها
فهرست جداول و نمودارها
نمودار ساختار عمومی مدیریت کیفیت
جدول مقایسه نگرشهای قدیمی و جدید به کیفیت
نمودار جنبه های مختلف تشکیل دهنده کیفیت از نظر ایشی کاوا
نمودار: کیفیت « سنتی »
نمودار: کیفیت و فراگیر
هزینه کیفیت به عنوان بخشی از درآمد
جدول: شاخصهای رقابتی
ISO 2000 استانداردهای 9000 بسیار جالب است
تصویر مدل فرآیندی سیستم مدیریت کیفیت
نمودار 1- رشد سه ماهه اخذ گواهی ایزو 9000 در آمریکا و کانادا
نمودار 2- نتایج نظرخواهی مؤسسه استاندارد استرالیا از سازمانهائی که موفق به اخذ گواهی ایزو 9000 شده اند
نمودار 3- مهمترین نتایج حاصله از نمودار استانداردهای ایزو 9000 در خارج از سازمان شما چه میباشد؟
نمودار 4- مهمترین نتایج حاصله از اجراء استانداردهای ایزو 9000 در داخل سازمان شما چه میباشد؟
مقاله پیرامون مدیریت کیفیت