لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه26
فهرست مطالب
فهرست
1- چکیده : موضوع سند و معرفی بخشهای اصلی.. 3
2- مقدمه : ضرورت و موضوع طرح.. 5
5- معرفی ابعاد و پروژه های اصلی طرح.. 8
5-1- پروژه 1- مطالعه ابعاد نظری نظام آموزشی مبتنی بر فاوا (مدل نظام برتر).. 9
5-2- پروژه 2- ایجاد دانشکده نیمه مجازی آموزش مبتنی بر فاوا و مهندسی آموزش.. 10
5-3 - پروژه 3- مطالعه و طراحی معماری نظام آموزشی کشور مبتنی بر فاوا 12
5-5- پروژه 5- ایجاد یک گروه مدرسه آموزشی نیمه مجازی (مدرسه آزمایشگاهی).. 14
5-6- پروژه 6- فرهنگ سازی و فراهم سازی بستره فرهنگی برای نظام آموزش مبتنی بر فاوا.. 15
7- سوابق حرکتهای انجام شده در این زمینه توسط مجری طرح 17
بخش دوم : معرفی پروژه فاز صفر.. 18
9- توصیف پروژه فاز صفر و شرح و خروجی فعالیت ها.. 19
9-1- فعالیت تدوین طرح کلی.. 19
9-2- فعالیت تبیین پروژه ابعاد نظری.. 20
9-3- فعالیت تبیین پروژه معماری نظام آموزشی.. 20
9-4- فعالیت تبیین پروژه بستره فنی.. 21
9-5- فعالیت تبیین پروژه مجموعه آموزشی.. 21
9-6- فعالیت تبیین پروژه دانشکده.. 22
9-7- فعالیت تبیین پروژه فرهنگ سازی.. 22
1- چکیده : موضوع سند و معرفی بخشهای اصلی
این سند حاوی اطلاعات لازم برای شناخت کلی طرح "مطالعه و بستر سازی نظام آموزشی مبتنی بر فاوا" و اختصاصا شناخت فعالیتهای لازم برای انجام پروژه فاز صفر این طرح است؛ به گونه ای که چگونگی انجام، منابع (هزینه و زمان) و مراحل انجام پروژه فاز صفر مذکور قابل تشخیص و تخمین باشد.
سند در دو بخش اصلی تنظیم شده است. در بخش اول این سند ابتدا موضوع و صورت عمومی کل طرح تبیین میشود. سپس در بخش دوم، برای آنکه برنامهریزی و طراحی تفصیلی طرح میسر و ممکن باشد، انجام این مهم در پروژه فاز صفر طرح پیشبینی و تبیین میگردد. در این بخش، صورت، مراحل، منابع و خروجیهای پروژه فاز صفر تبیین میشود.
تذکر : به جهت اختصار در ادامه طرح به جای عبارت"طرح مطالعه و بستر سازی نظام آموزشی مبتنی بر فاوا" از واژه "طرح" بصورت مخفف استفاده خواهد شد. نیز واژه های "پروژه" مخفف "پروژه فاز صفر"، "سازمان" مخفف "سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی"، بکار می روند.
بخش اول : معرفی طرح
2- مقدمه : ضرورت و موضوع طرح
در سالهای اخیر، توسعه و تحولات سریعی در دانش و فنآوری زمینه های مختلف بخصوص فنآوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا)، رخ داده است. یکی از این زمینه ها، بکارگیری فاوا در فراروند آموزش و پرورش و شکل گیری نظام آموزشی در بستره فاوا است. بستره فاوا بتدریج منجر به تحولات عمیقی در نظام آموزشی می شود.
تحولی که بتدریج و هوشمندانه در حال شکل گیری در نظام آموزشی است، بسیار عمیقتر از آن است که تصور میشود. در درون و بیرون نظام آموزشی کهنه و رنگ و رو رفته امروزی، واکنشهای زنجیرهای پراکندهای در حال شکل گیری است که دامنه فعالیت هر یک بتدریج گسترش یافته و با همگرا شدن و به هم پیوستن آنها، احتمالا در فاصلهای نه چندان دور، بنیادهای نظام آموزشی جدیدی بنا خواهد شد که با تحولات سریع و عمیق اطراف سازگاری بسیار زیادتری خواهد داشت. برخلاف تصور بسیاری از مدافعان نظام کهنه کنونی، نظام آینده نه تنها از ابعاد شکلی و ابزاری متفاوت بوده، بلکه این تفاوت ماهوی خواهد بود. نظام برتر آینده تنها به استفاده از سیستمهای رایانهای توسط فراگیران و کلاسهای مجازی و نظایر آن محدود نمیشود. بلکه مفاهیمی چون فراگیر، مدرک تحصیلی، آموزش، کار، کلاس، تحصیل و نظایر آن، نسبت به معنای امروزی آنها دچار تحول خواهند شد.
حرکت نظام آموزشی برای استفاده وسیع از فن آوری اطلاعات و ارتباطات، چه به عنوان محمل و ابزار کمکی و چه به عنوان مبنای سازماندهی و فعالیت نظام، مستلزم بستر سازی وسیع و گسترده ای است. این بستر سازی چه از بعد نظری و چه از بعد فن آوری و ملزومات عملی
تحقیق در مورد پیشنهاد پروژه فاز صفر طرح بستر سازی نظام آموزشی مبتنی بر فاوا