یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه بررسی رابطه بین ادراک کارکنان از هوش سازمانی و بکارگیری فناوری اطلاعات با چابکی سازمانی در آموزش و پرورش

اختصاصی از یاری فایل پایان نامه بررسی رابطه بین ادراک کارکنان از هوش سازمانی و بکارگیری فناوری اطلاعات با چابکی سازمانی در آموزش و پرورش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه بررسی رابطه بین ادراک کارکنان از هوش سازمانی و بکارگیری فناوری اطلاعات با چابکی سازمانی در آموزش و پرورش


پایان نامه بررسی رابطه بین ادراک کارکنان از هوش سازمانی و بکارگیری فناوری اطلاعات با چابکی سازمانی در آموزش و پرورش

پایان نامه بررسی رابطه بین ادراک کارکنان از هوش سازمانی و بکارگیری فناوری اطلاعات با چابکی سازمانی در آموزش و پرورش/

در زیر به مختصری چکیده، تعداد صفحات، فرمت فایل و فهرست مطالب آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است:

خلاصه و چکیده تحقیق:
   هدف اصلی تحقیق حاضر، بررسی رابطه بین بررسی بررسی رابطه بین ادراک کارکنان از هوش سازمانی  و بکار گیری فناوری اطلاعات با چابکی سازمانی در اداره کل آموزش و پرورش می باشد. این پژوهش ازنظر نوع هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع همبستگی بوده است.روش انجام تحقیق به صورت میدانی و ابزارگردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد می باشد.

تعداد اعضای جامعه آماری 183 نفر و اندازه نمونه 125 نفر می باشند.برای تجزیه وتحلیل اطلاعات بااستفاده از نرم افزار EXCEL و SPSS از آزمونهای کولموگروف – اسمیرنوف و ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره استفاده شده است.این تحقیق شامل دو فرضیه اصلی و نه فرضیه فرعی است.نتایج حاصل از فرضیات اصلی نشان داد که در اداره کل آموزش و پرورش  استان گلستان بین هوش سازمانی و بکارگیری فناوری اطلاعات با چابکی سازمانی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.همچنین نتایج حاصل از فرضیه های فرعی نیز نشان داد بین ابعاد هوش سازمانی(بینش استراتژیک،سرنوشت مشترک، تمایل به تغییر، جرأت و شهامت، اتحاد و توافق، کاربرد دانش و فشار عملکرد) و چابکی سازمانی و بین ابعاد بکارگیری فناوری اطلاعات(از بکارگیری سخت افزار و نرم افزارهای کامپیوتری و بکارگیری شبکه های اینترنتی ، اینترانتی و پست الکترونیک) و چابکی سازمانی رابطه مثبت و معنی دار  وجود دارد و نمره هوش سازمانی به اندازه 55/0 و بکارگیری فناوری اطلاعات به اندازه 31/0 انحراف متغیر چابکی سازمانی را افزایش می دهد.همچنین بین ادراک از هوش سازمانی ، بکارگیری فناوری اطلاعات و چابکی سازمانی در بین کارکنان مرد و زن تفاوت معنی داری دیده نشد.

تعداد صفحات: 170

فرمت فایل: word

فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات تحقیق        1
1- مقدمه :        2
1-2- بیان مسئله :  2
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق :        7
1-4- اهداف تحقیق :           8
1-4-1- هدف اصلی 1        8
1-4-2- اهداف فرعی 1       8
1-4-3- هدف اصلی 2        9
1-4-4- اهداف فرعی 2       9
1-5- سوالات تحقیق :         9
1-5-1-  سوال اصلی 1       9
1-5-2- سوالات فرعی 1     9
1-5-3- سوال اصلی 2        10
1-5-4- سوالات فرعی 2     10
1-6- فرضیه ها :   11
1-6-1- فرضیه اصلی1 :     11
1-6-2- فرضیات فرعی 1    11
1-6-3- فرضیه اصلی 2      12
1-6-4- فرضیات فرعی 2    12
1-7- روش گردآوری داده ها  12
1-8- قلمرو تحقیق  13
1-9- جامعه آماری 13
1-10- متغیر های تحقیق      13
1-10-1 متغیر مستقل         14
1-10-2- متغیر وابسته        14
1-11- تعریف  نظری  و عملیاتی واژه ها و متغیر ها        14
1-11- 1- هوش سازمانی:    14
1-11- 2- فناوری اطلاعات: 16
1-11-3- چابکی سازمانی:   16
1-12- تعریف  عملیاتی واژه ها و متغیر ها        16
1-12- 1- هوش سازمانی:    16
1-12- 2- فناوری اطلاعات: 16
1-12-3- چابکی سازمانی:   17
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق        18
2-1- مقدمه          19
2-2- بخش اول :  هوش سازمانی        20
2-2-1-مقدمه        20
2-2-2- تعاریف هوش         23
2-2-3- هوش سازمانی چیست؟          25
2-2-4- هوش سازمانی از دیدگاه ماتسودا           26
2-2-5- هوش سازمانی از دیدگاه ویلیام هلال       27
2-2-6- هوش سازمانی از دیدگاه مک مستر         27
2-2-7- هوش سازمانی از دیدگاه کارل آلبرخت    28
2-2-8- مولفه های هوش سازمانی       30
2-2-9- عملیاتی شدن هوش سازمانی    33
2-2-10- ضریب هوش سازمانی        35
2-3- بخش دوم فناوری اطلاعات        37
2-3-1- آغاز بکار گیری فناوری های اداری      37
2-3-2- مفهوم فناوری‏اطلاعات          38
2-3-3- نقش استراتژیک اطلاعات      39
2-3-4- اطلاعات   40
2-3-5- سیستمهای اطلاعاتی 42
2-3-6- سیستم برنامه‏ریزی منابع سازمان          45
2-3-7-  تاثیر فناوری اطلاعات بر سازمان        46
2-3-7- 1- نقش فناوری‏اطلاعات در سازمان      47
2-3-7- 2- فعالیت‏های استراتژیک و پشتیبانی فناوری‏اطلاعات        48
2-3-7- 3- تاثیر اتوماسیون سیستم‏ها بر سازمان  49
2-3-8-  مقایسه انواع سیستم های اطلاعاتی       51
2-3-9-  سیستم های اطلاعاتی مدیریت(MIS)    52
2-3-10-  اجزای سیستم اطلاعات مدیریت(MIS   )          53
2-3-11- سیستم های خبره و هوش مصنوعی(AI&ESS)،توانمندیها و ویژگیهای آن نظر راولی :    54
2-3-12- سیستمهای اطلاعاتی ارتباطات الکترونیکی(ECS )           55
2-3-13- سیستم کارکنان دانشی(KWS )           56
2-3-14- تحقق دولت الکترونیک در ایران          57
2-3-14-1- اتوماسیون  فعالیتهای اختصاصی     57
2-3-14-2- اتوماسیون فعالیتهای عمومی           58
2-3-15- مزایای دولت الکترونیکی     59
2-4-بخش سوم: چابکی سازمانی         61
2-4-1- مقدمه :     61
2-4-2-تعاریف مفهوم چابکی 61
2-4-3-مزایای چابکی سازمانی          64
2-4-4- قابلیت‏های چابکی در سازمان  65
2-4-4-1- قدرت پاسخگویی  66
2-4-4-2- شایستگی           66
2-4-4-3- انعطاف پذیری /قدرت پذیرش           67
2-4-4-4- سرعت /چابکی/تیزی        68
2-4-5- ابزارهای سازمان برای تحقق چابکی     68
2-4-6- فناوری‏اطلاعات و تأثیر آن بر چابکی سازمان       70
2-4-7- تأثیر سیستم‏های اطلاعات بر چابکی سازمان        71
2-4-8-  تأثیر اینترنت بر چابکی سازمان          73
2-4-9- تجارت الکترونیک راهی به سوی چابک سازی     74
2-4-10-  سازمان مجازی‏ و چابکی سازمان       75
2-4-11-  دست‌یابی به چابکی از طریق کاربرد ابزارهای فناوری‏اطلاعات      76
2-4-11-1-  قابلیت قدرت پاسخگویی:  77
2-4-11-2- قابلیت‏ شایستگی:            77
2-4-11-3- قابلیت‏ انعطاف‏پذیری:      78
2-4-11-4- قابلیت سرعت عرضه محصولات جدید:        78
2-4-12- ارزیابی  79
2-4-13- اندازه‏گیری چابکی سازمان   80
2-4-14- مدل دستیابی به چابکی        82
2-4-14-1- مدل چابکی از نظر تورنگ لین و همکاران     82
2-4-14-2- مدل چابکی از نظر شریفی و ژانگ  83
2-4-14-3- ابعاد چابکی از نظر اتکینسون         85
2-4-15- مزایای حاصل از بهبود و افزایش سطح چابکی سازمانی     86
2-5- بخش چهارم:پیشنه تحقیق           88
2-5-1- مروری بر پیشینه تحقیق ارائه شده در داخل کشور:            88
2-5-2- مروری بر پیشینه تحقیق ارائه شده در خارج از کشور:        91
2-6-مدل مفهومی تحقیق      96
فصل سوم: روش اجرای تحقیق           98
3-1- مقدمه          99
3-2- روش تحقیق :            100
3-3- جامعة آماری :           101
3-4-  نمونه وروش نمونه گیری تحقیق :           101
3-5- روش جمع آوری اطلاعات         102
3-6- ابزار گردآوری دادهها  103
3-7- سنجش متغیرهای پژوهش:         103
3-7-1- هوش سازمانی:       103
3-7-2- بکارگیری فناوری اطلاعات:   104
1-7-2- چابکی سازمانی:     105
3-8- شواهد مربوط به اعتبار و روایی ابزار گردآوری اطلاعات ( پرسشنامه):  106
3-8-1- روایی و پایای ابزار تحقیق     106
3-8-2-سنجش روایی پرسشنامه:         106
3-8-3- سنجش پایایی پرسشنامه :       107
3-9- روشهای تجزیه و تحلیل داده¬ها  108
3-10- رعایت مسائل اخلاقی 108
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات  109
4-1- مقدمه          110
4-2-آمارتوصیفی نمونه آماری           111
4-2-1-آمار توصیفی:          111
4-2-2- تجزیه و تحلیل داده های مربوط به دموگرافی پاسخ دهندگان  111
4-3- تجزیه و تحلیل  استنباطی          115
4-4- بررسی میزان ادراک کارکنان از هوش سازمانی، بکارگیری فناوری و چابکی براساس جنسیت            116
4-5- آزمون فرضیه اصلی 1 118
4-5- 1- آزمون فرضیه فرعی 1-1     119
4-5- 2- آزمون فرضیه فرعی 1-2     120
4-5- 3- آزمون فرضیه فرعی 1-3     121
4-5- 4- آزمون فرضیه فرعی 1-4     122
4-5- 5- آزمون فرضیه فرعی 1-5     123
4-5- 6- آزمون فرضیه فرعی 1-6     124
4-5- 7- آزمون فرضیه فرعی 1-7     125
4-5-8- بررسی ابعاد ادراک کارکنان از هوش سازمانی با چابکی سازمانی       126
4-6- آزمون فرضیه اصلی 2 128
4-6- 1- آزمون فرضیه فرعی 2-1     129
4-6- 2- آزمون فرضیه فرعی 2-2     130
4-6-3- بررسی ابعاد ادراک کارکنان از بکارگیری فن آوری اطلاعات با چابکی سازمانی 131
4-7- بررسی مدل با استفاده از رگرسیون چند متغیره با روش Enter 133
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات    135
5-1- مقدمه          136
5-2- یافته های تحقیق:        136
5-3- بحث و مقایسه            139
5-4- محدودیت های تحقیق   142
5-5- پیشنهادهای پژوهش     143
5-5-1- پیشنهادهای مبتنی بر یافته های پژوهش  143
5-5- 2- پیشنهادها برای مطالعات بعدی            145
پرسشنامه 146
منابع      163
Abstract           173
جدول(2- 1)ابعاد و تعداد سوالات هوش سازمانی  104
جدول(2- 2) طیف نمره گذاری سوالات هوش سازمانی      104
جدول(2- 3)ابعاد و تعداد سوالات بکارگیری فناوری اطلاعات          105
جدول(2- 4) طیف نمره گذاری سوالات بکارگیری فناوری اطلاعات  105
جدول(2- 5) طیف نمره گذاری سوالات چابکی سازمانی    106
جدول(2- 6)آلفای کرونباخ پرسشنامه    107
جدول(4- 7) فراوانی پاسخ‌دهندگان بر اساس جنسیت         111
جدول(4- 8) فراوانی پاسخ‌دهندگان بر اساس مدرک           112
جدول(4- 9) فراوانی پاسخ‌دهندگان بر اساس سابقه            113
جدول(4- 10) فراوانی پاسخ‌دهندگان بر اساس سن            114
جدول(4- 11) آزمون کولموگروف – اسمیرنوف برای تست نرمال بودن داده های          115
جدول(4- 12) آزمون T بین جنسیت و ادراک کارکنان از هوش سازمانی          116
جدول(4- 13) آزمون T بین جنسیت و ادراک کارکنان از بکارگیری فناوری     116
جدول(4- 14) آزمون T بین جنسیت و ادراک کارکنان از چابکی سازمانی        117
جدول(4- 15) آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین ادراک کارکنان از هوش سازمانی با چابکی سازمانی     118
جدول(4- 16) آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین ادراک کارکنان از بینش استراتژیک با چابکی سازمانی   119
جدول(4- 17) آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین ادراک کارکنان از سرنوشت مشترک با چابکی سازمانی  120
جدول(4- 18) آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین ادراک کارکنان از تمایل به تغییر با چابکی سازمانی      121
جدول(4- 19) آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین ادراک کارکنان از جرأت و شهامت با چابکی سازمانی   122
جدول(4- 20) آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین ادراک کارکنان از اتحاد و توافق با چابکی سازمانی       123
جدول(4- 21) آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین ادراک کارکنان از کاربرد دانش با چابکی سازمانی        124
جدول(4- 22) آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین ادراک کارکنان از فشار عملکرد با چابکی سازمانی       125
جدول( 4-23)تحلیل رگرسیون مدل      126
جدول( 4-24) تحلیل واریانس مدل      126
جدول( 4-25) ضرایب رگرسیون استاندارد شده و نشده  متغیرهای که در مدل آورده شدند 127
جدول(4- 26) آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین ادراک کارکنان از بکارگیری فن آوری اطلاعات با چابکی سازمانی           128
جدول(4- 27) آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین بکارگیری سخت افزار و نرم افزارهای کامپیوتری با چابکی سازمانی         129
جدول(4- 28) آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین ادراک کارکنان از بکارگیری شبکه های اینترنتی با چابکی سازمانی          130
جدول( 4-29)تحلیل رگرسیون مدل      131
جدول( 4-30) تحلیل واریانس مدل      131
جدول( 4-31) ضرایب رگرسیون استاندارد شده و نشده  متغیرهای که در مدل آورده شدند 132
جدول( 4-32)تحلیل رگرسیون مدل      133
جدول( 4-33) تحلیل واریانس مدل      133
جدول( 4-34) ضرایب رگرسیون استاندارد شده و نشده  متغیرهای که در مدل آورده شدند 134
نمودار(4- 1) درصدی پاسخ‌دهندگان بر اساس جنسیت       111
نمودار(4- 2) فراوانی درصدی پاسخ‌دهندگان بر اساس مدرک           112
نمودار(4- 3) فراوانی درصدی پاسخ‌دهندگان بر اساس سابقه            113
نمودار(4- 4) فراوانی درصدی پاسخ‌دهندگان بر اساس سن  114
شکل(2- 1) تکامل الگوی چابکی و عوامل موفقیت آن       72
شکل( 2-2)مدل چابکی از نظر تورنگ لین و همکاران(2005)        83
شکل( 2-3)مدل چابکی از نظر شریفی و ژانگ(2001)     85
شکل( 2-4)ابعاد چابکی از نظر اتکینسون(2005)           86
شکل(2- 5) مدل مفهومی تحقیق         97

 

 


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه بررسی رابطه بین ادراک کارکنان از هوش سازمانی و بکارگیری فناوری اطلاعات با چابکی سازمانی در آموزش و پرورش
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.