![مقاله استراتژی های بازاریابی](../prod-images/430896.jpg)
فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات:16
فهرست مطالب:
مقدمه. ۱
استراتژی های رقابتی.. ۱
۱- استراتژی بازاریابی یکپارچه (Integration Marketing) 2
2. استراتژی بازاریابی شبکهای (network Marketing) 2
3- استراتژی بازاریابی گذار (Transition Marketing) 2
4. استراتژی بازاریابی اکتشافی (Exploration Marketing) 3
5. استراتژی بازاریابی احیائی (Regeneration Marketing) 4
6. استراتژی بازاریابی سرآمد (Excellence Marketing) 4
7. استراتژی بازاریابی بدون مرز (Non-Border Marketing) 4
8. استراتژی بازاریابی ابراز شده (Tailored Marketing) 5
_ استراتژی بازاریابی معکوس.. ۵
_ استراتژی بازاریابی بلادرنگ… ۵
استراتژیهای بازار یابی بین الملل. ۷
شرکت ها به دو روش میتوانند به صادرات بپردازند: ۸
۱) صادرات مستقیم. ۸
۲) صادرات غیر مستقیم. ۸
فرنچایزینگ: ۹
تولید قرار دادی : ۱۰
قرارداد مدیریتی : ۱۱
سرمایه گذاری مستقیم خارجی: ۱۱
تاسیس یک واحد با مالکیت کامل : ۱۲
پیمانهای استراتژیک: ۱۲
«قیمتگذاری هوشمندانه برای سودآوری بهتر» : ۱۳
ماتریس قیمت گذاری: ۱۴
مراحل استفاده از ماتریس قیمت گذاری: ۱۴
منابع. ۱۵
مقدمه
رقابت شدید کشورهایی که قادر به تولید با هزینه های پایین هستند، مشکلات زیادی برای بسیاری از صنایع فراهم آورده است. تولیدکنندگان صنایع برای ماندن در صحنه رقابت، باید راهکارهایی برای تطبیق خود با تغییرات بیابند. سازمانها امروز از حالت وظیفه ای خارج شدهاند و به صورت مشارکتی درآمدهاند. امروز در بازاریابی با مفهوم زیر صفر روبرو هستیم. یعنی زمان خرید، زمان ستاد برای تولید کالای سفارش داده شده، بازخورد مشتری به عرضه کننده کالا و همه موارد دیگر از این دست، باید به سمت صفر میل کنند. ترکیب این عوامل است که مزیت نسبی کشور را تشکیل می دهد.
استراتژی های بازاریابی به معنای کنکاش وپویش در راستای یافتن بازارهای مناسب از ابعاد گوناگون، چه از نظر اقتصادی و اجتماعی و چه از نظر فرهنگی و حقوقی و بستر سازی مداوم به منظور اعلام موجودیت وحفظ موقعیت حاصله می باشد.
استراتژی های رقابتی
اولین تهدیدهای رقابت خودمان هستیم. زمانی که در اوج هستیم، از خود غافلیم و در نتیجه خودمان را نمیبینیم.
با بیان این نکته که جامعه ما در حال گذار از جامعه غیر رقابتی به جامعه نیمه رقابتی و سرانجام رقابتی است به تشریح ۸ نوع استراتژی رقابتی پرداخت. این ۸ استراتژی عبارتند از:
۱- استراتژی بازاریابی یکپارچه (Integration Marketing)
بازاریابی یکپارچه عبارت است از ادغام، هم افزایی، همیاری مجموعه عوامل ابزاری و رفتاری پراکنده در بازاریابی برای دستیابی به نتایج بیشتر و بهتر.
مقاله استراتژی های بازاریابی