دانلود پروژه طراحی بودجه بندی کل کشور
مقدمه
در دنیا نوع نگرشی به ضرورت دخالت دولتها در اقتصاد همواره دچار دگرگونی و دامنه دخالت نیز همواره دست خوشی تعییرات بوده است .به طوریکه در یونان قدیم هم با وجود توسعه اقتصاد مبادله ای معین در قرون سوم و چهارم قبل از میلاد، دامنه فعالیت اقتصادی عموما محدوده بوده و اقتصاددان متخصص وجودنداشته در حالیکه استادان و فیلسوفان عموما به امور سیاسی می پرداختند و به امور اقتصادی آن چنان اهمیتی نمی دادند تا بتوانند در زندگی اقتصادی مردم و دولتها اثر داشته باشند و صرفا به بیان زوایای اخلاقی و نصیحت پرداخته می شده نظریه منسجم اقتصادی ارائه نگردیده است. برای نمونه نظریه افلاطون و ارسطو در بحث تقسیم کار یک مقوله اجتماعی است که به هیچ وجه به شغل مربوط نمی شده است و معتقد بودند که افراد پایین جامعه عموما به مشاغل پست جهت ارضای نیازمندیهای مادی و اقتصادی گمارده می شدند و مشاغل عالی و حکومتی به افراد خاصی و صاحبان جاه و مقام واگذاری شده است .
مالکیت خصوصی معنایی پیدا نمی کرد و در گذشت زمان مداخله بی حدو حصر دولتها را می پذیرفتند با سپری شدن حدود 10قرن علائم و آثاری از روش های اقتصادی خود پیدا می کند در یافت دستمزد عادلانه و فروشی کالا به قیمت عادلانه در عین مجاز دانستن مالکیت خصوصی و دخالت دولت در اقتصاد شکل دیگری به خود می گیرد قرن پانزدهم و شانزدهم میلادی با پیدایش اکتشافهای بزرگ دریایی افق جدید بازرگانی رونمایی می شود اقتصاد گشاورزی و پیشه وری جای خود را به صنعت و تجارت می دهد و رفاه اقتصادی بدلیل رونق تجارت فزونی می یابد و مکتب مسرکا از میانه سده پانزدهم تا سده هجدهم بر جامعه اروپایی سایه می افکندو قدرت و ثروت بها می یابد و اقتصاد بخش کشاورزی به دلیل ضعف پیدایش انقلاب صنعتی را ه سقوط را می پیماید و در این حال ، پدیده مهاجرت به شهر، سقوط قیمت محصولات کشاورزی مانعی جدی بر سر راه پیشرفت صنعتی قرار می دهد .اما گذشت زمان ، پایه های اقتصادی مرکانتلیستی و فیزیوکراتها را به هم ریخته و نظریه جامع اقتصادی بنام مکتب کلاسیک در اواخر قرن هجدهم تا قرن نوزدهم پایه گذاری می شود و سرآمد این مکتب ادامه اسمیت در کتاب ثروت ملل به ایده دخالت کمتر دولت ، هزینه کمتر و نیاز به منابع مالی کمتر و لزوما انجام وظایف سه گانه دولت محدود می شده و برای آن حدود تعیین می کند.و با این شعار که درگذشت هر چه می شود، بشود»بازار آزاد متکی به عرضه و تقاضا و دست نامرئی را بیان می کند وی معتقد بود که بخشی تولید ازادانه بر حسب عرضه و تقاضا و قیمت به تعادل خواهد رسید و اگر نیازی نیز باشد مکانیسم بازار جابجایی لازم را به صورت خودکار و بدون دخالت دولت انجام خواهد داد .
فهرست
صفحه
فصل اول:کلیات
مقدمه. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
کلیات. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
بیان مساله . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . 6
اهمیت وضرورت تحقیق . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق
محور اول: بودجه ریزی
واژه بودجه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10
تاریخچه بودجه درایران. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12
تعاریف بودجه. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
اصول بودجه ریزی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
شرح اصول بودجه بندی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
عدم تعادل بودجه . . . . . . . . . . . . . . . . … . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . 26
انواع کسری بودجه. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
راههای تامین کسری بودجه. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
محور دوم :بودجه ریزی و سایر علوم
استراتژی بودجه. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
بودجه وسیاست گذاری . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . 39
بودجه وبرنامه ریزی اقتصادی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
بودجه و تعریف مدیریت . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
فرآیندبودجه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
بودجه و انواع برنامه. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . 42
بودجه وحسابداری . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . .. . .. . .. . . . . . . . . . . 44
بودجه وکامپیوتر. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
فصل سوم:تجزیه وتحلیل طراحی سیستم بودجه بندی
روشهای بودجه ریزی . . . . . . . . . .. . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
ارتباط حسابداری و بودجه ریزی طرح. . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . .. . . . .. . . 59
تهیه وپیشنهاد بودجه . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . .. . . .. . . . . . . . . . . . . . . . 60
مراحل تهیه و تنظیم پیشنهاد بودجه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
مراحل تفصیلی اجرای بودجه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
فصل چهارم: نتیجه گیری وپیشنهاد
نتیجه گیری وپیشنهاد . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71
منابع . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73
دانلود پروژه طراحی بودجه بندی کل کشور